Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Dorull x

LAN server krasjer

Recommended Posts

Jeg antar serveren starter opp ok? Klarer du å spille på den fra din PC på det samme lokalnettet?

Noen ting å sjekke/prøve

1. Selv om port-forwarding er på, er det ikke sikkert at brannmuren er åpnet for de portene. Jeg har ikke noe Zyxel-utstyr selv, så vet ikke hva som evt. må gjøres. Men sjekk om det kanskje er en egen side/fane for å åpne porter i brannmuren.

2. Legg til "+ip 80.213.56.242" på kommandolinja

3. Sett servermaskina i DMZ for å omgå alt som har med brannmur og NAT.

Kan ikke huske sist jeg satte opp en spillserver bak NAT, men du må muligens trikse litt med +ip og -ip argumentene på kommandolinja. Tror det jeg foreslår i punkt 2 skal være rett.

Kan kjøre den på lokalnettet, ja. Det står at public ip er min ip, men når jeg høyreklikker på serveren kommer det .10.0.0.3.

Kjører serveren fra min egen pc, men brannmur på router og maskinen er slått av

Dette fikk jeg derimot når jeg prøvde commanden din:

bp5qc.jpg

Nå har jeg: C:\HLDS\css\srcds.exe -console -game cstrike +map de_dust2 -maxplayers 32 -autoupdate +ip 80.213.56.242 -port 27015

Edited by Dorull x

Ok, da gjør ikke +ip det som står beskrevet ellers på nettet. Prøv å bytte ut "+ip" med "+net_public_adr".

Det er vanskelig å hjelpe deg videre da jeg som sagt ikke har satt opp server bak brannmur på årevis, og det er mye som kan være galt. Men hvis ingen andre kan bidra og du føler deg desperat nok: Last ned teamviewer og send meg påloggingsinfo per PM, så kan jeg prøve å sette opp serveren på maskina di en gang i løpet av dagen/kvelden.

hmm :p går ikke helt god for teamviewer siden det er en privat maskin :hmm: funket ikke med net_public tingen, men erroren ble borte.

Forstår det, men det er ikke mer jeg kan gjøre uten mulighet til testing. Kan dog nesten garantere deg at det er et problem med en av brannmurene, enten i Windows eller i ruteren.