Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Miller

Dabber BF3 mer og mer av?

Recommended Posts

En annen ting med Arma er jo det med spotting. Det å finne ut om fienden er død eller ikke. Er ikke slik som på Battlefield at man har en rød trekant over hodet eller en event-list oppe i venstre hjørnet som sier hvem som drepte hva, eller den konstant poeng kastinga i skjermen.

Akkurat det er noe av det som irriterer meg mest med BF3. Spillet forteller meg så mye at det blir for lett. Kan stå langt vekke med tanks og skyte på de få gjemmeplassene folk har, får jeg et treff skytes det en gang til, og igjen og igjen, til jeg enten får drept personen eller hit-reggen forsvinner. På HC skulle jeg øsnke de kunne ha fjernet den biten også, så det ikke ble så enkelt.

De skal ikke korrigere det. Har dere ikke hørt det? De avslo ønsket. Det skal forøvrig nevnes at jeg på mange måter er glad for dette. BF3 har en veldig fin, mørk og realistisk fargetone. Om de gjennomførte denne endringen, ville BF3 lignet på mange av dagens fargefulle og useriøse FPS.

Edited by Jesus01

Om de gjennomførte denne endringen, ville BF3 lignet på mange av dagens fargefulle og useriøse FPS.

OM?!

BF3 har en veldig fin, mørk og realistisk fargetone.

Jepp. Akkurat som smurfene sin realistiske hudfarge. :henry:

De skal ikke korrigere det. Har dere ikke hørt det? De avslo ønsket. Det skal forøvrig nevnes at jeg på mange måter er glad for dette. BF3 har en veldig fin, mørk og realistisk fargetone. Om de gjennomførte denne endringen, ville BF3 lignet på mange av dagens fargefulle og useriøse FPS.

Ja, riktig holdning, skikkelig norsk! Siden du ikke liker en ting så skal ingen få lov til å bruke det.

Er det ikke bare å stille inn hue og saturation på grafikkkortet da?

Hørtes litt for enkelt ut(?), men jeg aner ikke, var bare i humør for å krangle litt.

Krangle ivei KK :p

Andre ting i BF3 som er verre enn fargeinnstillingene? For min del har jeg irritert meg over at det ikke går an å delvis skru av HUD- ingame. Slik som venstre Alt-knapp i BF2.

++

Vet ikke om det er nevnt før. Men hvis vi tar litt i utgangspunktet BF2 Der vi alle egentlig var trofast, og brukte servere som var i Norge/Sverige. Føler jo at det var her vi la mye av grunnlag for å danne andre klan community. Slik det er i dag, er mye av det Cri og andre sier vi er sprett overalt.

Men vi alle ønsker å komme dit hvor vi alle var, på samme server. Hvorfor prøver vi ikke å få det til ? Begynne der.

Når det gjelder klan, klankamper tror jeg vi også er veldig opphengt i det "gode gamle" vi er vant med. Føler at, hvis vi alle klarte å komme så langt at vi spilte på samme server, vil vi etterhvert begynne å tenke nytt med mulighet med å spille klan kamper. En mulighet jeg har tenkt på er squad match. her møtes 4 av 4 til kamp. 2 beste går mot neste 2 beste. de på 3 og 4 møter neste som kom på 3 og 4. Og slik bygge ett slags cup system. Der man tilslutt har en vinner. Dette er bare en tanke jeg satt med da Battle.no var i live.

Tror veldig mye på at slik vi ser BF3 i dag, er starten på de neste oppfølgerne som kommer med åran.

Hvorfor er det slik at vi er veldig mange som spille public (meg nesten hverdag) nesten aldri er på norske servere ? Hvorfor ikke være lojal og støtte opp under de norske community som prøver å få til ?

Jeg sjekker bestandig Battle.no og Battelfield.no om det er folk. Så er det webhallen, Men havner alltid på noe tysk eller annet.

Ja er flittig bruker av Filter. Men det hjelper lite.

Det som er utfordringen å er bruke de servere til community som enda eksisterer. Lik Cri sier. Spille der man kan tilknytte til ett forum.

Av 10 spillere har man i alle fall 7 som egentlig gir blanke f... bare man får lov å være best. ikke så nøye hvor man spille. Eneste er at det er folk inne. og helst ikke bedre enn dem selv.

• Like 3

Du har helt rett KPD. Jeg logger av og finner en annen server om K/D min blir under 1, og om jeg må vente mer enn 20 sekunder før noen logger seg på :hitler:

Men alvorlig talt så har jeg det vanvittig mer gøy når jeg spiller mot, eller sammen med, noen som er her inne - eller som var i battle.no. Det er ekstra morro når man får en fin runde der ting sitter og timeingen er perfekt, når man får til de mest utrolige stunts og kan skryte av det her inne - eller på mumble/TS samtidig som man hører andre blir mer og mer forbanna....hihihi

Dessuten om man samler seg rundt en serverpark og et community så har man også langt større muligheter til å lage noe ekstra - adventskalenderen er jo et godt eksempel, en cup eller compo kan være likeså :)

Tror egentlig ikke det er så veldig mange her på bruket som spiller bf3? mulig jeg tar feil:) Men virker ganske så dødt:-/

Syns det er moro jeg, er bare "pros'a"(:lol:) som begynner å syte fordi det ikke er akkurat sånn som 1942, eller bf2 for den saks skyld, så henger resten seg på lasset.

• Like 1

Tror selv, hvis man legger forventinger til side og aksepterer BF3 som det er vil flere like det mer.

Hadde selv en periode der jeg var meget skuffet og brukt all min tid til å kritisere BF3 og Dice for hvordan dem hadde ødelagt spillet.

Prøvde andre spill, men dem var igjen ikke lik BF3. Så da syntes jeg BF3 var best.

Det hele endte med at jeg kjøpte ny pc inkl. BF3 til guttungen. Så da var vi to som gamet. Nu etterhvert begynner vi å bli en god fin gjeng på ts. Flere og flere som vender tilbake. Vi nu sitter vi i en mix av norske,svensker og finner.

Det som også ser veldig positivt ut er at Dice har tatt noen positive svinginger også. At dem lytter til brukere. Selv om ikke ser det slik. Men faktisk så gjør dem det. Fått faktisk bekrefta fra en av dem på TS om det stemte. Ja fikk jeg til svar. Var min spiller som ble brukt i demonstrasjon. Fikk jeg til svar. Så noe er vel på gang.

Bare å krysse fingeren for det.

Hvor mange på dette forumet som spiller vet jeg ikke. Men vet det er plass til alle på BF3

Synes BF3 er kjempebra, jeg. Absolutt et av de 3 morsomste BF-spillene gjennom tidene, sammen med BF1942 og BF:V. Selv om BF2 er det spillet jeg har spilt mest (både public og klankamper) så syntes jeg aldri det var skikkelig bra. Det var ubalansert, kjedelige kart, random deviation osv, osv.. Kartene har jo bare blitt dårligere for hvert BF-spill (et lite løft med 2142, men det døde dessverre alt for fort), men nå har de forhåpentligvis snudd trenden. BF3 har veldig mange bra kart, både for inf, tanks, heli og fly. Kanskje det største utvalget av gode kart noen gang (når man regner med expansions som alle har kjøpt uansett).

BF3 traff meg ikke overhode, og jeg tror ikke jeg har logget mer enn 30 timer i det totalt. Veldig synd da jeg var veldig på let etter et nytt spill som kunne leve opp til BF2 og dets stortid.

Til tross for BF2 sine svakheter så var det bedre lagt opp til klanscenen enn det BF3 noen gang har vært, og det er det største problemet syntes jeg.

Finnes det egentlig noen oversikt over hvor mange spillere som fortsatt er aktive i BF3 nå? Er det forholdvis mange, eller er det bare noen tusen igjen som spiller?

I skrivende stund spiller:

22.426 på PC

32.182 på PS3

20.606 på 360

Peak på PC er ca 100.000 som spiller BF3 samtidig ifølge bf3stats.com.

Bf3 har bare davbet mer og mer av den siste tiden og jeg er ganske sikker på at det ikke er lenge igjen før serverene er tomme. Har selv nettopp begyndt på igjen fordi jeg hadde lyst å spille competetivt igjen, selv så har jeg fått tilbake spilllysten igjen, men ser fortsatt at bf3 ikke kommer til å være aktivt noe særlig lenge.....

Bf3 har bare davbet mer og mer av den siste tiden og jeg er ganske sikker på at det ikke er lenge igjen før serverene er tomme. Har selv nettopp begyndt på igjen fordi jeg hadde lyst å spille competetivt igjen, selv så har jeg fått tilbake spilllysten igjen, men ser fortsatt at bf3 ikke kommer til å være aktivt noe særlig lenge.....

Jeg ville nok heller tippet noen millioner.....

22.426 på PC

32.182 på PS3

20.606 på 360

Om du sammenligner tallene på PC med tallene på Steam er det klart at spillet er på vei ned. Det ligger på høyde med CS:GO som i mine øyne var en total fiasko. Du kan se på de andre spillene at de ligger milvis forran i antall spillere. Til og med 1.6 knuser disse spillene ned i skoa.

Trist, men sant.

Dota 2: 185,645

Football Manager 2013: 70,381

Team Fortress 2: 59,895

Counter-Strike: 54,469

The Elder Scrolls V: Skyrim: 41,350

Sid Meier's Civilization V: 41,228

Counter-Strike: Source: 39,287

Call of Duty: Black Ops II - Multiplayer: 38,151

Counter-Strike: Global Offense: 23,214

1.6 er jo det eneste valve ikke tørr å røre, de hadde ingenting imot å ødelegge css i hvert fall.

Nå har vel temaet kanskje falt litt bort. Kan jo heller komme med ett oppfølger spørsmål til tråden:

Var Aftermath noe serien trengte. Eller har Dice/EA bommet igjen?

Personlig syns jeg kanskje Aftermath var bedere enn forventet. Ingen andre enn B2K pakka og den her, som har gitt meg litt mer spillelyst igjen.

Hva syns dere?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...