Sign in to follow this  
cri74

EA: Warfighter ble en lunken mottagelse. PC Plattformen Re-etlaberes

Recommended Posts

EA ser røde tall for tiden. Selskapet postet et tap på 381 millioner dollar for en tre måneders periode som endte 30 september. Dette representerer 12 % mer enn samme periode sist år. John Riccitiello sier at spill industrien er inne i en voldsom omstrukturering og at tapet kan henge sammen med at både Microsoft og Sony's neste generasjons konsoller lar vente på seg, og bruker en analogi til baseball.

"The game sector is in a volatile period of change and transition - awaiting new catalysts for even more rapid growth. Since the San Francisco Giants won the World Series, I’ll use a baseball analogy: EA doesn’t win every inning, but we put a lot of runs on the scoreboard and we expect to finish the season at the top of the standings and to continue to do so for years to come."

Frank Gibeau (en annen EA boss) forteller at Medal of Honor: Warfighter ikke møtte forventningene, men at de allikevel kommer til å markedsføre spillet hardt i tiden som kommer, inkludert den kommende map-packen, som er knyttet til Sony Pictures nye film, Zero Dark Thirty.

På samme tid snakker EA's Peter Moore med Wired, og i intervjuet kommer det frem at PC plattformen re-etablerer seg i EA's fokus. Det er faktisk en veldig god ting for oss spillere, PC plattformen har større potensiale til å kunne gi oss bedre og større spill. EA har i over 3 tiår vært hovedsaklig PC spill, men i den siste tiden spredd seg på mange plattformer. Peter Moore forteller

"When I first arrived at EA in 2007, the PC was dead to us. We just couldn’t find the right business model for it. As a result, it became a little bit pushed back into the office and the study. Piracy was an issue. We were still delivering games on CD-ROMs, and you just needed to deliver one and the market would take care of the rest of it. We still hadn’t built this kind of, if you will, content in the cloud strategy."

More fortsetter og sier at PC spillene er tilbake og mener at den digitale distribueringen og cloud teknologien står bak. Peter henviser og til hvordan EA må sertifisere produktene sine på Sony, MS og Nintendo. På PC vil dette være helt annerledes. Dessuten er kraften i en PC noe helt annet enn konsoller.

"The big client PC games are back. Stuff we can do on an open platform from a business perspective, from patching every day without having to go through certification, or anybody else, dealing directly with the consumer without having to deal with our great friends at Sony, Microsoft, and Nintendo, makes the PC a very attractive platform. It has been the core of this company for three decades."

" Our PC games are unbelievable. The things we can do on the PC because the power of both the CPU and the GPU has sprung ahead. We’re dealing with consoles now that were imagined in 2003 from a spec perspective and delivered in 2005. Seven years ago. It’s a lifetime in hardware tech."

Vel, han har helt rett om man henviser til Moore's Law, som er en historisk observasjon om at transistorer på integrerte chipset dobles hvert andre år. Dessuten kan vi snart tidoble hastigheten med nye karbon nanotube transistorer fra IBM.

Intervjuet med Wired tar opp en rekke ting som for eksempel PC utvikling, streaming teknologi og de foskjellige spillene til EA. Han snakker også en del om hvordan Star Wars The Old Republic blir free to play og hvorfor de tok avgjørelsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kan begynne med å ha PC som hovedplattform for all utvikling, ikke lage noe til konsoll for å deretter "kopiere" det over.

Skjønner egentlig ikke hvordan MoH ble så dårlig som det ble(har selv ikke spilt det, men utifra anmeldelser osv).

MoH 2010 imo hadde en deilig enspillerkampanje, og hvis Danger Close hadde tatt av seg utvilkingen av flerspillerdelen også og ikke gitt det til DICE, hadde sikkert det blitt bra også.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skjønner egentlig ikke hvordan MoH ble så dårlig som det ble(har selv ikke spilt det, men utifra anmeldelser osv).

Prøv å spill det...Jeg synes ikke det er så dårlig som anmeldelsene skal ha det til ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synes spillet er kjempegøy, men har nå mistet tillgangen til det fordi EA ikke har klart å ta betalt for spillet. Dette er visst nok mitt problem, og de kan ikke gjøre noe med det. BS

Share this post


Link to post
Share on other sites

det at PC platformen har blitt avetablert i utgangspunktet var nytt for meg. Muligens for EA sin del...og andre spillutgivere jeg for det meste ignorerer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this