nerd 12 Report post Posted January 10, 2013 om det bare hadde vært 1 pr dag... Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted January 10, 2013 nesten alle er nordmenn, det er jo flaut :[ Share this post Link to post Share on other sites
Pazuzu 114 Report post Posted January 11, 2013 Burde vel være mulig å hente ut info på de som har joinet serveren vår så langt og leggge de til i whitelist så de slipper å registrere seg selv? Slik sikrer vi at vi har en aktivt spillerbase i det whitelist inntrer. Share this post Link to post Share on other sites
Krigsforbryter 624 Report post Posted January 11, 2013 Burde vel være mulig å hente ut info på de som har joinet serveren vår så langt og leggge de til i whitelist så de slipper å registrere seg selv? Slik sikrer vi at vi har en aktivt spillerbase i det whitelist inntrer. Legge til alle som har vært inne og hacket? Share this post Link to post Share on other sites
Papirkurv 0 Report post Posted January 11, 2013 Syns dere kan lage en tråd hvor dere legger ut nicket til alle som blir bannet for cheats. ^^ Stemmer også for whitelisting. Det er et must. Jeg har også møtt på mange nordmenn som cheater. Helt latterlig at folk synker så lavt. Traff også på en hyggelig britisk fyr her om dagen, han brukte også cheats. Han forklarte hvor enkelt det er. Du laster bare ned et lite program. Joiner servere via Arma2 CO, og voila. Du kan se hvor alle er, teleportere, spawne items osv. Og så lenge du ikke spawner items eller bruker teleport er det umulig for andre å vite at de cheater. Og de ser jo hvor alle kjøretøy, folk og telt er på kartet. De kan insta-reparere kjøretøy og. Og når de da joiner kun private servere får de jo ingen konsekvenser, siden de blir bare bannet fra den ene serveren. Derfor Må det være whitelisting / passord Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted January 11, 2013 Ja problemet er at det ikke finnes verktøy som klarer å fange opp uhellet før det inntreffer. å banne etter dem har satt i gang med teleport og verre script er for sent. Er utrolig kjedelig å miste utstyr man har brukt timer på. Så whitelist anbefales. Vet man kan sette opp custom profilefields i IPB fra adminpanelet, så hvis man setter opp et GUID felt og varsler om dette ingame at det må fylles ut innen en uke f.eks. Her har dere verktøyet. http://theguidez.com/downloads/Whitelister.zip Den kobler bare opp mot en MySQL database og sjekker tabellen whitelist her men hvis dere fyller inn dataen til IPB databasen og oppretter whitelist tabell der i stedet så kan dere få tatt ibruk nye custom fieldet. Kanskje det finnes en bedre måte å gjøre det på men. Håper det kan fikses. Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted January 11, 2013 Vi banner på alle battlefield.no Arma servere samtidig. Cheater du på en av de og blir tatt, så sendes ban til alle de andre også. Listen er tilgjengelig for andre som vil bruke den. Share this post Link to post Share on other sites
aasing 208 Report post Posted January 12, 2013 Huff, nå er hele serveren okkupert igjen, var mange som så ut til å ville spille utover natta, ca 30 stk. Men nå er dette helt spolert. Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted January 12, 2013 Huff, nå er hele serveren okkupert igjen, var mange som så ut til å ville spille utover natta, ca 30 stk. Men nå er dette helt spolert. Hva skjedde ? Møtte på en med god mode i går kveld som ble heldigvis bannet fort men jeg tror det er flere som cheater langt mindre åpenbart. Det er litt for mange folk med ghillie, nvg, rangefinder som er ute å går. Gjerne med nicks som jeg ikke kjenner igjen, har man sånt utstyr burde man ha spilt lenge på servern. Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted January 12, 2013 Sitter akkurat og ser på en som har levd i 10min og har coyote sekk, gps, nvg, dmr (11mags). Hva er sjansen liksom? Share this post Link to post Share on other sites
lundern 96 Report post Posted January 12, 2013 hit em with the banhammer! Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted January 12, 2013 FYI - Pusher for å få litt fortgang i whitelist Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted January 12, 2013 Dytt på cri, det kan ikke komme for fort, sku helst vært her alt Share this post Link to post Share on other sites
aasing 208 Report post Posted January 12, 2013 Ble først sendt til airfield og henretta, deretter ble jeg sendt inn i en bunkers gunfight når jeg respawna. Hadde brukt kvelden/natta på å finne biler og loote. Så det blir så uferdig å "urettfeigt" å miste alt på denne måten.... Ikke at jeg kommer til å slutte å spille av den grunn, må loote!!!! Liste av de som var på serveren da jeg dødde. Vet ikke når byen ble satt i flammer, men var nokså sykt å springe forbi... Share this post Link to post Share on other sites
Pazuzu 114 Report post Posted January 12, 2013 Burde vel være mulig å hente ut info på de som har joinet serveren vår så langt og leggge de til i whitelist så de slipper å registrere seg selv? Slik sikrer vi at vi har en aktivt spillerbase i det whitelist inntrer. Legge til alle som har vært inne og hacket? Går ut fra at vi har en banlist også. Altså kan man utelukke kjente cheatere allerede. Burde ikke være sååååå mange som gjenstår da, og vi kommer til å måtte banne cheatere også etter å ha innført whitelist uansett, garantert. Share this post Link to post Share on other sites
lundern 96 Report post Posted January 12, 2013 Hackerne kjøper bare en ny CD-key fra Bohemia. Har vel hatt ca 20 hackere inne på serveren bare idag. Helt sykt! Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted January 12, 2013 Men hvis dem vil bruke peng og tid på og ødelegge en whitelist server som får dem bannet igjen så får di bare gjøre det. Vi gjør det vi kan for å ta dem uannsett :-) Share this post Link to post Share on other sites
Raventhorn 1 Report post Posted January 23, 2013 Lurer på en ting; er det noe spessiell grunn til at det er "hover over info" på serveren? Ingenting er så teit som en som tilfeldigvis drar musen over busken du gjemmer deg i, i chillie suit og vips så står navnet ditt på skjermen. Eller du prøver å gjemme ett kjøretøy forgjeves... + at det har jo ikke så mye å gjøre i en "sim" heller. mvh. Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted January 23, 2013 Det skal egentlig ikke forekomme. Jeg vet det var en "feil" på regular settings da Dayz var nytt, men det har senere blitt fjernet. Skal få sett igjennom configs snarest. Share this post Link to post Share on other sites
Raventhorn 1 Report post Posted January 24, 2013 Hmm, mulig jeg tar feil da. Men det var slik før hvertfall. Kan være jeg drar litt for mye konklusjoner ut ifra gammel info. Har nemlig ikke sjekket selv i det siste. Hørte bare det var "hover over info" når jeg spurte noen. Mvh. Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted January 24, 2013 Har vært slik hele tiden tror jeg. Det er skikkelig ille siden man kan finne folk som gjømmer seg men det gjør det også utrolig enkelt for folk med DMR og andre snipere å peile inn zeroingen. Share this post Link to post Share on other sites
lundern 96 Report post Posted January 24, 2013 Skal vel ikke være det nå, man kan scrolle ned hvis man har main og sidearm for å se hva folk heter osv! Share this post Link to post Share on other sites
lundern 96 Report post Posted January 30, 2013 Så ble man teleportert oppi lufta igjen da, fiks den whitelisten ASAP. Drittlei av å vente!! Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted January 30, 2013 +1 Multigamer folka bader I sirup virker det som Share this post Link to post Share on other sites
dopehawk 98 Report post Posted January 31, 2013 Det vil garantert merkes at aktivitet går ned med whitelist , men hvis folk vil spille på en server med litt kontroll på så vil dem komme hit til syvende og sist. Tror ikke at en random SniperGER med hacks kommer hit får å levere GUID sin også dra en tur på server... Share this post Link to post Share on other sites