Sign in to follow this  
jondudd

Hvil i fred Sigrid Giskegjerde Schjetne - 16 år

Recommended Posts

Ei jente på 16 år forsvinner på vei hjem får ei venninne og blir funnet en måned seinere død i skogen. To voksne menn er siktet for drap. Om dette ikke er helt forjævelig i deres hode er det noe galt med dere.

Noen av dere her inne gjør meg kvalme, men det er ikke noe nytt. Ha en fortsatt fin liv i deres lille boble.

Virkelig? Om jeg driter fullstendig i om randoms blir drept så er det noe galt med meg? Det er så sykt mange som blir drept hver jævla dag, hvorfor skal jeg bry meg bare fordi de tilfeldigvis er norske og ikke noen afrikanske stakkarer?

Å bruke en tragisk hendelse som dette for enten: 1) Trolle forumet, eller 2) Bruke muligheten til Å pÅlegge seg moralsk høyhet og slenge litt mot forum og dens medlemmer, er det verste jeg ser. Er det noen her som burde skamme seg, sÅ er det du. Hadde du klart Å lage en ren Hvill i fred-trÅd hadde det vært bra, men nÅr du absolutt skal slenge litt dritt og sÅ ødelegger du fint selv trÅden. Flink gutt.

Og er det virkelig viktig at det er en norsk statsborger? Virkelig? Et liv er et liv, uansett om det er en skuespiller fra USA, eller ei jente fra Norge.

Optimus, vær litt forsiktig med Å anta for mye her nÅ. Det er vel ingen her som ikke kan føle sympati med familiemedlemmene som gÅr gjennom et helvete akkurat nÅ, og som helst skulle sett at saken hadde fÅtt et lykkeligere utfall. Jeg har personlig fulgt mye med pÅ saken, men jeg kan ikke deppe mer over dette enn den sympatien jeg føler for familien. Jeg kjente ikke jenta personlig, og da blir en slik følelse mer kunstig for meg. Merk forskjellen pÅ sympatien for familien og skjebnen, versus den sorgen familien føler nÅ.

MÅten denne trÅden er bygd opp pÅ inviterer mer til sinne og faenskap enn Å vise den sympatien, trÅden er rett og slett bygd opp slik. Her ble det spilt falitt for det i det hele tatt startet.

• Like 3

Ja, det er selvfølgelig trist at Sigrid ble funnet død osv, det er det, men dette er et forum der vi diskuterer spill og den slags, så en rip tråd passer kanskje ikke helt inn her i min mening. Det finnes plenty av grupper på facebook for den slags.

Optimus, vær litt forsiktig med Å anta for mye her nÅ. Det er vel ingen her som ikke kan føle sympati med familiemedlemmene som gÅr gjennom et helvete akkurat nÅ, og som helst skulle sett at saken hadde fÅtt et lykkeligere utfall.

Tja. Leser du gjennom trÅden en gang til tror jeg du lett kan plukke ut minst 2-3 stykker som tydeligvis ikke bryr seg om denne jenta eller familien deres. Jeg har akkurat samme "forhold" til henne som alle dere andre; mao totalt ukjent, aldri møtt osv. Men jeg syntes det er tragisk Å tenke pÅ hva som skjedde med denne jenta, samt hva familien har gÅtt igjennom. Tenk bare pÅ om det hadde vært deg. Jeg har selv en lillesøster i cirka denne alderen, og jeg kan se for hvor jævelig det hadde vært om noe sÅnt hadde skjedd med henne.

Mens andre her driter tydeligvis i om hun hadde blitt funnet uskadd, eller om hun ble brutalt drept.

Ja, det er selvfølgelig trist at Sigrid ble funnet død osv, det er det, men dette er et forum der vi diskuterer spill og den slags, sÅ en rip trÅd passer kanskje ikke helt inn her i min mening. Det finnes plenty av grupper pÅ facebook for den slags.

Om du sjekker forumindexen en gang til kan du se at vi har maaange underforums som ikke er relatert til gaming i det heletatt. Disse har vært her siden tidenes morgen. Om du syntes denne trÅden ikke passer pÅ bf.no kan du egentlig bare styre unna den, de "passer" like godt inn som alt annet. Hvorfor kommenterte du egentlig i denne trÅden og ikke en av de andre 12 786 andre trÅdene i samme forum-kategori?

Edited by OptimusCrime

Jøss, har du hatt ferie scav? Trodde forumtrolls gikk på energizer å trollet 24/7... Så feil kan man ta!

Når det er sagt, trist utvikling i saken, men dessverre ikke uventet.

Seriøst, så kunne du spart deg for første posten, du setter deg selv i ett dårligere lys enn at bf "dont give a shit".

DET var dine ord....

Ikke noe stygt ment, men saken er blåst opp i media.

Såklart er det trist, men sannheten er at det skjer hver eneste dag, samt mye verre ting.

Skal man være trist og lei for alle liv som går tapt, ville man nok blitt litt gal i hodet.

Det er såklart meget leit for de som stod henne nær og kjente, men selv har jeg ingen kjenning til henne annet enn media.

Man får heller være glad for at familien fikk vite hva som skjedde med henne og får fred sådan.

Det er vel mer du som putter meninger på hver enkelt enn deres meninger som vises Optimus. Og som jeg sier, de fleste kan vise sympati med det helvetet familien går igjennom. Men igjen, men kan ikke sørge med dem.

Vi hadde en forsvinning her i Trondheim og omtrengt i samme tiden som Sigrid-saken. Utenom et par artikler på adressa, så var det ikke en kjeft som skrev om den. Også den hadde et tragiskt utfall da han ble funnet i fjorden. Men heller ikke her kan man gjøre annet enn å vise sympati med familie og venner.

At tråden her utpeker seg nå i den retningen du påpeker, er grunnet førstepost. Folk blir provosert av slike utsagn og da får det fokus.

Ninjaedit: Essensielt det Line skrev

• Like 1

Selv om det gjerne var en veldig trollete måte å bringe det opp på, så er det ett godt poeng at denne jentens skjebne har fått så mye større oppmerksomhet enn hva en norsk mann, pakistansk jente eller tilogmed en mindre pen norsk jente fra underklassen med lignende skjebne ville ha fått.

Det blir så veldig tydelig at selv om alle mennesker er like mye verd....så er det noen som er så veldig mye likere enn andre. Vi må i samtaler late som om det ikke er tilfelle at noen er mer verd enn andre, selv om samfunnets handlinger viser hva vi som samfunn virkelig prioriterer. For all del, folk må få lov til å mene at noen er mer verd enn andre, men da bør de ha guts nok til å innrømme det åpent og forsvare det.

Syns forresten vagt å huske en sak hvor en kvinne ble knivdrept av sin tidligere mann, foran deres felles barn ? Var vel noen små notiser om det ?? Uansett, hvem bryr seg. Begge to kom opprinnelig langveis ifra og da er det som om drapet og skjedde langt vekke. Det angår simpelthen ikke "oss".

Som flere har sagt så har saken blitt blåst opp i media en god del. Sånt skjer hver dag :( Men selvfølgelig er det en utrolig tragisk sak! Skal man ikke lenger kunne gå hjem fra ei venninne og spasere i sitt eget nabolag uten å måtte ha et følge?

Uansett så er det på en måte "bra" at familien har fått et svar på hva som skjedde.. Hadde hun aldri blitt funnet kan man jo bare tenke seg hva som ellers kunne ha skjedd. Innelåst i en kjeller i x antall år eller bortført og solgt på et sex marked. Et håp om å finne henne i livet var det vel noen som hadde men etter et par dager antok jeg det verste..

Det som var flott med saken er at folk stilte opp fysisk og var med å lette. Ikke bare den vanlige støttegruppen hvor man trykker Like på Facebook.

Husker det var en sånn idiotisk gruppe for flomofrene i Japan. "Støtt flomofrene i Japan, trykk like!" Ja det genererte jo mye støttepenger og hjelp...

Det er mange slike saker som burde hatt større belysning på seg. Besøkte en kompis i Bergen i helga og så en lapp hengende utenfor Grieghallen hvor det stod at en 17årig jente var forsvunnet. Ikke hørt om henne før jeg så den lappen og det hadde knapt han jeg bodde hos også. Men som andre også skrev; skulle man belyst alt ville man jo bare vært trist og blitt gal.

Nå får vi bare håpe de jævlene blir bura inne i lang lang lang tid

rip sigrid..

Sorry, men jeg synes det er nesten litt barnslig å skrive R.I.P tråder på "random" forum til random mennesker gjelder forsåvidt facebook også. Trist sak, men trenger ikke å lage R.I.P statuser, tråder, innlegg av den grunn. Hadde man kjent personen eller er knyttet til vedkommende på en eller annen måte, så ville det har vært en annen sak...

Det er veldig synd at denne jenta ble myrdet, og at det faktisk finnes såpass fæle folk at de gjør noe som det her.

Hvil i fred.

Edited by Dwoofie

GG jondudd, nytt lavmål å bruke et tragisk dødsfall for å lage en trolltråd.

Antydningene fra deg og scenest om at etniske nordmenn er mer verdt enn utlendinger er også hårfint mer harry enn tidligere standard =)

Trodde man kunne ha litt små rasistisk humor uten å bli tatt utrolig seriøst. Glemte jeg var på bf.no. Sorry cpt. serious

GG jondudd, nytt lavmål å bruke et tragisk dødsfall for å lage en trolltråd.

Antydningene fra deg og scenest om at etniske nordmenn er mer verdt enn utlendinger er også hårfint mer harry enn tidligere standard =)

Det at du ser på det som en "trolltråd" sier mer om deg enn meg.

Jeg aner ikke hvem scenest er, men dersom noen har samme mening som meg kan jeg godt forklare den; jeg ser jeg framstod veldig rasistisk, og det er ikke noe feil i å være rasistisk. Det jeg derimot mente var at dette skjedde innenfor landegrensene våre. Det var vel egentlig på den måten jeg burde har formulert meg.

Jeg foreslår en permanent utestengning fra forumet for hver eneste konto som ikke hedrer Sigrid i denne tråden. Slike mennesker vil vi uansett ikke ha!

= troll. Ikke prøv å si noe annet. Er ikke vits å diskutere.

scenest: prøvde du å spøke tok jeg den ikke, hadde kanskje vært lettere i en annen tråd med annen førstepost, sry :-)

• Like 1

Da blir det stelt i stand minnestund her i byen, ser ærlig talt ikke poenget i det, annet enn at den yngre garde skal fremstå som gode samaritaner.

• Like 1

qed jeg forstår du er sint, frustrert og kanskje litt trist over det som har skjedd, men vær så snill og ikke la det gå ut over meg. Noen ganger er dette slik man bare trenger å snakke om, og jeg er sikker på at det er noen du kan snakke med.

Du er åpenbart sint, men jeg tror ikke det er meg du er sint på, jeg tror det er noe annet. Håper uansett du finner ut av det, og kanskje du kan ta med deg et par av de andre som gjør dette til et utrivelig forum å lese / skrive?

Synes det er utrolig irriterende å skulle måtte forsvare seg fra alle kanter. Er det ikke lov å være lei seg, så lei seg at man kanskje avslutter innlegget med å skrive noe som er litt over streken?

Sorry, men jeg synes det er nesten litt barnslig å skrive R.I.P tråder på "random" forum til random mennesker gjelder forsåvidt facebook også. Trist sak, men trenger ikke å lage R.I.P statuser, tråder, innlegg av den grunn. Hadde man kjent personen eller er knyttet til vedkommende på en eller annen måte, så ville det har vært en annen sak...

Etter at media har blåst opp saken så vil jeg ikke si at jenta er helt random. Vi er jo knyttet til henne gjennom media. Saken har lenge vært tema blant folk og nå vet vi alle hva som skjedde.

Man må vel også kunne skrive en støtteerklæring selv om man ikke kjente dem... Skjedde jo også noe for et år siden..

Det som er barnslig her er jondudds startpost. Han viser seg å være ikke mye annet enn et troll (scav i duno)

Det jeg lurer mest på nå er hvem som media bestemmer seg for at skal få skylden for dette her. Aktuelle kandidater er vel "folk som kjører franske biler", "bloggere" og bare "menn" generelt. Håpet mitt er at de der bloggerne skal få skylden. Det er vel flere hendelser i det siste som typer på at folk som skriver ting på internett ikke er helt gode.

Som far til tre jenter så må jeg si at en slik sak er helt jævlig :( selv om jeg ikke kjenner henne. Det andre er at på en del av bildene sett bak ifra så er hun nesten helt lik datteren til samboren min på samme alder :( ekkelt.

Det jeg lurer mest på nå er hvem som media bestemmer seg for at skal få skylden for dette her. Aktuelle kandidater er vel "folk som kjører franske biler", "bloggere" og bare "menn" generelt. Håpet mitt er at de der bloggerne skal få skylden. Det er vel flere hendelser i det siste som typer på at folk som skriver ting på internett ikke er helt gode.

I VG har en venninne av 39åringen blitt intervjuet, hun sier at han brukte mye tid på dataspill. Just saying!

Ikke noe stygt ment, men saken er blåst opp i media.

Trist at man ikke kan si at denne saken er oppblåst i media uten å samtidig måtte gardere seg mot hysterisk politisk korrekthet.

Btw. Er en 16 år gammel jente mer verd enn en mann på rundt 30 ?

Hun er kanskje det.

Da jeg hørte Bjørnar Mittet ble slått ihjæl her i Kristiansund for et par , tre år sia ringte jeg straks til politiet og fortaltre dem at han var på besøk hos meg. Litt over 24 timer før han ble drept.

Litt rart , at han var hos meg. Vi var ikke nære venner, men absolutt i samme omgangskrets.

Jeg fikk ikke snakke med en etterforsker , men forklarte til vakta at de som jobbet med saken (eller kom til å jobbe med saken) sikkert ville snakke med meg, at jeg hadde info om den dreptes bevegelser og intensjoner like før drapet.

Men nei. Ingen politi ville vite det jeg visste. De ringte ikke tilbake.

Drapet på Bjørnar Mittet forblir uoppklart.

Sammen med det andre visste vet vi nå hvem som drepte Bjørnar Mittet. I alle fall hvor de kom fra (for de var utenbys) og hvilket miljø de tilhørte.

Det var mange tråder i denne saken politiet kunne begynne å nøste i. Helt utrolig at politiet ikke "klarte" å oppklare et drap som dette.

De valgte vel å ikke bruke særlig mye resursjer på det. Ikke nok, i alle fall.

Jeg ser på det som oppfordring til selvtekt.

Folk flest ser sikkert på politiet som ærlige og redelige.

Folk som har hatt en del med politiet å gjøre , derimot kommer ofte til å se dem for det de i de aller fleste tilfeller er.

Partiske bøller.

Et yrke som tiltrekkes av folk som er intresert i makt.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this