Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

Star Citizen blir et fullblods PC Spill !

Recommended Posts

Bransjeveteran Alex Mayberry, forlater stillingen som Lead Game Producer i Blizzard (world of warcraft) for å bli Executive Producer i Cloud Imperium som lager Star Citizen. Du kan lese hele pressemeldingen her :)

Gode nyheter?

LOS ANGELES, May 13, 2014 — Game industry veteran, Alex Mayberry, who most recently was lead game producer at Blizzard Entertainment, is leaving that position to take on an executive producer role at Cloud Imperium™ Games (CIG), the makers of the crowd funded space sim, Star Citizen™. Mayberry will be overseeing all product development for Star Citizen and managing CIG’s distributed development process across all production studios (both owned and contracted) including Santa Monica, Austin, Manchester and Montreal. Mayberry will be reporting directly to CIG co-founder and CEO, Chris Roberts and begins his duties immediately.

Mayberry has spent 18 years designing and producing award winning games. His career in the industry began as a level designer at Xatrix Entertainment. After stops at Electronic Arts and Kalisto, Mayberry spent three years as creative director and executive producer of the America’s Army game project. From there he moved to Blizzard as a producer, where he worked on theWorld of Warcraft (WoW) expansion packs and was lead game producer forDiablo III.

“I don’t think we could have found a better fit than Alex Mayberry for helping me manage Star Citizen’s development,” said Chris Roberts. “Alex brings a wealth of experience in managing very large online games with huge communities, including the biggest of all, World of Warcraft.

“Star Citizen has grown from my crazy dream to one that is shared by more than 400-thousand other crazy dreamers, with new ones joining every day, all united in attempting to build the most ambitious space sim and sandbox game ever. What makes this quest even tougher is that we are committed to do this in a fully open environment, with the ongoing involvement of the community, and sharing portions of the game as it’s developed for feedback while working on the bigger feature set. That means even though we’re a ways out from the full game being finished, we are still in a live environment with an enormous number of users. That brings a whole new set of challenges.

“Alex brings invaluable experience in managing a live game while developing new content, something he did with WoW for Burning Crusade and Wrath of the Lich King. After working on those games, he ran the development efforts as lead producer of Diablo III and helped manage a game, already several years in development, across the finish line with rave reviews and acclaim. From there he followed up with the Diablo III expansion, Reaper of Souls.

“As a long-time veteran of Blizzard he has an almost fanatical commitment to quality and playability, which makes him a great fit creatively. He has a sterling reputation in the industry, having helped manage many successful teams and he’ll bring that same kind of winning style to Star Citizen.”

“After 10 years at Blizzard, I didn’t think that there was anything that could ever get me to leave,” said Mayberry. “But then Chris invited me to come check out Star Citizen, and after seeing the game and listening to Chris talk about his vision, I knew that I had to be a part of it. Star Citizen is bold and ambitious, with a unique and innovative approach to game development. I am extremely excited to be joining the talented people at Cloud Imperium Games, and I strongly believe that together, with Chris Robert’s direction and the support of the player community, we will set a new standard for AAA games.”

Star Citizen is a crowd funded game that officially launched on October 10 of 2012. Since that time Roberts’ company has raised more than $43.6 million from backers all over the world making Star Citizen the top ranking crowd funded project ever.

De har kapret og forsetter å kapre flinke folk i spillbransjen. De går virkelig 'All in' med Star Citizen. Gleder meg til å spille det ferdige produktet. :lovecrazed:

Det er vel allerede et halvår forsinket, tipper at Star Citizen ikke er "ferdig" før nærmere slutten av 2015. Men at det er spillbart og fungerende ikke lenge etter release. Kan jo hende at de får dradd inn tidsrammen med en dyktig kar som Alex ved roret, og det er vel meningen at de skal legge på innhold hele tiden gjennom regelmessige updates og utvidelser.

Gleder meg veldig jeg også :wub: :wub: :wub:

Med litt flaks er Arena Commander/ Dogfight Module klar til uka.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/13904-Arena-Commander-V8-Daily-Bug-Update-May-30-2014

Vi får vite mer i morgen (mandag ... sent på kveld/nattantar jeg)

Kult å se det er noen Citizens her. Jeg og noen andre er allerede medlem av Imperium.

Kunne vært kjekt å lage en liste på alle battlefield.no-folk som kjøper dette spillet. Tror dette er uovertruffent best når man spiller sammen folk man kjenner og stoler på.

(Det eksluderer deg Wheelxflexlex6. Ser du umiddelbart hopper på "jeg-skal-plyndre-voldta-og-drepe" toget. ;p )

Neida, alle er velkomne, det hadde vært fett med en battlefield.no gjeng i det endelige spillet.

For øvrig har jeg en Hornet Ghost, 325a og en Freelancer.

Er litt sugen på en Connie, men ser bare ikke helt hva jeg skulle bruke den til.

Det er forresten sagt at alle limited edition skip (m50, 350r, banu merchantman osv) blir tilgjengelig i en tidsbegrenset periode igjen en gang i fremtiden, så begynn å spare!

det er iallefall flere skip jeg angrer på at jeg ikke kjøpte.

Følg nøye med i morgen/natt til tirsdag. Da bestemmer de om de spiller Arena Commander nå, eller om den krever mer arbeid.

• Like 1

Det blei jo lovet den 29.mai :(

Er selv med i imperium, trur mange andre her er det også :)

he-he.

lovet sier du?

"

Let me begin with the information you most want to hear: we intend to launch Arena Commander in two weeks, on May 29th.The goal is that every backer will have access to the single player “Free Flight” and “Vanduul Swarm” games modes on this day, and the very first batch of multiplayer testers will get access to the game’s multiplayer game modes. We will scale up the multiplayer as quickly as possible starting on that date, increasing the number of players as it is stable and stopping to fix bugs where needed.

This date is based on our best possible projections using the latest information put together by Star Citizen’s production team as of this afternoon. This is a big part of what the often-unseen production side of game development does: schedule out every task they believe is required for a game to ship. Sometimes (in fact, more often than not) things go wrong and these forecasts change: bugs we don’t foresee appear, features we didn’t realize we needed become necessary and so on. This is why we haven’t had a solid release date yet; it’s not to better schedule marketing or because we want to keep you out of the cockpit… it’s because game development is a complex beast, and there are few games more complex than Star Citizen! At this point, we’re close enough that we feel fairly confident in this date… but the next two weeks will be a march!"

Høres mer ut som et håp enn et løfte spør du meg ;)

Nei da skulle di sagt "i løpet av neste uke" eller noe i den duren :p

Legger man ut en dato er løpet kjørt, da følger folket den datoen samme hva forhåndsregler som blir satt inn i samme setning :p

• Like 1

Med litt flaks er Arena Commander/ Dogfight Module klar til uka.

https://robertsspace...ate-May-30-2014

Vi får vite mer i morgen (mandag ... sent på kveld/nattantar jeg)

Kult å se det er noen Citizens her. Jeg og noen andre er allerede medlem av Imperium.

Kunne vært kjekt å lage en liste på alle battlefield.no-folk som kjøper dette spillet. Tror dette er uovertruffent best når man spiller sammen folk man kjenner og stoler på.

(Det eksluderer deg Wheelxflexlex6. Ser du umiddelbart hopper på "jeg-skal-plyndre-voldta-og-drepe" toget. ;p )

Neida, alle er velkomne, det hadde vært fett med en battlefield.no gjeng i det endelige spillet.

For øvrig har jeg en Hornet Ghost, 325a og en Freelancer.

Er litt sugen på en Connie, men ser bare ikke helt hva jeg skulle bruke den til.

Det er forresten sagt at alle limited edition skip (m50, 350r, banu merchantman osv) blir tilgjengelig i en tidsbegrenset periode igjen en gang i fremtiden, så begynn å spare!

det er iallefall flere skip jeg angrer på at jeg ikke kjøpte.

Følg nøye med i morgen/natt til tirsdag. Da bestemmer de om de spiller Arena Commander nå, eller om den krever mer arbeid.

I just wonna have some fun! :D Neida.. Men hvordan joiner jeg feks imperium? Er det slik at man må spille flere timer i uka og farme ting osv hvis ikke blir man kicka?

Det er nok forventet at du bidrar noe til Imperium og de har satt opp strukturer for en del av spillingen, men det er ikke krav som å spille ofte eller mye så vidt jeg vet. Men i vanlig klansammenheng så er det nok uhørt at en medlem feks år i mot diplomatiske forbindelser og klanens "mål og hensikt"

Det er bare å gå til starcitizenbase for å regge seg og apply. Det er allerede en god del norske og skandi der og de har egne grupperinger i Imperium, men det finnes også mindre grupper/klaner som feks Aasgard Consortium.

Det er nok forventet at du bidrar noe til Imperium og de har satt opp strukturer for en del av spillingen, men det er ikke krav som å spille ofte eller mye så vidt jeg vet. Men i vanlig klansammenheng så er det nok uhørt at en medlem feks år i mot diplomatiske forbindelser og klanens "mål og hensikt"

Det er bare å gå til starcitizenbase for å regge seg og apply. Det er allerede en god del norske og skandi der og de har egne grupperinger i Imperium, men det finnes også mindre grupper/klaner som feks Aasgard Consortium.

Aasgard Consortium

http://asgardconsortium.com/index.php

et norsk guild som jeg er medlem i og som videre er medlem i the nordic alliance (skandinavisk samholds alliance)

er du dansk eller svensk (norsk) jone Aasgard Fleet fåre alierte via nordic alliance

http://asgardgaming.se

va i Imperium ikke nu lengere for reason unknown... 3000k medlemer der det sier alt en fisk in space er ikke mye verdt derfor joina jeg en clan som versetter alle ikke lett å gjøre i så store guilds

Edited by skwalla

Fyfader det ser helt rått ut. Blir bare våt i munnen av å se grafikken, men alt er så pent gjennomført at man blir litt våt i buksa også. Dette er det råeste jeg har sett. Synd at DayZ ikke bruker Crytek engine :p Kanskje like greit, da hadde rl vært totalt fraværende.

Det er bare små moduler egentlig. Racing og dogfight, men FPS skal visst annonseres på PAX Australia. Skipene som er til salgs nå kan visst også bygges eller kjøpes inne i spillet når det blir ferdig, men da vil det koste mer. Selv har jeg kjøpt Freelancer og en Hornet