Sign in to follow this  
cri74

Dayz Origins

Recommended Posts

Arma serien er ikke ny for modifikasjoner av spillet, slik som (spionasje siktede og tidligere fengslet utvikler) Ivan Buchta forklare oss i et intervju. Dayz er 1 av (sikkert) 1000 forskjellige mods som spillerne selv har utviklet for hverandre. I Arma er det ofte at spillerne bestemmer takten og lager oppdrag og nye deler til spillet, helt gratis. Mange av dem finner du hos ArmaHolic, en webside og database for brukerinnhold til Arma serien.

Nå har en gruppe spillere laget Dayz Origins, en modifikasjon av modifikasjonen Dayz. Denne har ikke noe med Dean Hall å gjøre, annet en samme navnet og Dayz konseptet. I Dayz Origins brukes Taviana, et kart (eller Island som det heter i Arma) som ble laget for over 2 år siden, men som har funnet ny popularitet med Dayz, i Origins brukes en utgave av Taviana som inneholder en egen liten "elite øy" som heter Survival City gjemt bak høye murer og beskyttet av leiesoldater. "Om du klarer å komme deg inn har du sjansen til å få tak i de beste våpnene og forsyninger", heter det på hjemmesiden. Dette foreslår at det finnes mer til spillet enn å skyte første og beste survivor i Dayz.

Samlet i denne modifikasjonen er det skrips og mods fra ArmaHolic, men brukt på en intelligent måte. Her kan du nemlig bygge kjøretøy og forsyninger fra ting du finner ute i verden. Fra bildene på hjemmesiden kan det minne om Mad Max filmene. Et nytt mål i Origins er "Pasient null", som er opprinnelsen til infeksjonen. Klarer spillerne finne han så kan de stoppe zombiene, dermed et mål som kanskje betyr mer enn vanlig Dayz. Rocket har flere ganger oppfordret community til å lage nye ting til Dayz og det er ikke umulig at Origins blir tatt under betraktning når SA skal lages. Her er det en hel del gode ideer!

http://youtu.be/K02iErQDuRY

Dayzorigins02.jpg

Dayzorigins05.jpg

Dayzorigins04.jpg

Akkurat startet å spille litt origins å steike e jo litt gøy :-) litt mer å ha på "to do" lista enn i vanlig Dayz lvl med spiller, bygge hus, bil også garasje.

Vært gøy med en bf.no server, fleire som starte fra start osv.

Virke jo som det e blitt kjempe poppis... noen her på bruke som spill?

Jeg og Gromit kjørte akkurat en runde, fikk ikke gjort så mye men konseptet ser bra ut.

Spilt to dager på en server. Samlet alt jeg trengte til hus, mangla bate stein til lvl 1 stage 2. Oppdaga måtte være hero eller banditt får å bygge noka. Starta å drepe zeds for humanity, men kom ikke så langt i det eg trykka V knekk føttene og døde.(nede ved en kai) Fikk iallefall bygd et telt før eg døde :-)

Synes det e gøy med alt det ekstra man kan gjøre og meir ting å loote. Vanlig dayz treng man jo kun en hun egentlig :p

har selv prøvd dette selv litt de siste dagene, og liker det svært godt at man kan gjøre mer. eneste minuset hittil er at dagsyklusen er på 4 timer :(

3timer dag en time natt skal det vel være. Synes det er gøy med flares og lommelykt :-) selv om jeg booster alt ingame og win. ser jeg nesten ingenting, men er jo gatelys og likt for alle sammen.

En veldig bra og artig mod til Dayz. Jeg har spilt Origins for en stund til siden, da man ikke kunne bygge hus og biler. Kanskje på tide og prøve det igjen=) Noe som ikke er nevnt er vel den øya i nord full av supplies og NPC. Der finner man alt man trenger til hus osv. Bra våpen og ryggsekker. Men pass på, stedet kryr av NPC.

har prøvd det litt. Ser morsomt ut. spesielt den byggedelen kan hjelpe til med litt mer teamwork.

on a side note:

Forumkontoen min virker igjen. WEEEEEEE :iiiiik::yahoo::Congrats:

• Like 1

Franskmenn kan da ikke engelsk :p

Jeg spiller på 198.27.68.18:2342 (US trur jeg) Hero lvl2, mange banditter å drepe. :)

Vært gøy med norsk/skandinavisk server.