Multicyber

Billig og proteinrik mat?

Recommended Posts

Heisann!

Jeg har starta et treningsprogram for å bli stor å sterk, men har ikke all verden med cash, så jeg kan ikke kjøpe kyllingfile og fisk hele tiden..

Vet dere av noe mat som er rik på protein, men som ikke koster flesk?

Heisann!

Jeg har starta et treningsprogram for å bli stor å sterk, men har ikke all verden med cash, så jeg kan ikke kjøpe kyllingfile og fisk hele tiden..

Vet dere av noe mat som er rik på protein, men som ikke koster flesk?

Gå inn på det lokale treningsenteret og spør de største gutta der inne. De vet nok det...:)

Kjør salater med tunfisk (24%) hvis du liker det, kjøp torskefilet (27%) på rema og stek i ovnen med litt lime, sleng en boks med vaniljekesam (6%) sammen med litt frukt og lag en dødsdigg fruktsalat, kjøp dødsbillig kalkunfilet (30%) i sverige og fråts, kjøp dødsbillig svinekjøtt (30%) på rema og bland med litt wok, bytt ut poteter og ris med bønner, linser eller kikerter (ca 25%). Sleng litt valnøtter på frokostblandingen så får du i deg bra med proteiner, sunt fett OG omega 3 samtidig.

prosenttall = proteininnhold :-)

Men sånn seriøst, har du et variert kosthold får du i deg mer enn nok proteiner i løpet av en dag til å funke fett på styrketrening. Litt gulost, noen glass melk og noe kjøtt til middag er mer enn nok. Problemet til folk er ikke at de ikke får i seg nok proteiner, de får bare i seg for mye annet i tillegg :p

Men sånn seriøst, har du et variert kosthold får du i deg mer enn nok proteiner i løpet av en dag til å funke fett på styrketrening. Litt gulost, noen glass melk og noe kjøtt til middag er mer enn nok. Problemet til folk er ikke at de ikke får i seg nok proteiner, de får bare i seg for mye annet i tillegg :p

love it!

Jeg har absolutt ikke et varierende kosthold Qed... Jeg er mer grandis/billy/kyllingvinger typen :p

woop woop! :p Tusen takk folkens! :D

Ja, fitnessboletreningen er in for kidsa under 30. Så snur det og man dropper fitnessproteinkjøret til fordel for kondiskjøret der det å sykle, løpe og gå på ski er det gjeveste. For en gjeng. :sadolf:

Du er vel i Birken-alderen nå, Sadolf? Karbon-sykler til 50K osv osv :p

Jeg har absolutt ikke et varierende kosthold Qed... Jeg er mer grandis/billy/kyllingvinger typen :p

La det i hvert fall være klart at grandis og billy IKKE er mat for slitne muskler ;)

woop woop! :p Tusen takk folkens! :D

Bare så det er sagt, om du er ute etter å spare penger så er ihvertfall ikke grandis veien å gå.. Det er kanskje billigere enn et enkelt måltid (om man skal kjøpe alt fra bunnen ellers), men med planlegging gjennom uken for hver middag så blir det himla mye billigere med gode råvarer!

Svinekjøttdeig, ~20kr for 400 gram.

Kyllingkjøttdeig, 16-19kr for 400 gram.

Cottage Cheese, ~14kr en boks.

Koteletter for 29-39 kr kiloen.

Nøtter i løsvekt, spesielt mandler er heller ikke så dyrt.

Kjøttdeig av svin og storfe, ~24 kr.

Skal vel mye til om du akkurat har begynt å trene å ikke få i seg nok protein?

Drikk melk, spis bønner og tunfisk. Føy på med cottage cheese og kesam så har du vel nok proteiner for det meste. Jeg er ganske gjennomsnittlig i størrelse, ikke tynn eller tykk og det er ikke proteininntaket som gjør at jeg ikke blir stor og sterk for å si det slik. Er mer kontinuitet og motivasjon for treningen.

Vil også nevne at om du ikke har masse penger, men presterer å spise grandiose, billy og kyllingvinger er det vel mer du som kaster bort pengene på dyre matvarer istedet for å lage billig mat. Det er jo mye dyrere å kjøpe alt det fnevnte enn f.eks frosne kyllingfileter. Noe som gir deg haugevis av mer protein i hvert fall...

Man blir ikke større og sterkere, om man ikke har næringsinntak nok til å bygge opp muskulaturen? :p

Ja, men før har jeg aldri tenkt særlig over hva jeg spiser, osv, så derfor jeg tenkte jeg skulle høre her, for om jeg går all inn med de fine tipsene jeg har fått ( Tusen takk folkens :p ) så blir det jo resultater! ^^!!

Om du har tenkt å legge om kosten kan det være lurt å ta en titt på mer enn bare 1 av 3 makronæringsstoffer...

Ta en tur innom friskogfunksjonell.no du.

Man blir ikke større og sterkere, om man ikke har næringsinntak nok til å bygge opp muskulaturen? :p

99% sikker på at du har overskudd av mat til å gå med overskudd, du har bare et overskudd basert på billig karbo og salt. Bytt om fordeling litt så du får i deg litt mer proteiner så får du et bedre overskudd. Men overskudd har du nok uansett.

Prøv også å sørge for at en ganske stor del av proteininntaket ditt består av fet fisk (laks og makrell f.eks.), så får du økt Omega-3-inntaket betraktelig i samme slengen.

Takk for gode tips!^^

Sitter dere litt med følelsen " Å herregud.. ungdommen no til dags" ? :p

Ettersom du er tre År eldre enn meg sÅ er det vel mer "humanity..........". Men du er ikke akkurat den første i verden som har et tilbakestÅende kosthold. Bra du begynner Å se lyset da :)

Men seriøst, sjekk ut friskogfunksjonell, les minimum artiklene Karbohydrater, Fett og Proteiner (under Næringsstoffene), sÅ fÅr du selv bestemme derfra hvor mye mer du vil lese, alt ettersom hvor interessert og ambisiøs du er pÅ vegne av egen helse. Godt kosthold er sannsynligvis mye mer individuelt enn hva mange tror, sÅ det er enn fordel Å selv forstÅ hvordan ting fungerer og sÅ eksperimentere derfra. Tror ikke du finner en bedre egnet side enn friskogfunksjonell, ihvertfall ikke norsksprÅklig.