magneman 0 Report post Posted November 29, 2012 Hei! Begynner å bli en stund siden jeg var innom bf.no. Jeg og noen venner har fattet interesse for DayZ, men er en stund siden vi har spilt det sammen. Vi leter etter gode servere vi kan spille på, som er aktivt og som hindrer hackere. Jeg tenkte umiddelbart på bf.no, fordi jeg kom på at jeg så at dere hadde noen DayZ-servere. Jeg har ikke holdt meg oppdatert på DayZ, og lurer derfor på noen ting. Er bf.no aktive på DayZ? Har ikke sett at så mange spiller på serverne ut i fra serverlistene. Hvordan er det med DayZ generelt i forhold til standalone som skal komme snart? Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted November 29, 2012 det var superhot her for et par mnd siden, men virker som en del har mistet interessen fordi det ble så sjukt mange hackere etterhvert. Vet dog at det fortsatt er flere her på huset som spiller sammen. Share this post Link to post Share on other sites
magneman 0 Report post Posted November 29, 2012 det var superhot her for et par mnd siden, men virker som en del har mistet interessen fordi det ble så sjukt mange hackere etterhvert. Vet dog at det fortsatt er flere her på huset som spiller sammen. Hackere på servere generelt eller på bf.no sine servere? Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted November 29, 2012 Det er nok mer generelt. Samtidig som det kom over 1 million spillere verden over, så drar det selvfølgelig med seg hackers, grifers og cheaters. Det var et kjempe problem en stund og Arma har aldri vært preget av sånt før. Spillet i seg selv er en veldig generøs lekeplass, kanskje litt blåøyd fordi det stoler så mye på spillerne sine. Samtidig med dette så ble det et økende behov for private Hives som spillerne kan ha mer kontroll over, feks med passord beskyttelse og egne regler for spesifike servere. Jeg tror det er mange som venter på standalone versjonen. En del gikk nok over til War Z da det kom ut, spesielt dem som er mer glad i FPS elementet av et slikt spill. Arma er jo i og for seg bygget for noe helt annet, men viser jo som den fengslede BIS utvikleren sier - Det åpner for et mangfold av måter å spille på, og det er opp til spillerne å lage det så gøy som man vil ha det Vi har en private hive + en public hive i Dayz, men det er ikke så mange som tar tak i det lager noe aktivitet. Det er selvfølgelig helt åpen for forslag og initiativ for de som har lyst til å bidra 2 Share this post Link to post Share on other sites
magneman 0 Report post Posted November 29, 2012 Kunne tenkt meg å bli med i private hive hvert fall, er det der folk flest spiller eller? Har dere opplevd mye hacking der? Share this post Link to post Share on other sites
humaN 558 Report post Posted November 30, 2012 Spiller mye på disse serverne: - 94.242.227.242:2302 - Namalsk - 159.253.143.16:2492 - Namalsk kjører gotcha antihack - 94.242.227.230:2342 - Lingor - 173.192.200.76:2422 - Chernarus 100+ vehicle. har sett 4 fly og 6-7 helis på en gang. Litt i overkant, men kjempe morsomt med full server. Edit: Kan jo også legge til at eneste hackeren jeg har sett på disse serverne er vel cherno serveren. Der var det en som voldtok oss her for noen dager siden men ble bannet etter 10min. Ellers har jeg ikke sett eller hørt om en eneste en på de andre på 3-4 uker. Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted November 30, 2012 Vi er vel 5stk fra bf.no her som spiller på Taviana DayZ hver eneste dag. Alltid action og morro IP: 5.9.136.139:2602 Er hostet av DayZLand.eu og styrt av utviklerne selv som star bak Taviana DayZ Code og designeren av kartet. Så man slipper abusive admins og ikke sett noen hackere der alle ukene vi har spilt der. Er også en veldig aktiv server, er gjerne stappfullt med 75 spillere hver kveld. Share this post Link to post Share on other sites
Pazuzu 114 Report post Posted November 30, 2012 Det er nok mer generelt. Samtidig som det kom over 1 million spillere verden over, så drar det selvfølgelig med seg hackers, grifers og cheaters. Det var et kjempe problem en stund og Arma har aldri vært preget av sånt før. Spillet i seg selv er en veldig generøs lekeplass, kanskje litt blåøyd fordi det stoler så mye på spillerne sine. Samtidig med dette så ble det et økende behov for private Hives som spillerne kan ha mer kontroll over, feks med passord beskyttelse og egne regler for spesifike servere. Jeg tror det er mange som venter på standalone versjonen. En del gikk nok over til War Z da det kom ut, spesielt dem som er mer glad i FPS elementet av et slikt spill. Arma er jo i og for seg bygget for noe helt annet, men viser jo som den fengslede BIS utvikleren sier - Det åpner for et mangfold av måter å spille på, og det er opp til spillerne å lage det så gøy som man vil ha det Vi har en private hive + en public hive i Dayz, men det er ikke så mange som tar tak i det lager noe aktivitet. Det er selvfølgelig helt åpen for forslag og initiativ for de som har lyst til å bidra Skal sies at det nå har vært 5/6 spillere i over fire timer på #1, og i går når jeg tok en nattetur for å raide krasja heli og barracks så var samtlige heli lootet tomme, så da må det også ha vært en del liv. (surt å raide samtlige heli-sites + barracks og totalt sett gå i tap fordi jeg måtte skyte fire zombier. Fant ingenting nyttig ) Er seff plass til langt flere spillere på serveren, men det er liv. Jeg har nylig begynt å spille igjen, skal se om jeg klarer å lokke noen flere dit også. Privat hive er i alle fall storkos, ligger mye mer trygghet i det. Skulle vi kanskje derimot vurdert passord også? Da har man jo en 99% safe server i forhold til juksepaver. Share this post Link to post Share on other sites
Pazuzu 114 Report post Posted December 7, 2012 Talte vel tolv spillere i dag, og det før arbeidstid var over. Hadde noen shootouts i nord også, men stort sett virker det som folk er nye og holder seg i sør for å geare opp. Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted December 7, 2012 Finner ikke servern jeg :-/ hva heter den? Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted December 7, 2012 Norway 1 ? Ellers er det linket til en haug med andres servere her, men ip. For å bruke ip så kan du bruke remote connect funksjonen og kopiere og klistre herfra. Share this post Link to post Share on other sites
lundern 96 Report post Posted December 7, 2012 Det er nok mer generelt. Samtidig som det kom over 1 million spillere verden over, så drar det selvfølgelig med seg hackers, grifers og cheaters. Det var et kjempe problem en stund og Arma har aldri vært preget av sånt før. Spillet i seg selv er en veldig generøs lekeplass, kanskje litt blåøyd fordi det stoler så mye på spillerne sine. Samtidig med dette så ble det et økende behov for private Hives som spillerne kan ha mer kontroll over, feks med passord beskyttelse og egne regler for spesifike servere. Jeg tror det er mange som venter på standalone versjonen. En del gikk nok over til War Z da det kom ut, spesielt dem som er mer glad i FPS elementet av et slikt spill. Arma er jo i og for seg bygget for noe helt annet, men viser jo som den fengslede BIS utvikleren sier - Det åpner for et mangfold av måter å spille på, og det er opp til spillerne å lage det så gøy som man vil ha det Vi har en private hive + en public hive i Dayz, men det er ikke så mange som tar tak i det lager noe aktivitet. Det er selvfølgelig helt åpen for forslag og initiativ for de som har lyst til å bidra Skal sies at det nå har vært 5/6 spillere i over fire timer på #1, og i går når jeg tok en nattetur for å raide krasja heli og barracks så var samtlige heli lootet tomme, så da må det også ha vært en del liv. (surt å raide samtlige heli-sites + barracks og totalt sett gå i tap fordi jeg måtte skyte fire zombier. Fant ingenting nyttig ) Er seff plass til langt flere spillere på serveren, men det er liv. Jeg har nylig begynt å spille igjen, skal se om jeg klarer å lokke noen flere dit også. Privat hive er i alle fall storkos, ligger mye mer trygghet i det. Skulle vi kanskje derimot vurdert passord også? Da har man jo en 99% safe server i forhold til juksepaver. En whitelist funksjon fungerer veldig godt, istedet for å bruke passord. Gjør så medlemmene må være registrert på forum for å whiteliste GUIDen sin, spiller på en veldig aktiv server nå hvor det etter 2 uker jeg ikke har sett en eneste hacker! Share this post Link to post Share on other sites
Pazuzu 114 Report post Posted December 9, 2012 Finner ikke servern jeg :-/ hva heter den? På forsiden til denne websiden (hus-ikonet øverst til venstre for å komme dit fra forumet) så finnes det en server-oversikt. Klikker du linken under finner du oversikt over samtlige servere vi har Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted December 9, 2012 Dayz commander som tulla til, har finni nå :-) det er 1ern det er mest liv på? :-) Share this post Link to post Share on other sites
Pazuzu 114 Report post Posted December 9, 2012 Jeg holder meg på eneren ja. Den hadde jo ganske få spillere en god stund, men nå ser det ut til å ha tatt seg opp betraktelig. Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted December 9, 2012 Var en hacker der før I dag Share this post Link to post Share on other sites