Jump to content
Battlefield.no

Recommended Posts

Tipper her at det er en VGS-student som ikke har full tilgang på laptopen sin. Hvis det er caset så er det en grunn til at skolen har satt det opp som det er, så om du vil ha full kontroll på din egen PC anbefaler jeg deg nettopp det: en egen PC

Det er min pc :)

Selvsagt er det din PC :) du har jo "fått" den av skolen til SKOLEBRUK ;)

Nei det er min pc. Betalte for den selv.

Som du fikk ferdig med administrator på, men du fikk ikke passordet ? :-)

Nei det er min pc. Betalte for den selv.

Men forklar da. Hvorfor i allverden er du ikke administrator på din egen datamaskin om du har kjøpt den selv? Og hvorfor kan du ikke bare formatere den?

Det høres fortsatt ut som om du snakker om en skolepc her, og nei, selv om du betaler 800,- året, så er den ikke din eiendom.

Det er tydelig FF4444 ikke ønsker å fortelle oss grunnen. Som du sikkert skjønner FF4444, så synes mange av oss at det er uetisk å "cracke" passordet til en administratorbruker du ellers ikke har tilgang til. Vi kan kun komme på tilfeller hvor dette er ulovelig, så hvis du ikke er i stand til å fortelle oss hvorfor dette ikke er ulovelig er det dessverre lite vi kan hjelpe deg med

Det er tydelig FF4444 ikke ønsker å fortelle oss grunnen. Som du sikkert skjønner FF4444, så synes mange av oss at det er uetisk å "cracke" passordet til en administratorbruker du ellers ikke har tilgang til. Vi kan kun komme på tilfeller hvor dette er ulovlig så hvis du ikke er i stand til å fortelle oss hvorfor dette ikke er ulovlig er det dessverre lite vi kan hjelpe deg med

Hvorfor skulle det vært ulovlig når jeg selv betalte for den selv? Jeg gikk på elkjøp og betalte 6000, ikke vanskeligere en det. Jeg går ikke på VGs, jeg går på ungdomsskolen, så jeg får ikke egen skole pc engang. (?)

Rart, lillesøstra mi går på ungdomsskolen, og hun får skoledata. Så vidt jeg har hørt skal alle få det fra 8. klasse og oppover nå.

Men det jeg ikke helt skjønner er at du har gått på Elkjøp og kjøpt deg en data til 6000. Du har ikke admintilgang, men det er din data. Og du har prøvd å bruke en keylogger for å sjekke hva brukeren skriver inn når han/hun logger inn på adminbrukeren.

Spørsmålet mitt da er, hvorfor har du kjøpt en data og gitt adminrettighetene til noen andre?

Om det ikke er skoledata høres dette ut som en data styrt av foreldre. I så fall er det sikkert en grunn til at du ikke har admintilgang. Make love not WoW.

Det er tydelig FF4444 ikke ønsker å fortelle oss grunnen. Som du sikkert skjønner FF4444, så synes mange av oss at det er uetisk å "cracke" passordet til en administratorbruker du ellers ikke har tilgang til. Vi kan kun komme på tilfeller hvor dette er ulovlig så hvis du ikke er i stand til å fortelle oss hvorfor dette ikke er ulovlig er det dessverre lite vi kan hjelpe deg med

Hvorfor skulle det vært ulovlig når jeg selv betalte for den selv? Jeg gikk på elkjøp og betalte 6000, ikke vanskeligere en det. Jeg går ikke på VGs, jeg går på ungdomsskolen, så jeg får ikke egen skole pc engang. (?)

Det er også en ting. Hvis, som du sier, du eier laptopen 100%, hvorfor har du da ikke en administratorbruker? Problemet du har er i og for seg ganske lite, men det som gjør alle oss forvirret er hvorfor du ikke kan fortelle oss grunnen til at du vil bruke sketchy programmer for å cracke administratorpassordet på laptopen din.

Så igjen, jeg tror ikke du kan få noe særlig hjelp fra oss før du forteller oss grunnen, og du sier selv du ikke vil fortelle oss så da er det ikke mye vi kan gjøre.

Rart, lillesøstra mi går på ungdomsskolen, og hun får skoledata. Så vidt jeg har hørt skal alle få det fra 8. klasse og oppover nå.

Det er sikkert varierende fra kommune til kommune....fetteren min som går på ungdomskolen i Oslo har ikke fått det =)

Derfor jeg satte et (?) bak setningen :)

Jeg har mine grunner til å få fjernet det passordet, så dere får slutte å gruble på det og heller hjelpe meg om det er mulig. Jeg røper såpass at det er 100% lovlig det jeg gjør. Dere trenger vel ikke en grunn til det heller, om jeg velger å holde det for meg selv, kan det vel bare gjøre det da. Dere Må ikke ha en forklaring på det.

Jeg har mine grunner til å få fjernet det passordet, så dere får slutte å gruble på det og heller hjelpe meg om det er mulig. Jeg røper såpass at det er 100% lovlig det jeg gjør. Dere trenger vel ikke en grunn til det heller, om jeg velger å holde det for meg selv, kan det vel bare gjøre det da. Dere Må ikke ha en forklaring på det.

Greit!

I am out. Ha en fortsatt fin helg.