Sign in to follow this  
cri74

Torment slår rekorden på Kickstarter

Recommended Posts

Torment: Tides of Numenera, slår rekorden på Kickstarter med 4 188 927 dollar i støtte fra brukerne. Imponerende da inXile spurte om 900 000, noe som betyr at de har fått mer en fire ganger hva de spurte om. Forrige rekord ble holdt av Project Eternity på 3 986 929 dollar. Tidligere hørte vi at Star Citizen holder rekorden med historiens største crowd funder. Med over 8 500 000 dollar, ruger Wing Commander sjefen Chris Roberts fortsatt på toppen, men mesteparten av pengene har blitt samlet inn på Star Citizen sin egen nettside.

Uansett, det er imponerende høye summer som går rett inn i spillutvikling i disse dager. Blir spillene bedre eller dårligere av Crowd-Funding ?

Jeg har spilt mange crpg's og planescape torment er min favoritt.

Det kan vel diskuteres om spillene som fundes på denne måten blir bedre eller dårligere, men det burde hvertfall være klart at det er en glimrende måte å få gitt ut spill innen genre som har gått av moten. Det er også flott i forhold til å gjennomføre utviklinger som tar noe mer tid fordi man heller har et mindre team som bruker mer tid.

Jeg tror FTL er et godt eksempel på et kickstarter spill som kanskje ikke hadde blitt fundet på annen måte - en 2D space sim med middels grafikk ? Jeg synes jo spillet er bra, men det er jo veldig subjektivt.

Back'er selv Torment-kickstarteren som var nå, samt Dreamfall: Chapters.

Ilag med Torment kunne man også få et eksemplar av Wasteland 2. I tillegg har Project Eternity et slacker-backer alternativ for de som var sent ute.

Many of you have asked if the unexpected support we have received will require us to push back the release date,” Saunders wrote. “While we do not yet know what our final development budget will be, we do know that we’ll need a few months past the December 2014 launch date we first proposed at $900,000.

http://youtu.be/Q9CiS5L8zVM

Obsidian gratulerer inXile og viser frem litt av spillet dems.