Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

(Arrangører) Survior - Hunger Games

Recommended Posts

Etter en ny interesse og samling rundt events er det tiltenkt å sette opp et eget prosjektforum for de som har lyst til å bidra. Det trengs ikke en formell søknad, men i denne tråden kan man melde sin interesse for å være med og organisere selve gjennomføringen. Ved å være med på arrangørsiden behøver ikke bety at man ikke kan være med på selve eventen. Ved å bidra til community, og gjøre det samlet, har prosjektet langt større mulighet til å bli noe bra :) Det betyr også en fortrolighet mellom du som bidrar og Battlefield.no som et community. Som community er Battlefield.no helt avhengige av at spillere bidrar og hjelper til.

Foreløpig kan Battlefield.no liste opp ressurser som er tilgjengelig

• Server
  • Voip
  • Streaming kanal med chat og IRC - Kanskje (1 el 2) kommentator via community
  • Database og administrasjonsverktøy spesifikt til Dayz
  • Redaksjon og promotering(skriftlig) internt via redaksjonen. Eksternt via nyheter og samarbeid med klaner (RSS), og media kanaler
  • Premier (Muligvis)
  • Erfarent admin team - dog hjelp til event tilgodeses
  • Erfaren drifter som kan bistå
  • Eget prosjektforum for de interesserte - integrert med infrastrukturen
  • Infrastruktur via Battlefield.no og Multigamer.no
  • Muligheten til å nå en god spillerbase
  • Eventuelle bridragsytere i foreningen som slenger seg på.

Av erfaring så vil (de) første gangen(e) være mer "prøve prosjekt", vi trenger å lære å jobbe sammen og finne ut av det praktiske for å kunne ha en godt gjennomført event. Det forventes derfor ikke et profesjonelt resultat, men det er såklart en bonus om gruppen klarer å få til et godt resultat. Derfor oppfordres interesserte til å bidra, og det er fordelaktig om de som er interesserte melder seg i denne tråden - ingen andre - og skriver kort om hva de har lyst til å bidra med(hva de vil) og hvilke ressurser de eventuelt tar med seg inn (hva de kan). Det er også viktig å vite hvor stabilt man kan delta, eller om man vet med seg selv at man ikke klarer å følge opp.

Let the Games begin :)

• Like 3

vil gjerne være med og bidra evt. deltager, men uten noe dato kan jeg ikke 100% love noe da det frammover + mai skjer mye utenom data verden =/

Er lett med og stiller tid, hw og linje til å være med og arrangere dette. Sitter på 100/100 Lyse/Altibox, samme som serverene vel, samt en beast maskin som kan kjøre smooth streams (når jeg bare konfigurer rett). Gameplay wise så er jeg en awsome pilot, så vi kan ta litt aerial action shots, som alternativ til freecam/spectator.

Har vært admin av en Multigamer public server (Norway 13), samt en Bliss/Dayz.st private, så jeg er kjent med noen admin tools, og har en forståelse for databasestrukturen og hvordan det virker. Har sittet de siste to dagene med masse gode ideer til nettopp et slikt event. Ikke bare se "Hunger Games" filmen for inspirasjon folkens, se den orginale "Battle Royale" og "ZombieLand" også! ;)

Dette kan bli fett, ser frem til å være med, enten som deltaker eller som crew.

Skal vi jobbe med å få til første test nå til helga?

Jeg melder meg også som frivillig. Dette er noe som interesserer meg mye, så om jeg får lov til og bidra, så kommer jeg til og være med hele veien.

Nedenfor kommer en sjekkliste fra mitt synspunkt.

-Aktuelt map

Vi har da chernarus, utes, zargabad, oring og taviana som kan være aktuelle(vi har selvfølgelig flere men egner de seg?). Hvordan vi velger map synes jeg skal gå på antall deltagere. Eller en evt avstemning.

Spawne inn flere baracks osv er vel unødvendig da man kan kjøre div military events under spillet?.

-Under eventet så trenger man minst 5 stk ingame som jobber kontinuerlig for og holde eventet i sjakk.

1. Spec ansvarlig for litt filming osv, helst flere enn en om vi skal få med flere synsvinkler/commentary.

2. Admin som er ansvarlig for at alt går som det skal. TP til riktig pos. Alle har det dem skal ha ved start. Alt fungerer osv. Alle holder seg innenfor grenser(om vi velger en stort map)

3. Evt en "event" admin som kan komme med forskjellige "oppdrag" under eventet. Feks kjøre en truck fra et random sted til et annet. Om man velger Chernarus mappet så kan jo det være aktuelt da det er lite med military loot spots.

4. En server admin som passer på connections og at det ikke krasjer (Survivor games nr2 ble jo ddoset så ip må holdes skjult eller gå igjennom en vpn av noe slag?)

5.En eller flere stream ansvarlige.

-2 man team vs 1 man team?

Det kommer vel an på hvor mange deltagere som er med. Evt ønsker om og spille i lag.

Det er det jeg rekker nå i faren. Har mye mer på hjernen.

Som BulletMagnet1337 skrev.

Dette kan bli fett, ser frem til og være med enten som deltager, eller som crew.

Edited by Wheelxflexlex6

Jeg stiller gjerne opp som admin/observatør. Akkurat nå litt dårlig linje, men i løpet av mai skal den nye være oppe (ang streaming)

stiller opp som deltaker lett jeg, setter av helgen nå.

Tror fasedelt Chernarus hadde vært kult, der slutt klimakset blir på Skalisty f.eks. Hvis områdene nord og vest skrenker mer og mer inn helt til de siste må over på øya, så slipper vi folk som camper over store områder.

Samme med mikroevents der du kan få en liten edge over motstanderene. Konvoiraid, c130 krasj osv. Begrens vehicle mengden. Ser du på Survival games 2, så syns jeg det var ALTFOR mange vehicles. Tror at dette kan være tingen å ha en gang i mnd, eller kvartalet eller noe, ikke for ofte.

Har og tidligere satt sammen en eventplan på noe vi (H8ed) har kallet "Tour de Chernarus" - en triathalon av sorts, med en twist.

Events er gøy, bryter med standard rutinene, gir spillet mer levetid.

Jeg stiller veldig gjerne opp for å få til dette, hadde vært utrolig kult om dette ble noe vi kan få til.

Jeg kan bistå med produksjon av grafikk til promotering samt grafisk utforming av forskjellige dokumenter som spille regler og andre informasjons dokumenter om eventet. Kan ikke skrive så tekst må være produsert først, så kan jeg sette dette sammen til en kul utformet pdf av noe slag. (Eks. Regelsettet til SurviorGamez som finnes på nettstedet dems) Er også grei på logo design og produksjon av andre grafiske elementer som kan være aktuelle for promotering av eventet.

Jeg kan også stille med tid. Studerer webutvikling så har også litt over gjennomsnittet forståelse for data/web.

Jeg og WilexFlexLex6 driftet også vår egen server for en stund tilbake med admin verktøyene var ikke noe i den graden av det som finnes nå. Men har en grei forståelse på hvordan dette fungerer.

Jeg har også HW og linje til å kunne streame om jeg konfigurerer det riktig.

Delta hadde også vært utrolig morsomt, men prioriterer å få dette oppe å kjøre før jeg eventuelt skal delta selv.

Håper jeg kan bidra med noe, dette blir knall!

Edited by Senator

Om det kommer nye folk hit som føler de har noe relevant å bidra med til et slikt event bare post her hva dere kan så blir dere lagt til i prosjekt gruppen her på battlefield.no!