Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
nightzirch

Alvorlig sikkerhetshull i Skype

Recommended Posts

Foreslår alle som har Skype leser denne blogposten og sikrer seg mot hackerier

Basically, når man vet eposten til en Skype-bruker kan man resette passordet deres. Står her hvordan å sikre seg mot dette, og også hvordan å gjøre det.

Kilde: Hardware.no

Edit

Ser ut som om Microsoft har stengt tjenesten, så denne metoden ikke fungerer lenger. Det er jo bra, men lar denne allikevel stå

Hatet til Microsoft er så intenst for tiden at jeg har problemer med å oppføre meg... at de klarer å lage hull på denne størrelsen (som de også ble opplyst om for lenge siden) er bare salt til suppa.

På jobben prøver vi å migrere fra msn til Skype som M$ jo tvinger oss til utpå nyåret, og det er da det slår deg: Har det gått FULLSTENDIG av moten å teste ting før man implementerer det? Minimum halvparten av brukerne har så store problemer med driten at de måtte tilbake til live messenger - hvis da ikke Skype slettet/avinstallerte den - så flere måtte laste ned alternativ klient. Jeg applauderer M$ med klasebomber...

Og så hørte jeg rykter om at microsoft ikke kommer til å slippe siste DirectX på annet enn Windows 8 for å tvinge brukere (dvs. først og fremst gamere siden det er snakk om DirectX) over...?!? Den dagen jeg må installere Windows 8 for å få et spill til å fungere er dagen jeg legger gaming på hylla.

• Like 1

Og så hørte jeg rykter om at microsoft ikke kommer til å slippe siste DirectX på annet enn Windows 8 for å tvinge brukere (dvs. først og fremst gamere siden det er snakk om DirectX) over...?!? Den dagen jeg må installere Windows 8 for å få et spill til å fungere er dagen jeg legger gaming på hylla.

Ser ingen grunn til å legge gaming på hylla :)

http://www.multigamer.no/artikkel/klar_%C3%A5_teste_steam_p%C3%A5_linux

Anngående MSN:

På jobben kjører vi Lync som jeg funker temmelig bra, samtlige ansatte ligger i basen der så man kan bare søke etter navn så får opp vedkommende. Samtlige 25 000 ansatte i bedrifta er der og er ikke noe problem for meg å snakke til noen i Malaysia (Hvis de er våken). De trenger ikke å godta meg som kontakt :) Opp i mot kunder er den ikke like godt egnent

http://www.multigame...m_p%C3%A5_linux

Jeg vet, og jo fortere man kan avskaffe avhengigheten av windoze jo bedre!

Vedr. Lync: joda, vi har vurdert det, men Lync krever server og oppsett m.m., for de fleste her (og vi er ca. 0,044% så mange som dere) brukes MSN for å prate med kollegaer og kanskje noen få leverandører, så behovet for Lync er egentlig ikke tilstede annet enn kulhetsfaktoren. Ikke dermed sagt at vi ikke setter opp Lync etter hvert, men p.t. er behovet ekstremt elementært og derfor blir man ekstra forbanna når M$ klarer å føkke opp noe så banalt...

http://www.multigame...m_p%C3%A5_linux

Jeg vet, og jo fortere man kan avskaffe avhengigheten av windoze jo bedre!

Vedr. Lync: joda, vi har vurdert det, men Lync krever server og oppsett m.m., for de fleste her (og vi er ca. 0,044% så mange som dere) brukes MSN for å prate med kollegaer og kanskje noen få leverandører, så behovet for Lync er egentlig ikke tilstede annet enn kulhetsfaktoren. Ikke dermed sagt at vi ikke setter opp Lync etter hvert, men p.t. er behovet ekstremt elementært og derfor blir man ekstra forbanna når M$ klarer å føkke opp noe så banalt...

Vi bruker Google Apps. Hangout fungerer veldig godt til videokonferanser, og google talk dekker tekst, lyd og bilde på en god måte også.

Vi er ~100 ansatte fordelt på 7 land og dette dekker våre behov på en god måte samtidig som det er fornuftig priset. :)

google hangout er genialt hvis man ikke er så mange brukere, på jobben har vi akkurat gått over til lynch og det er i allefall sykt sexy saker :-)