Tahxel 1 Report post Posted September 14, 2012 Hei, Har spelt ein del på Norway 3, og trivest godt der. Men det virker som serveren har ein del downtime fortida. Har det dåke problemer med dette eller er det berre serveren som har den syklusen? Kjedeligt å basere tida si på ein server som virke ustabil. Ville berre opplyse om korleis me i gjengen føler serveren oppfører seg. Og viss det er eit kjent problem så sitter me tålmodigt å venter på at problema blir håndtert. Er takknemelig for all info! Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted September 14, 2012 Serverne har nettopp fått en ny betapatch på grunn av dette problemer, med siste alpha versjon så fikk Dayz du versjon av Hive(som er den sentrale Dayz forbindelsen). Det er mulig at det ikke er en god kombinasjon. Jeg skal forhøre meg flere steder og så om jeg finner mere informasjon om dette. Share this post Link to post Share on other sites
Raventhorn 1 Report post Posted September 16, 2012 Jeg syns norway 3 var mye nede for litt siden. Men nå i det siste (Onsdag 12 eller 13) har den vært oppe ganske mye og virker bra stabil. Holder meg fortsatt her jeg, leter etter gutta som har chopper Funnet noen bra camper jeg kan raide i ny og ne, vill ikke si noe om hvor de ligger, mer spennende å finne de selv Mvh. Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted September 16, 2012 Får mye "waiting for host"? - pga Hive. Serveren kjører Forsøker en ny måte for restart neste døgnet, håper det fungerer bedre Share this post Link to post Share on other sites
Tahxel 1 Report post Posted September 16, 2012 Jeg syns norway 3 var mye nede for litt siden. Men nå i det siste (Onsdag 12 eller 13) har den vært oppe ganske mye og virker bra stabil. Holder meg fortsatt her jeg, leter etter gutta som har chopper Funnet noen bra camper jeg kan raide i ny og ne, vill ikke si noe om hvor de ligger, mer spennende å finne de selv Mvh. Ja, kan stemme det. Men det er synd det er så lite folk der. Leiter selv febrilsk etter transportmiddel, berre ein sykkel hadde vore nice. Veit dåke kor mongen transportmiddel det er maks tillatt på serveren, og korleis respawnsykluss dei har. Viss dei ikkje blir brukt på f.eks 5 daga om dei respawner eller fortsatt blir på den sist saved location? Har sjekka dei fleste spawn plassane for biler og da som er uten hell, over ein lengre periode :/ Spiller du survival eller bandit Raventhorn? Er survival sjølv. Share this post Link to post Share on other sites
Raventhorn 1 Report post Posted September 17, 2012 Vi har en camp med 2 atv`er. 1 Vanlig bil og en buss. Biler og busser funker veldig dårlig offroad så bruker mest atv. Hvis dette er spoiler får dere bare arrestere meg Men regner med de fleste bruker: http://dayzdb.com/map Pickup i zelenogorsk pleier å være der. Samt Atv på Pik Kozlova. Ellers kan det nevnes at det er lagt inn noen random spawns på kjøretøy også, så kartet er ikke 100%. Jeg fant selv en atv og traktor utenfor spawn (var ikke satt der av player) atv mangler stort sett 1 eller 2 hjul og fuel så er den good to go. Biler trenger ofte mer. Man tar en risk når man kjører med rød varsel på engine. Men går stort sett greit om man er forsiktig. Jeg spiller teknisk sett ingen av delene men også begge bestemmer meg ikke på forhånd hva jeg skal gjøre. Syns det er mer morro å ta ting litt som de kommer. Igår løp jeg inn i en låve der det var en annen kar som slet med zombier, jeg hadde m4a1 cco sd så jeg tok ned alle zombiene som plaget han, han var besvimt så jeg ga han først bandage, så epi pen og en blood transfusion. Så bare løp jeg ut tok atv og stakk Men ja, det er litt lite folk på, jeg har selv foreslått at de snur tiden litt (ingame) slik at det er mer lyst på kvelden, det kan få flere folk med (men de kunne ikke pga at man må skru på server klokke og de har flere spill på samme server og det kan ødlegge for loggen). Norway 3 er også en "veteran" server, dvs, man får ikke se fra 3rd person, ingen crosshair eller hover over info. Mange velger ofte servere med hvertfall 3rd person. Tror veldig mange har roet litt ned spilling opp mot release av stand-alone dayz, sikkert fordi de har på en gjort seg ferdig med dayz modden. Når man har så mye som vi har er det ikke så spennende mer og man oppsøker gjerne andre spillere bare for å drepe dem, noe jeg syns er litt dumt og det presser frem en urealistisk væremåte i en zombieapokalypse. Mvh. Share this post Link to post Share on other sites
Raventhorn 1 Report post Posted September 17, 2012 Nå har Norway 3 vært nede i 4 timer Kanskje ikke blitt så mye bedre alikevel ? Hmm, jaja. Mvh. Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted September 17, 2012 Er det waiting for host, eller er den helt borte? Share this post Link to post Share on other sites
Unforgiven 0 Report post Posted September 17, 2012 Dessverre helt borte Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted September 17, 2012 Kjørte en restart på den nå - dessverre utrolig ustabilt dette 1 Share this post Link to post Share on other sites
Raventhorn 1 Report post Posted September 17, 2012 Kjørte en restart på den nå - dessverre utrolig ustabilt dette Ja, helt sant.... Vi må alle ha i bakhodet at dette er en alpha mod. Ser den går ned igjen for en planlagt restart nå, men er vel leggetid uansett så Mvh. Share this post Link to post Share on other sites
Unforgiven 0 Report post Posted September 19, 2012 Ser at Norway 3 har vært nede i snart 7 timer nå.. Noen som vet hvorfor? Burde vi kanskje vurdere andre servere etter hvert? Unforgiven. Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted September 19, 2012 Restartet Norway 3 nå. Share this post Link to post Share on other sites
Unforgiven 0 Report post Posted September 19, 2012 Takker så mye. Noen anelse hvorfor den har vært nede såpass mange timer idag? Unforgiven. Share this post Link to post Share on other sites