Sign in to follow this  
jondudd

Ban av medlemmer basert på antagelser. Oppvask?

Recommended Posts

Leste gjennom denne tråden, det er ca 1 år siden den ble startet, og det er en interessant diskusjon nå som vi står foran utgivelsen av et nytt storspill - Battlefield 4. Tråden ble startet med en påstand at "makten/styret" i battlefield.no banner medlemmer på grunn av antagelser, at battlefield.no ikke tåler kritikk og at de som kritiserer community utestenges.

Er det en generell opplevelse enda? Det siste året har jeg blitt vervet inn i styret, fra å starte med å skrive nyheter om spill og et ønske om å bidra til norsk battlefield og spill samfunn. Da jeg fikk en blåe tittelen var jeg litt flau, jeg ville egentlig bare være medlem og skribent/redaktør, en av de vanlige medlemmene. Men jeg oppfattet synet mange hadde av store norske communities, ingen ville være del av verken battle.no eller battlefield.no. Begge disse navnene var gigantiske i spillsammenheng, begge hadde medlemstall ove 20 000. Da ArticNova og andre communities skulle startes fra utbrytere av battle.no og battlefield.no var det naturlig å tenke at konkurransen lå hos oss (som del av battle.no og senere battlefield.no), kritikken blomstret og splittelsen var et faktum. Vi opplevde trolling og uthengig i norsk spillmiljø, eliten skulle samles og de skulle gjøre det på sin måte. Flere ble bannet og opplevde motgang, noen av dem var personligheter som hadde en stor omgangskrets og dems ord betydde mye i norsk spillmiljø.

Personlig forstod jeg ikke hvorfor det var så stor vilje i å bryte ned og splitte et samlet og stort community, fragmenterte og hver for seg betyr vi ikke så mye enn om vi står samlet. At en personlighet kan si "jeg stikker fra TV2 og starter noe eget, de dustene skal brenne fordi dem ikke var enige med meg - jeg..MEG...er viktigere en felleskapet" - vel, nå ser vi følgene av det. Vi har ingen samling på norske spillservere, spillere flest klager på å bli bannet av 12 åringer som helst vil dominere alene. Hva skjedde med det norske hadde bygget, rettferdige servere, en klagemulighet og behandling som var rettferdig for alle, nesten cheat frie servere, samhold og felleskap - bigwars og turneringer, sponsorer og premier...

Kommer det tilbake i Battlefield 4, kommer spillerne til å samles om noe felles. Ha en spilloppevelse sammen, en opplevelse som både forfiner spillet og opplevelsen av spillet? Mange av de store felleskapene som var under BF2 tiden er borte, men battlefield.no er her enda....med 10 år på baken og med en infrastruktur som innbyr til felleskap og engasjement. Det er gratis servere og et community slik spillerne har lyst har lyst at det skal styres som ligger klart for bruk......bruk det !!!

Jeg tror ikke du var sjef , cri, da dette sto på , men det jeg tror kunne vært gjort mye mye bedre var måten man rekruterte folk til avsvarsfulle posisjoner.

(Snakker om et par år tilbake her.) Jeg har aldri vært noe annet enn vanlig medlem. Aldri vært mod på forum eller servere. Så jeg har kun begrenset kunnskap om det jeg snakker om.

Med det er klart at det var noen folk som satt med makt, som ikke tålte å ha den makten. Altså.... 3 eller 4 år sia. Ca.

Det er sikkert ikke lett å finne folk som har til og lyst til å gjøre mod-oppgaver og gjøre det skikkelig til en hver tid....og gratis.

Forresten...Er det noen som vet hva Kristiansunds store sønn; kong kord driver med for tia ?

(Åh. Dæven steiki ! Innså akkurat at jeg har vært medlem her i 9 år ! I disse dager.

Utrolig. Gammel, ja :| )