Sign in to follow this  
cri74

Årets største overraskelser 2013

Recommended Posts

Tenkte vi kunne sette opp en tråd som tar for seg spill, og spill-relaterte, skuffelser. Spill som vi ble positivt overrasket over. Spill som vi kjøpte og elsket dette året. Samlingen i denne tråden blir personlige meninger og kommentarer, og man kan kommentere på hverandres innlegg og meninger. Det kan være en diskusjon, eller bare generelle kommentarer om spill, men for å gjøre det ryddig så er det satt pris på litt begrunnede innlegg - mer en bare "Bra-fantastisk-supert spill" kombinert med en link.

Tråden er ment til å brukes på slutten av året i en artikkel om 2013 som spillår - da som årets overrsakelser. Gode innlegg som blir brukt kan bli premiert i romjula/nyåret 2013/2014.

Kommentarer i tråden kan også bli brukt i nyheter og artikler fremover, som en generell mening fra battlefield.no medlemmer. Kriteriet er at spillet, eller det spillrelaterte, tilhører en 2013 utgivelse eller lansering. Forøvrig kan tråden inneholde alt mulig - spillvideoer, spill utgivelser, grafikk, bruker relaterte saker, funksjoner i spill, lyd design, spill design, konsoll HW, PC HW....egentlig alt som på en eller annen måte har noe med spill å gjøre. Som sagt så er det heller ikke noe i veien for å gjøre flere innlegg om samme tema eller spill.

årets største skuffelser 2013 finner du her

• Like 1

Positivt overrasket over Tomb Raider. Har vært fan siden enern kom i -96, og tenkte at det var typisk at de(les: spillutviklere) hadde klart å fucke til det og. Men det er absolutt verdt penga.

• Like 3

Ble svært positivt overrasket over War Thunder.

De har klart å få til et ganske så unikt gameplay, vil jeg si. Og noe for en hver smak. Arcade battles, og "historical battles" der ting ikke er så rett fram.

Det er bare i beta, men ble imponert over hvor spillbart det er.

I WT går det faktisk an for et lavt tier fly å skyte ned et høyt tier fly hvis du spiller kortene riktig. ( Og piloten i det høyere tier flyet blir for ivrig og glemmer å spille på styrken i sitt fly.) Foreksempel ; Lav tier fly har somoftest mindre turn-radius enn de høyere tier flyene.

Ser på WT som noe nytt. Og genialt.

• Like 1

BIOSHOCK: Infinite Omkring 15-20 timers spill på medium vanskelighetsgrad | PC ultra settings

Hadde noen skikkelig fine timer på Infinite. Historien var fengende og mange småhistorier som kan finnes rundt omkring i verdenen, litt skuffet over at det ikke tok så lang tid å komme igjennom det, og forventet litt mer enn et kort weekend spill. For å kunne ha skikkelig glede av spillet så vil jeg tro at man må kunne like fantasi og fiction, sci-fi og lignende. Det er filosofi og teoretisk fysikk som binder sammen historien i spillet, samtidig som man hele tiden blir minnet på den via hvordan fortelleren har valgt å vise det frem. Du spiller hovedpersonen Booker som leter etter Elizabeth. Elizabeth er gåten i spillet og hun er både svak og sterk på samme tid, hun må reddes samtidig som hun har noen evner som visstnok er både fryktet og beundret. Hun kan lage rifter i tid og rom.

Verdenen i Bioshock består mye av korridorer og lineært spill, men føles ikke slik ut i det hele tatt. Feks la jeg merke til at jeg gikk igjennom korridorer og lurte på hva som skulte seg bak neste hjørne, for så å komme til en av de største "banene" rundt midtveis i spillet. Her har dem gjort noe skikkelig smart uten å røpe alt for mye av historien, men banene har flere plan og i tillegg har man disse skyrails-berg-og-dalbaner som får opplevelsen til å virke langt større enn hva den fysiske banen egentlig er. Det er smart planlegging/level design, og i tillegg denne evnen til Elizabeth som åpner opp, og det innbyr til flere timer med utforskning som kan bli tidssluk. Dessuten var jeg ikke tvunget til å gå igjennom banene på en spesiell måte hele tiden. For å være sidekick/hjelperen til spilleren er Elizabeth forbausende lite i veien, og det er kult å ha henne med i spillet selv om hun er en AI. Det eneste som trekker litt ned er våpen som føles lite "ekte", men så er det 1912 setting. Vigors som er den magiske evnen man har, samt muligheten for oppgraderinger og customisation burde utforskes både på våpen og Vigors - min favoritt var nok possesion som gjøre at fiender kjemper på din side og gjør selvmord på slutten, samt DevilsKiss som gjorde total havoc med oppgraderinger. Design og historie imponerer, det er mye action hele tiden og masse å utforske - dessuten har historien en veldig fin vri på slutten

Flere som spiller Infinite, hva synes du om spillet ?

Har lyst til å prøve Tomb Rider :) Hvor langt er spillet og er det mye å utforske?

Runda akkurat Bioshock og må si jeg ELSKER spillet. De har vært modige og laget ett spill som ser såpass anderledes ut enn de to første. Spillet hadde ikke den nerven man satt med gjennom hele de to første. Mer farger og gla feeling her. Og jeg kan vel kanskje legge en liten minus ved at Vigors'ene man bruker her er litt kjedeligere enn i de to forrige spilla. Men favoritten var helt klart murder of crows og Undertow.

Sitter igjen med mange tanker rundt historien, endel jeg lurer på som gjør at jeg må spille gjennom en gang til noe som er ett stort pluss.

Bioshock Infinite er ett veldig bra spill og har en kul historie. Men spilletiden kunne godt vært lenger.

Jeg kommer også til å spille gjennom 1 gang til, for å finne alt i spillet...:p

Tomb Raider hadde jeg store forventinger til. Og når det kom ut så ble jeg ikke skuffet..:)

Historien er velskrevet og grafikken er det beste hittil på ett Tomb Raider spill.

Favorittvåpenet mitt var pil og bue. snike og drepe lydløs er alltid best.

Eneste jeg ikke liker, er når man må trykke på en tast(Q,E,F osv) i en filmsekvens ellers dør man.

Verdenen i Tomb Raider er ganske åpen og du kan gå nesten overalt. Mange gjemte "Tombs" som er altfor lett å finne og altfor lette å løse......

Liker man Tomb Raider spillene, så vil man elske dette...:)

• Like 1

Bioshock Infinite er ett veldig bra spill og har en kul historie. Men spilletiden kunne godt vært lenger.

Jeg kommer også til å spille gjennom 1 gang til, for å finne alt i spillet... :p

Tomb Raider hadde jeg store forventinger til. Og når det kom ut så ble jeg ikke skuffet.. :)

Historien er velskrevet og grafikken er det beste hittil på ett Tomb Raider spill.

Favorittvåpenet mitt var pil og bue. snike og drepe lydløs er alltid best.

Eneste jeg ikke liker, er når man må trykke på en tast(Q,E,F osv) i en filmsekvens ellers dør man.

Verdenen i Tomb Raider er ganske åpen og du kan gå nesten overalt. Mange gjemte "Tombs" som er altfor lett å finne og altfor lette å løse......

Liker man Tomb Raider spillene, så vil man elske dette... :)

Er det mange quick time events? Hater slike inni granskauen. Både Tomb Raider og Bioshock ligger på ønskelisten min på Steam, det skal skaffes og at alle liker dem (så langt) er bare knall :D

Bra at Splinter Cell: Blacklist har fått gode anmeldelser hittil, men uten Michael Ironside finnes det ingen Sam Fisher.

Kunne også posta dette under årets skuffelser :p

The Last Of Us:

the-last-of-us-official-game-wallpaper-small.jpg

Dette spillet er ikke bare en av årets overaskelser. Dette er ett av tidenes beste. En herlig reise rett og slett.

Grafikken er top notch, skuespillet er i en egen klasse. Historien er fantastisk. Elsker at de isteden for og gjøre fiender og monster vanskligere og vanskligere, gjør de heller settingen rundt mer utfordrende for og øke vansklighetsgraden. Historien driver deg videre og man sitter og tenker i lang tid etterpå¨. Det er ikke noe rett og galt, man gjør den man må for og overleve, noe som er sannsynlig om noe slik skulle skje.

Og slutten var bare GOD DAMN!

10/10

• Like 1

se på Youtube. Men slutten sier lite om man ikke spiller hele historien. Men slutter på en sann måte at man må dra litt konklusjoner selv. Hvem er slem, gjorde Joel feil. Visste Ellie om hva som ville skje. Om du ikke skal spille det går du glipp av en historie som vil bli sittende i mange år fremover

Brothers - A tale of two sons

Dette var en veldig positiv overraskelse. Jeg kjøpte spillet på Steam romjulssalg og visste ikke hva det gikk ut på, og hadde bare sett et par videoer fra spillet. Brothers var interaktiv historiefortelling på sitt beste, uten dialog, men med enkle spillmekanikk jeg ikke hadde prøvd før. Spillet går å spille med tastatur, men det vil være en fordel å bruke en kontroller fordi man skal styre begge brødrene samtidig. Koordinasjon blir derfor utfordringen, samtidig som man følger brødrene gjennom en fantasiverden for å finne medisinen som kan redde pappa'n dems. En annen overraskelse er at historiefortelleren er Josef Fares, kjent fra Svensk film.

Har streamet hele spillet hvis noen er interessert, og det kan ses på past broadcast :)

Jeg ble veldig overrasket over Assassins Creed 4: Black Flag. Har kommet meg halveis i hovedoppdragene og koser meg som bare det!
Og det er så sabla mye og gjøre utenom hovedoppdragene også, lete etter forsvunnede skatter, dykke ned til skipsvrak og unngå haier mens du leter etter gull. Kjempe mot Engelske eller spanske skip, utslette konvoier for så og borde dem og ta alt av verdi, oppgradere båten til og bli et uovervinnelig slagskip. Møte på historiske personer som Blackbeard, Stede Bonnet, Mary Read og Benjamin Hornigold!
Verdenen du spiller i er så stor og vakker, nå og da blir du dratt inn i en gigantisk storm og må komme deg ut av den uten og skade båten alt for mye, så plutselig kan det være blikk stile og strålende sol, og det er så mye og oppdage at du skal legge inn mange timer skal du bli 100 % ferdig!
Siden AC3 var en stor skuffelse var Black flag en veldig positiv overraskelse! Dette havner på min topp 10 liste på favoritt spill og jeg anbefaler det på det sterkeste! :D Edited by Enradoo

Har prøvd og ta 1 men hadde ikke sjangs :p må nok oppgradere båten ganske mye før du skal prøve deg på de! :)

Så plutselig to stk i horisonten og ble litt skremt.

Ikke hørt noe om de og plutselig står det to massive skip der :wub:

Må oppgradere en del for å i det hele tatt ha sjans ja.

Ni Nu Kuni!

Gir meg tilbake FF7 feelingen. Kan se litt barnslig ut men god damn en fryd og spille (RPG)