Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

Virtual Reality v2 - Blir det en hit ? (Oculus Rift)

Recommended Posts

Ingen som ser de åpenbare problemstillingene med Oculus Rift?

1. Med mindre du har full kontroll på alle keybinds i spillene, og kan Touch-metoden, hvordan skal du kunne se hvor knappene på tastaturet er hvis du skal bruke flere forskjellige knapper og chatte in-game?

2. Hvis du blir tørst og skal gripe etter en øl, hvordan skal du kunne se hvor ølen står uten å velte brygg utover hele tastaturet?

Blir jo rene Karate Kid med det der greiene på hodet... goggles on, goggles off, goggles on, goggles off, goggles on ...........

Dersom du ikkje har stor potetnase kan du sjå tastaturet (og ølo) gjennom glipe ved nasen.

Meine og huska eg såg nåken som hadde montert eit lite webcam på brillene, og med hjelp av ein enkel shortcut kunne få bildet opp som overlay i spelet.

edit: her har du det:

riftCamHack.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1366356408184

Til alle dere som har riften så anbefaler jeg å prøve "DeepSeaDiveDemo" Ikke se videoer eller noe på forhånd, bare kjør den opp og prøv! Det er helt rått!

War Thunder er også fantastisk! Bare det å fly rolig over strandlinja er magisk. Blir helt avslappet og lever meg skikkelig inn i det. Har prøvd endel forskjellige demoer og det virker som om det er en ny måte å bruke fordelene med ett sånt sett i alle av dem. Gleder meg til å se hvor det ender opp om 2-3 år!

Hvordan er kvaliteten på den? ser det er 300 USD på development kit, og de sender ut nå i september :)

Altså, spm mitt er, om jeg kjøper det nå, vil jeg likevel ha realese versionen eller vil jeg nøye meg med den som er nå?

2. Hvis du blir tørst og skal gripe etter en øl, hvordan skal du kunne se hvor ølen står uten å velte brygg utover hele tastaturet?

Modifiser and make it fit!

15621_large.jpg

Hvordan er kvaliteten på den? ser det er 300 USD på development kit, og de sender ut nå i september :)

Altså, spm mitt er, om jeg kjøper det nå, vil jeg likevel ha realese versionen eller vil jeg nøye meg med den som er nå?

Dette er for all del ikke et ferdig produkt!!! Skjermen ser ut som det billigste du får tak i for å si det sånn :p Er endel etterslep og veldig pixelert. Om du ikke skal noe annet enn å spille på den ville jeg ha ventet til forbruker versjonen kommer. Skal du derimot designe, teste konsepter eller har lyst til å finne ut av mulighetene for VR/OR i forbindelse med studier, jobb eller hobby så er det noe å vurdere.

Missforstå meg rett her, det er en sinnsyk opplevelse å se hvor mye mere inne i spillverdenen man kommer med et slikt sett, til tross for oppløsning og etterslep!

jau, helt klart revelusjon innen opplevelse, Noe alle burde oppleve,

ja, helt enig at folk burde vente på Consumer edition,

Men tilogmed den blir ikke i høyeste kvalitet i forhold til hva vi er vant til med våre skjermer,

Men da oculus tar opp hele synet, Blir det jo en helt syk opplevelse ja,

Rift rollercoster er jo en veldi kort demo, men man føler den :D

som du sier, virker skjermen som den er utrolig dårlig, Men i grunn er det en ganske så høy detaljert skjerm, da jeg har opnet å sett på den,

Men grunnet Oculus deler skjermen i 2, med linsene å øyne så nerme, fører jo dette til at pixlene er extremt synelig, til en grad man kan se de forskjelige fargene i vær enkelt pixel

en kort video jeg laget for å vise pixlene.

Nå er det jo mobil revolusjonen som har fått på plass billige og gode sensorer for headtracking så får vi håpe at skjemteknologien også presses videre pga. mobil og nettbrett. Om man kunne fått kvalitet ala skjermene på iPad og de bedre android nettbrettene så begynner det å hjelpe vil jeg tro! :)

Rart at det er ingen som har kombinert Leap Motion eller noen anne form for virtuele hender ingame. Sier bare Surgeon SIM , oculus og leap må jo være artig.., ;)

Utelukkende positivt imo, de gutta kom på en fantastisk ide men de trenger egenkapital av en annen verden for å kunne gjøre de butikkhyllevennlige. Dette tar hele greia et stort skritt nærmere hverdagen <3

Ikke før.....geit!"!! Men seriøst, er Oculus VR, Inc på børsen nå? Trodde ikke de ville gå aksjeselskap, men da er det vel verd å kjøpe Facebook aksjer.

BTW: WHAT A NAME,, wow

7Kerg.png

Ganske understated post fra din side, det er jo en kjempespennende nyhet. :)

Tenker dette er starten på et drøyt markedsføringsløp fra deres side.

Hvis dette var for et halvt år siden ville jeg ha hoppet i taket og jublet, men nå som Valve og HTC er på banen også er jeg mer spent på å se hvordan konkurransen blir mellom de og Oculus.