Sign in to follow this  
cri74

FaceWorks - Rendering av fjes

Recommended Posts

lauren-01-thumb.jpg

lauren-05-on-thumb.jpg

De to bildene over viser Activisions nye Next-Generation Character Rendering som vises på GDC (Game Developers Conference) i år. I en blogpost skriver Jorge Jimenez at de skal presentere resultatet av flere år med arbeid i fotorealistiske karakterer. Det handler om å lage et bedre medium for å uttrykke følelser og kommunikasjon, og om å nå frem til spillernes følelser. Med tanke på at Activision gir ut Call of Duty og en del Blizzard spill, så kan det ta noen år før vi får se noe slikt fra Activision.

Sist uke på Nvidias GPU Technology Conference viste grunnleggeren Jen-Hsun Huang den siste utgivelsen av Face Works. Denne demonstrasjonen ble kjørt på Nvidias nye Titan grafikk kort og bruker omtrent halvparten av ressursene, mens Activisions demo blir vist på en 2 år gammel laptop med et GTX 680 kort.

Først video er Face Works fra Nvidia - Neste er Research and Development fra Activision.

Note: Yes, this is the same source data from ICT used by Nvidia at GTC, but rendered using a completely different tech.

Imponerende greier, men jeg syntes ikke det er helt i mål enda. Spesielt leppene ser rare ut når de snakker. De beveger seg for lite og det er liksom en "hard kant" på de som ser veldig unaturlig ut. Samtidig syntes jeg også at ansiktsuttrykk blir for lite tydelige. Om jeg smiler/ler/rynker på panna, så blir det mye mer bevegelse i ansiktet enn i animasjonene som ble vist. Det blir fortsatt litt for stramt og unaturlig.

Men det kommer seg, gleder meg til å se dette i spill :)

Det der er sick. Sykt hvordan de får til så realistiske og naturtro rendering. Sikkert noen linjer med kode bak det der. Samtidig har vann-animasjoner egentlig vært jævla bra i mange år allerede. Bioshock f.eks var jo dritpent.

PS: Daniel, sweet highjacking av tråden :p "Rendering av fjes"