Sign in to follow this  
jondudd

Hvil i fred Sigrid Giskegjerde Schjetne - 16 år

Recommended Posts

Har fulgt med en del om denne saken på VG og nyhetene, utrolig trist at det måtte ende slik.

Hvil I fred, Sigrid Giskegjerde Schjetne.

Det jeg lurer mest på nå er hvem som media bestemmer seg for at skal få skylden for dette her. Aktuelle kandidater er vel "folk som kjører franske biler", "bloggere" og bare "menn" generelt. Håpet mitt er at de der bloggerne skal få skylden. Det er vel flere hendelser i det siste som typer på at folk som skriver ting på internett ikke er helt gode.

I VG har en venninne av 39åringen blitt intervjuet, hun sier at han brukte mye tid på dataspill. Just saying!

Dataspill er roten til alt ondt i samfunnet...........Det er kanskje ikke lenge før trollet skaper en Greenlight på denne saken.

kanskje like greit at hun var ung så hun slapp å oppleve all dritten oppover i livet da?

Vanlig oppegående mennesker har jo muligheten til å påvirke sitt eget liv til hvordan man vil gå igjennom livet. Det er jo ikke forutbestemt at livet er bra/dårlig, mye har vel med innstillingen man har til det.

• Like 1

jeg ser jeg framstod veldig rasistisk, og det er ikke noe feil i å være rasistisk.

Rasisme er imot reglene her i bruket.

Og hvorfor har vi en R.I.P tråd til Sigrid mtp at det er mange andre som har forsvunnet og død mens liket ikke var funnet? Viser bare hvordan media styrer hverdagen, og noen tar det nærmere til seg en andre. Jeg kjente ikke Sigrid, så føler ikke noe spesielt ang saken. Trist at hun er død, men thats it. Dette er min mening. Men å lage en tråd om dette, å så diskutere på denne måten er rett å slett bare respektløst. Syns tråden bør stenges å slettes..

Føler arex er makin a point her. Er jo tristere å tenke på alle drapene som ikke blir oppklart fordi politiet legger betydelig mindre ressurser inn i saker hvor det ikke er en relativt attraktiv ung blond jente som er blitt drept (ergo mer mediahelvete)

Jeg synes ikke det har noe å si om hun var stygg eller ikke, det viktige her er at hun var norsk, og ble drept i Norge. Det kan vi ikke akseptere. Nordmenn må kunne være trygge i landet vårt, selv når det er andre nordmenn som utfører overgrepene.

Snakket ikke om hva du syns.

Åh sÅ flott du fikk det pÅ plass, siden et forum ikke baserer seg pÅ Å utveksle synspunkt som nesten alltid er ekstremt subjektive av natur. Da er det godt Å vite at DU ikke snakke om hva jeg synes.

Så hvorfor begynner du å quote meg om du begynner med random rambling som ikke har noe med det jeg skriver å gjøre? På dette forumet, ja på de aller fleste forum - hell, tilogmed i normale samtaler IRL, så bryter man ikke inn i en samtale med noe som er beside the point. Det heter faktisk folkeskikk jondudd.

*popcorn*

Det som er så jævlig skummelt, er det at en venninne av meg, som var 1 år yngre, var på Kolbotn, 200 m unna til akkurat samme tid som Sigrid ble bortført, og hadde utendørs sex rett ved der hun ble dumpet >.<

Uansett. gjort er gjort, verden er syk. Det er dessverre ikke noe vi kan gjøre med det annet enn å holde barna inne fra mørket faller på til sola står opp :)

They do now

Edit: Jeg personlig gir er en blank f i denne sigrid som er så viktig et individ i Norge at hennes bortgang er en nasjonal sak, og når jeg nå så sitat fra siktelsen så fikk jeg bekreftet at dette er så oppblåst galskap som det kan bli:

Siktelsen: «For en gang etter 4. august å ha drept Sigrid Giskegjerde Schjetne på ØstensjØ eller andre steder på ukjent måte»

Siktelse? Ikke akkurat ordet jeg ville brukt.... Fikk meg en god latter tho, det må jeg innrØmme.

Nå er jeg irritert over å ha skrevet dette på et spillforum siden det gir inntrykk av at jeg bryr meg.....

Edited by BcK

Verden er et urettferdig sted å bo på. Men alle må da kunne respektere at noen kjenner på egne følelser, mens andre ikke gjør det.

Vil ikke dømme noen for at de ikke bryr seg. Syns ikke engang det er rart. Og saken er blåst opp i media ja.

Men det må da være lov for den som ønsker det, å engasjere seg, og fortelle om sine følelser så mye de vil. Uten at de skal få vite hvor uviktig denne saken er.

Selv er jeg far, og kjenner på denne saken med egne følelser. Føler med Sigrids familie, men grunnen til at saken engasjerer meg er jo tanken "tenk hvis". Og da blir dette et tema som er høyt viktig for meg å tenke på.

Men det er jo også derfor denne saken selger aviser. Ikke sant?

Ber også moderator stenge denne tråden, da jeg syns den er respektløs ovenfor de som muligens

kjenner Sigrid. Kan selv, men siden jeg involverer meg, så får andre vurdere det.

Det slår sjeldent feil, er der en tråd med litt drama og liv i på et ellers halvdødt battlefieldforum så kommer kravene om stenging.

Battlefield.no ->forumet hvor vi er veldig fintfølende på vegne av andre folk, som teoretisk sett kan snuble over dette stedet og som(gud forby) kan ta anstøt av det som står her. Den dagen dette skjer så må jo konsekvensene bli helt enorme. Siden vi er så utrolig redde for det ?

[email protected]: Dette er tross alt ikke forsiden på vg som folk får i trynet når de går på butikken. Det er ett lite besøkt forum man aktivt må lete opp og klikke seg inn på. Tror de med hensynet til folks følelser muligens overvurderer dette forumets påvirkningskraft blant folket. Dessuten er ikke alt tapt om noen skulle ta anstøt, den følelsen er nok uansett som en småstein sammenliknet med ett fjell stilt ved siden av eventuell sorg og følelse av tap/savn.

• Like 2

Det handler ikke om å være redde for noe, det handler om en respektløs tråd. Og det var ikke et krav, det var

min mening. Hadde jeg krevd det, så hadde jeg stengt den.

Og jeg er stolt over at vi tar hensyn til folks følelser. Er ikke på død å liv så viktig å være tøff i trynet.

[email protected] Lore. Nei, men det er heller ikke vits i å ha en trolle tråd om en død jentes tragiske bortgang.

Skjønner ikke hvordan det er noe positivt for battlefield. Samme hvor dødt du syns det er her.

Må si jeg støtter home her. Det er ikke whining å be om litt anstendighet rundt slike alvorlige temaer.

Det handler ikke om å være redde for noe, det handler om en respektløs tråd. Og det var ikke et krav, det var

min mening. Hadde jeg krevd det, så hadde jeg stengt den.

Og jeg er stolt over at vi tar hensyn til folks følelser. Er ikke på død å liv så viktig å være tøff i trynet.

[email protected] Lore. Nei, men det er heller ikke vits i å ha en trolle tråd om en død jentes tragiske bortgang.

Skjønner ikke hvordan det er noe positivt for battlefield. Samme hvor dødt du syns det er her.

tråden er jo seff fette useless og kun retarded trolling av jondudd, men prinsipielt sett er jeg enig med lore.

Det er akkurat det, synes ikke trolletråder fortjener 2 sider engang jeg.

imo skulle denne tråden vært slettet/skjult/stengt (slett det som ikke passer) allerede etter første post da det er opplagt hva trådstarter egentlig vil.

• Like 1

Helt enig, slik at dette forumet kunne gå tilbake i dvale. Må være jævlig å få den evige circle wank avbrutt på denne brutale måten. Det er folk som dere som drepte dette forumet, det er folk som dere som skremmer vekk brukere. Det er ikke tråder som dette.

Det er den latterlige selvhøytdligheten man påtar seg, på et fora som var og enda kunne vært gøy. Dere klanderer alle som skapte og skaper liv her for å ødelegge forumet, men en dag må man møte seg selv i døren og jeg gir faen i hva det gjør med de oppblåste egoene deres. For 10 år siden var det ikke en gjeng med klønete amatører på 18år som drev dette forumet, og vet dere hva den eneste forskjellen var? Interessante mennesker orket å bruke fritiden sin på å poste morsomme, intelligente og interessant tråder her.

Det er på høy tid at noen innser dette, og slutter å leke støttegruppe for empatisultne snørrunger som uansett burde gjort noe annet enn å henge her. For 10 år siden hadde vi unger i 13års alderen som postet trash, var morsomme, tok en trøkk og ikke slo ned på banhammeren med en gang noen følte seg tråkket på.

Lykke til. Det trenger dere. De fleste driter i battlefield.no i dag, og det er ene og alene deres feil. Ikke alle dere har bannet eller skvist ut.

Edit: Nå blir jeg vel bannet, dessverre beviser det bare poenget mitt.

Edited by jondudd
  • Like 2

Indeed, det som fordrer aktivitet er jo folk som deg som skal "trøkke". være tidvis ekkel og direkte hoven. Å ha et Åpent forum fritt for dritt og oppgulp, som muligens fordrer at folk tør poste trÅden uten at de skal bli trollet ned, det skaper jo ikke aktivitet det. Neinei. TrÅder som dette derimot, tjobing dette er aktiviteten vi vil ha. Trolling pÅ basis av en tragisk sak. Hvis du ønsker intelligente og morsomme trÅder, og intensjonen din var at denne var en av dem, sÅ har du totalt feilet pÅ alle plan.

Jeg er helt for aktivitet og interessante trÅder, men slike som dette, blæh.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this