Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Vladskij

Multicom laptop

Recommended Posts

På tide å kjøpe meg ny laptop. Skal brukes til vanlig surfing, filmtitting og enkel gaming (dota 2, cs:go, civ5, bc2). Fant en liten sak fra Multicom til en fin pris og med greit skjermkort. Altfor fin pris synes jeg, i forhold til det jeg har funnet av andre laptoper med samme specs. Lurer derfor på om noen andre har innspill på Multicom PC'er nå om dagen. Er det noe negativt med denne jeg overser?

Laptopen det gjelder:

http://www.multicom.no/Xishan-W350-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i5-3210Me-8GBe-500GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100561/p10620636

Forøvrig vil PC'en bli kjøpt med OS og SSD (intel 320 eller 520?) til totalt kr 8200,-ish.

Min erfaring frå Multicom er at dei lage veldig kraftige og gode bærbare, MEN at dei har elendig support og leveringstid.

Av 3 bærbare eg har vore involvert i har 2 fungert heilt fint og ein (1) har hatt stadige overopphetingsproblem og at hovedkortet ryk (har skjedd 3 gonger).

I motsetning til mage andre leverandører av laptop så sender de ikke bare ut en ferdig boks fra et lager med en ferdig konfigurert og installert PC, men bygger den delvis selv slik at du faktisk får de komponentene de ønsker. Så det er mulig derfor leveringstiden er litt lengre enn man er vant til fra f.eks. Komplett. At de er dårlige på support er ikke noe jeg har opplevd.

har bare gode erfaringer med multicom, eneste er at de ofte bruker noe billigere deler når de bygger for å presse ned prisen. Dette er ikke nødvendigvis negativt når det gjelder ytelse, men noen ganger varme.

Takker for svar :)

Valget falt til slutt på denne, etter å ha vurdert Asus og MSI.

http://www.multicom.no/Xishan-W370E-17e3-Full-HDe-Intel-Core-i5-3210Me-8GBe-750GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-Bluetoothe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100560/p10619642

9100,- totalt inkludert 120 gig ssd fra intel og windows 7, rimelig pris synes jeg :)

MEN at dei har elendig support og leveringstid.

Hehe, over tre døgn siden jeg bestilte, og pakken har enda ikke blitt sendt :p (alt på lager og ingenting som måtte bygges)