Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
xAncalagonx

War Thunder

Recommended Posts

Vet det er en del som ser frem til World of Warplanes som Wargaming jobber med som ett slags World of Tanks i luften.

Men nå har en annen utgiver kommet med ett annet spill som omhandler det samme;

War Thunder

http://warthunder.com/

Spillet er på mange måter likt World of Tanks, men samtidig har det mange trekk som er mye bedre.

Som WoT så er det forskjellige nasjoner med, Tyskland, USA, England, Russland og Japan. Hver nasjon har ett "rookie" fly som man starter med, og etterhvert som man tjener penger og exp så kan man oppgradere flyene og/eller kjøpe nye fly.

En vesentlig forskjell fra WoT er at hvis man flyr for Tyskland så tjener man kun xp mot tyske fly (får ranks som tysk pilot) og ikke de andre nasjonene. Så her må man velge hvor man vil dedikere tiden sin.

En annen forskjell fra World of Tanks; hvis man blir skutt ned så har man reserve fly... dvs du har faktisk 3 fly per kamp som betyr at hvis du driter deg ut tidlig så har du fortsatt muligheten til å hevde deg selv i kampen du er i.

I tillegg blir man ikke straffet hvis laget taper slik som i World of Tanks. F.eks hvis man gjør masse skade på fiender, ødelegger 5 fiendtlige tanks og spiller bra i WoT så blir man regelrett straffa hvis resten av laget driter seg ut ved at xp/credits du kunne ha fått blir halvert, uansett hvor bra du spilte. I War Thunder så får du bra med rewards selv om laget taper. Noe redusert blir det, men som eksempel fikk jeg 4 kills og laget mitt tapte. Da fikk jeg 930xp, mens en spiller på andre laget som vant fikk også 4 kills og tjente 1100 xp.

I tillegg er det mer å gjøre enn bare å skyte på fiendtlige fly. Man skal også angripe mål på bakken, f.eks AAA, tanks og lignende. På noen brett skal man også torpedere båter.

Utrolig kjekt spill og lett å komme seg inn i. Enkle controls og fine tutorials du kan kjøre igjennom før man hopper ut i en skikkelig lutfkamp.

Lasta ned War Thunder etter at jeg leste om den her. Har ikke rukket å spille det så mye da, men ser at det er coop og historiske missions også? Foreløpig har jeg bare de reserve flya + at jeg kjøpte enda et reserve fly :p Det var nok litt teit gjort

Å fy faen.. jeg kan ikke spille det der... 2:20 utover: DRA OPP NESA FOR I HELVETTE!!! :iiiiik:

Hva mener du? :)

Mener t av Å se den trailern, fra 2:20 utover, sÅ satt jeg Å ropte: DRA OPP NESA FOR I HELVETTE; DU STYRTER!!!!! og føltes ut som jeg skulle drite i buksa av angst :p

Å fy faen.. jeg kan ikke spille det der... 2:20 utover: DRA OPP NESA FOR I HELVETTE!!! :iiiiik:

Mener t av Å se den trailern, fra 2:20 utover, sÅ satt jeg Å ropte: DRA OPP NESA FOR I HELVETTE; DU STYRTER!!!!! og føltes ut som jeg skulle drite i buksa av angst :p

Man blir vant med hva flyet takler etterhvert. Har lekt meg litt med Ju87 'stuka' og da blir det fort skummelt nÅr man raser mot bakken og det hyler i sirenen :)

SÅ langt er det utrolig moro ihvertfall, og noen kamper er drit-svære. Snakker om hangarskip, slagskip, artilleri, tankser, destroyers og seff hele himmelen full av fiendtlige fly :) Blir hektisk!

Er det realistisk? Kan man miste deler i lufta og fly 'haltende' videre? :p

Eller er det type 1-2-3-4 skudd på deg gjør ingen ting, og på skudd nr 5 så er du død?

Prøver å laste det ned, men har ufattelig dårlig nettverk -.-

Har testet dette litt i kveld, men ikke online ennå, dette ser gøy ut, og veldig mye mer omfattende enn jeg først trodde.

Dette kommer det nok til å gå noen timer på. Joystick tror jeg er et must her foresten.

Ja. Jeg håper bare ikke det blir nødvendig etterhvert å kjøpe credits for å kunne spille (For å reparere osv). Spillet er utrolig morro og kunne like gjerne solgt for 499 spør du meg.

Hadde noen insane dogfights oppi luften igår. Hadde 3stk mot meg en periode og klarte å ta ned alle 3 før jeg nødlanda uten motor. Det dem har gjort bra med dette flyspillet er at omgivelsene du flyr omkring er mer detaljerte, er et ordentlig scenery å fly rundt så det automatisk blir mer spennende å fly. Så liker jeg multiplayeren med at dem har innført Conquest Mode hvor man må cappe 3 forskjellige punkter og det gjør man ved å lande på flystripen ved de.

Digger dette!

Her har du litt lav flyging siden du liker sÅnn fartsfølelse.

• Like 1

Funker med tastatur og mus. Jeg bruker det hele tiden og faar nok av kills. Ihvertfall paa arcade. har ikke proevet meg paa historical battles eller simulator oppsett enda. Da er nok sikkert stikke bedre.

Når min logitech 2.4 force freedom, kjøpt i 2006 og har gått utallige timer med BF2, er veldig sensitiv og skjener mot høyre, Er det på tide å bytte ut?

Er slik etter kalibrering og justering av sens både i egen software og ingame.

Forslag til erstatter?

er veldig lite på markedet atm synes jeg. Er ikke ute etter hotas,men samtidig heller ikke typ xbox/ps3 kvalitet.

Nærmest kjøp nå er Saitek av8r pacific edition.

er to valg egentlig, vil du ha noe billig velger du noe enkelt fra Thrustmaster, vil du ha noe skikkelig har saitek en 3-4 ulike avhengig av hvor fancy du vil ha throttle etc

^^ ja ville ikke ha HOTAS; Hands On Throttle And Stick. Blir jo den "operasjonssentralen" på bordet her da. :p

Vil ha en stikke med throttle på stikka, ikke en egen throttle. Men de jeg finner ligger på 199,- til 399,- og er konsoll-stikker.

har sett på den. må nok vente til ukepengene kommer til lørdagen isåfall. får 50 spenn hver av mor og far om jeg har gjort alle tingene mine denne uka.

• Like 1

Har spillt det i noen dager nå og ennå ikke gått lei, det er et godt tegn. Eneste jeg synes er litt synd er hvor utrolig kraftige kanonene er (generelt). Greit at det skal være realisme men jeg synes det må være lov til å ofre litt hvis det leder til bedre gameplay.

Add meg gjerne hvis dere føler for å spille sammen med noen: BeaVer

Etter patch 1.27 så har alle fly blitt mye svakere, dvs de blir skutt istykker raskere. Spesielt bombefly sliter kraftig og det er en del som har gitt opp å fly bombefly frem til de får orden på det igjen (ihvertfall på Arcade).

Har flydd mye Stuka og He-111 men lagt dem på hylla jeg også. Nå flyr jeg heller rundt med Bf.109 E-3 og skyter ned andre som flyr bombefly. Litt teit hvor fort de dauer...

Håper de ordner det så flyr tåler litt mer i neste patch. Er jo kjekt å skyte istykker fly kjapt, men utrolig frustrerende og kjedelig for de som flyr bombefly siden du ikke har muligheter til å komme deg unna eller utmanøvrere fiendtlige jagere.

Etter patch 1.27 så har alle fly blitt mye svakere, dvs de blir skutt istykker raskere. Spesielt bombefly sliter kraftig og det er en del som har gitt opp å fly bombefly frem til de får orden på det igjen (ihvertfall på Arcade).

Har flydd mye Stuka og He-111 men lagt dem på hylla jeg også. Nå flyr jeg heller rundt med Bf.109 E-3 og skyter ned andre som flyr bombefly. Litt teit hvor fort de dauer...

Håper de ordner det så flyr tåler litt mer i neste patch. Er jo kjekt å skyte istykker fly kjapt, men utrolig frustrerende og kjedelig for de som flyr bombefly siden du ikke har muligheter til å komme deg unna eller utmanøvrere fiendtlige jagere.

Jupp, begynte å spille samme dagen som 1.27 ble sluppet så jeg vet ikke hvordan det var før. MG'er virker ganske OK på mitt nivå (tier 6), men jeg har bare flydd rundt med Beaufighter og gjort som deg, skutt ned bombefly med 1-3 korte salver.

Man kan klare seg med bombefly hvis man ikke blir skutt på.

F.eks ved å fly opp til 4000+ meters høyde. Ikke så mange som gidder fly opp dit, ihvertfall ikke i starten.

På noen kart er det også mye fjell og dalsøkk du kan fly i også. Ett av dem er Alpine Meadows og der fikk jeg 40.000 xp med Stuka'en ved å fly frem og tilbake i dalene og bombe pillboxes og slikt. Alle fiendene var opptatt ved å fly rundt basen vår.

Men.. andre ganger stupbomber du en gang, så har du 2-3 fighters på nakken og blir skutt ned.

Litt frustrerende i lengden hehe.