Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Arex_x

Mus til gaming pc'n. Forslag ?

Recommended Posts

Må ha ny mus. Til gaming. Men hvilken ? Har ikke peiling på nye mus.

Bruker Razer Diamondback nå, og er relativt fornøyd med den. Men med null drivere for win 7 64 bit må det bli ny mus.

De to siste musene jeg kjøpte var Razer Copperhead og Roccat Kone, men begge var ubrukelige pga ustabilitet.

Logitech G600 ser snåff ut. Liker at den har så mange knapper. Masse knapper er et must. (For max ninjaisme.)

Er ikke fan av noe spess merke , og pris er ikke nødvendig vis en hindring.

Har en G400 selv, som er arvtageren til MX518. Den er fantastisk god, og er en verdig arvtager etter MX518. Den har ikke mange ekstraknapper, men kan anbefales. Solid er den også.

• Like 1

Synes Roccat Kone [+] funker supert!

Spesielt det der med EasyShift : ))

G400, hvis det var den som erstattet mx518. Enten den eller Fnatic Sensei. Kjente på Sensei'n for noen dager siden og den satt godt i håndflata.

Veldig fornøyd med Razer Spectre (SC2-musa) og alle Microsoft Intelli-musene. :)

Den eneste jeg erfaringen jeg har med Roccat Kone og div. Logitech-muser er at de blir for fort ødelagte. Musehjulet på Kone tåler ingenting, og flere Logi-muser har slitt med kabler som blir ødelagt.

Razer Deathadder har jeg, knakende fornøyd med den

G400 uten tvil, arvtageren til MX518. Har prøvd maaange "ninja"muser men G400 gjør rett og slett jobben bedre..

G500 fra Logitech. Kanonbra! Veldig nøyaktig, god passform, høy kvalitet.

Har G500 selv og er rimelig fornøyd. Hadde kanskje valgt G400 i dag, eller hvis Razer er tingen så er DeathAdder min favoritt der.

Veldig fornøyd med Razer Spectre (SC2-musa) og alle Microsoft Intelli-musene. :)

Den eneste jeg erfaringen jeg har med Roccat Kone og div. Logitech-muser er at de blir for fort ødelagte. Musehjulet på Kone tåler ingenting, og flere Logi-muser har slitt med kabler som blir ødelagt.

Skroll-hjulet på min Roccat Kone ble ødelagt etter mindre enn en uke : | Designfeil da, antagelig vis.

Veldig fornøyd med Gigabyte M8000X.

Fant ikke den noe sted. Jeg liker Gigabyte sine produkter. ( Ok. Så er jeg litt fanboy da.)

Det blir nok enten Logitech G600 , Razer Naga eller Corsair M90.

Sadolf: Hvorfor ville du i dag valgt en G400 istedet for en G500 som du har ? Og hvorfor ikke en G600 ?

Takk og flink for alle tips.

• Like 1

Jeg fikk selv CYBORG R.A.T 5 idag, er KJEMPE fornøyd! Du kan justere den sånn at den sitter perfekt i handa, passer alle! Pluss at du kan stæsje den litt med brett til lillefingeren/tommelen osvosv. Se på unboxing og reviews på youtube! :D

Fyfaen så mye søppel som blir foreslått her... gamer dere virkelig med en mus med 12+++ ekstraknapper?

Steelsier Xai er fette epic i grepet og uten unødvendige knapper. Om du vil gå opp i pris å få en særdeles nøyaktig mus anbefaler jeg deg Razer Mamba. Logitech har ikke vært bra siden G1, men det er lenge siden den gikk ut av produksjon afaik,

Razer har den kjedelige egenskapen at de går i stykker etter ikke alt for lang tids bruk dessverre. Bra mus fora all del, men etter et par år må de som oftest byttes. Hadde og en Cyborg R.A.T. som veldig kjapt endte opp med sensorfeil og jeg gadd ikke bytte til ny. Fasongen var litt dritt den og etterhvert fant jeg ut.

Når det er nevnt så er fremdeles min mangeårige MX 518 fremdeles i bruk på jobb og fungerer utmerket. Sliten og stygg, men svikter aldri ;-) Fasongen på den er genial og derfor har jeg valgt G500 til spill og hjemmebruk. G500 har og det fantastiske scrollhjulet i metall som man kan la rulle fritt eller låse alt etter behov.

Den andre musefasingen som kopieres i stor grad er gamle MS Intellimouse 3.0. Både Xai musen som nevnes over og Razer Mamba, DeathAdder, m.fl. er basert på denne fasongen. Og når det er sagt, alle andre fasonger er og blir dritt spør du meg.

Hva teknisk innmat, dpi, sensortype, software o.l. på mus er så er det revnende likegyldig, for det er uansett i dag mer enn bra nok. Finn en som passer din hånd - prøv gjerne musa til dine venner før du kjøper selv. :graduated:

Deathadder er den beste musa jeg har hatt. En del av Logitech-musene er like behagelige å holde i og like bra på presisjon, men plasseringen av tommelknappene gjør at Deathadder er best!

..og om musa holder et par år så er det i grunnen ganske bra. :)