Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Airbatix

Noe jeg har lurt på en stund...

Recommended Posts

Jeg begynte å spille Source for en del år siden, men jeg har aldri spilt 1.6. Når GO kom ut kjøpte jeg det og spilte det i cirka 10 minutter før jeg skjønte at det kom til å bli mange flere timer med Source på meg. Men jeg har spilt GO litt oftere i det siste og begynner faktisk å like det litt (vet ikke om dette bare er fordi jeg er blitt vant til det). Men det jeg egentlig lurer på er: var Counter-Strike: Source like upopulært som CO:GO i starten? Er interessert i å vite om GO faktisk kan eller har potensiale til å bli mer populært med tiden.

GO kommer nok til å bli erstatteren av både 1.6 og Source, men like populært som Source tviler jeg sterkt på.

Men nå tenker jeg mer Kompetitivt og eSport. "publicwise" osv.. Er jeg usikker på. Source har flere spillere en GO enda, tror jeg.(?) :S

er en gåte for meg, spillet er bedre enn sine forgjengere på absolutt alle måter og det koster ikke en dritt. Hadde valve hatt baller hadde de trukket pluggen på både 1.6 og css og fått folk inn på en felles plattform en gang for alle. Hadde tatt akkurat en mnd med utprøving så hadde alle elsket det. Dessverre er cs-kids notorisk skeptisk til alle former for endringer.

er en gåte for meg, spillet er bedre enn sine forgjengere på absolutt alle måter og det koster ikke en dritt. Hadde valve hatt baller hadde de trukket pluggen på både 1.6 og css og fått folk inn på en felles plattform en gang for alle. Hadde tatt akkurat en mnd med utprøving så hadde alle elsket det. Dessverre er cs-kids notorisk skeptisk til alle former for endringer.

Hvordan skal de trekke pluggen ut av spillende? Eneste mulighet jeg ser for det er at nekter folk å starte det i steam og det vil skape opprør, det tørr jeg garantere

Som Qed sier, cs-folk er som oftest ekstremt lettleste, aldri i livet om de ønsker å skifte plattform over natta..

I mine øyne overgår CS:GO de tidligere versjonene med en lang marsj. Eneste kjipe er hvordan Valve har lagt opp til ønsket om å hindre samfunnsservere og dermed er det hakket vanskeligere å få folk på hostede servere. Om man kommer over den barrieren der så er en del gjort.

Som alltid vil det ta tid før folk skifter og det gikk vel et års tid eller så før folk begynte å flytte stumpen sin fra 1.6 og over på source (husker jeg brukte litt tid jeg og). Dog var det hakket mer motstand mot source enn mot GO, mye pga hitboxene.. GO derimot har svært gode hitboxer.

ønsker du min prediksjon så er det at det vil gå kjappere å få folk over på GO enn det tok for 1.6-spillere å gå over til Source. Med det sagt så vil det fremdeles ta en del tid. Antageligvis så vil 1.6-spillere hoppe direkte over til GO også når/om de skifter plattform.

I starten vil det uannsett være de nyeste spillerne som går over til GO og nivået vil derfor være lavere i GO enn Source (hvilket er et betydelig problem for high-level klanspillere)

csgo har et mye større miljø enn det css hadde i starten, både kompetetivt og publicmessig. det var under 10000 aktive spillere når css hadde vært ute like lenge.

skal også nevnes at de som spiller csgo for det meste er kompetetive spillere. scenen mangler publicspillere og viewers for å kunne bli stort.