Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Raventhorn

Sette opp -GMT server? Finne god server.

Recommended Posts

Hei.

Etter å ha spillt Dayz en stund vil man jo naturligvis prøve å finne en server man kan være litt mer permanent på. Og da blir jo automatisk servervalg veldig viktig. Jeg har prøvd å spille på endel norske servere men har litt dårlig erfaring med det. Jeg valgte Norway 13 den har en god minus på gmt uten å reklamere for det i header.

Mine erfaringer med å spille på "private servere" er at mitt telt alltid forsvinner, andre sine kan jeg finne igjen. det er ALDRI noen kjøretøy å finne (admin + kompiser hoarder) veldig mye hackere og bugs. Det er jo nok bugs i spillet fra før om vi ikke skal bli plaget av hackers og korrupte admins.

Jeg gikk på ett åpent felt, spillt i ca 14 timer (ikke i strekk) hadde mye bra gear, plutselig falt 8-10 spillere på serven om (jeg kunne ikke se de, men så xxx was killed nedover siden) meg inkludert. Tar det med ett smil og starter på nytt, samme greien spillt lenge 10t ++ masse gear osv. så... "killed by xxx (friendly fire)" hacker som var usynlig og liket mitt forsvant helt. Dette er 2 ett av 100 vis av historier om samme tema.

Og jada jeg vet jo at man ikke skal bli for glad i gearet sitt, men ett sted må jo grensen gå når man har dødd de siste 10 ganger for hackers og server bugs ?

Men til poenget, kunne dere i battlefield.no vurdert å sette opp en server (eller endre en dere allerde har) til å ha noen timer minus på gmt ? De fleste kommer hjem fra jobb\skole 15 - 17 og det gir bare noen få timer med spilling så er det svart. Natt er jo morro og liker det selv, men det kan bli mye i lengden når man spiller 60% - 80% av tiden i mørke. Trenger ikke endre så mye, men kunne vært kjekt å hatt noen timer på minus. (+litt mer gøy når man finner en klokke ingame)

Mvh.

Vi på Norway 69 har justert ned til -2 nå, noe som etter mine beregninger vil gi deg 4 timer lengre med lys, altså til ca.23.00 (norsk tid) :)

Vi på Norway 69 har justert ned til -2 nå, noe som etter mine beregninger vil gi deg 4 timer lengre med lys, altså til ca.23.00 (norsk tid) :)

Ikke værst, får sjekke ut 69 da :) Kanskje det kan bli vårt nye hjem. Hvordan er det med hackers der? Er Battlefield.no mer safe enn andre servere? Er litt usikker på hvordan det funker, må hacker hacke seg inn på server (altså bra med servere som står bak firewalls og slikt) eller kan de hacke på alle servere de ønsker?

Tenkte at det kunne vært greit å gå for en server der de som driver serveren ikke spiller på den selv (bias). Men vet at på de fleste servere er admin teamet selv offer for hackers. Ville spille på 3, 4 eller 5 som battlefield.no driver, men de har så dum gmt at alle stikker jo derfra i 7 tiden på kvelden og serverene er helt død.

Får teste 69 da :)

Tak for svar RokZor.

Det er en svakhet ved selve motoren til spillet som gjør at hackingen skjer såpass lett og ofte som den gjør. Det er ingenting som tilsier at norske servere har mer eller mindre hacking enn andre steder. Ser man på forumet til DayZ så mener europeere at amerikanske servere har mindre hacking mens amerikanere mener europeiske servere har mindre hacking... :p

Generelt: Servere som har mange spillere er et mer fristende mål for hackere (flere ofre) enn servere med få spillere. Utenom det så er det nok helt tilfeldig.

Utsatt for hackere 1 gang som vi var tilstede.

Utenom det veit jeg ikke, ikke hørt noe værtfall :-P

Edit: tar tilbake det om hackers, er 3 stk inne på 69 nå som teleporterer og er udødelige.

åssen er det dere tar navnet på sånne folk man kke får drept og fått navnet på?

Er det noen fra battlefield.no som leser trådene her inne? Finner ingen "kontakt oss" eller "kontakt admin" her heller.

Ser på Norway 4 at det faktisk er mulig å ha telt og biler osv. ALLE servere jeg har spillt på nå har jeg brukt kanskje 3-4 timer på å få en bil igang for så se en server restart og alt er resatt. Er så synd at ikke battlefield.no kan sette tiden på ett av sine servere litt tilbake (-4 til -6 holder) slik at det er mulig å spille på servere som ikke er kjørt av privatpersoner. Som jeg sier innledningsvis, mørke er greit nok det, men jobber man så er man ikke hjemme før server er helt svart.

Håper noen fra battlefield kan gjøre noe med det på ett av sine servere.

mvh.

• Like 1

Heisann.. Fint at du bumpet her, denne gikk meg forbi - med start på studier og problemer med serverne + at jeg elsker å spille mye forskjellig og at jeg forsøker lete gode nyheter til redaksjonen. Jeg skal finne ut av om det går å forandre tids settingen. Fra begynnelsen så var denne bundet til klokken på selve serveren, men det er kanskje mulig å finne en løsning :)

Private og passordbeskyttet server er noe som kommer når DayZ teamet åpner for det. Fordi vi er en registrert host vil vi helst følge reglene dem har satt. I perioden 10 august var det mye problemer med serverne og det kan tyde på at det var rot i beta patcher (fra BIS) og versjonen av Dayz/Hive som ikke fungerte, derfor satte jeg restart på server hver 4 time slik at ved eventuelle krasj så ville det ta mindre tid før den var oppe igjen. (Man skal også huske på at Dayz i seg selv er et eksperiment i alpha fase og mye av hva dem prøver ut er ukjent territorium for både spillere og hosts. For å si det mildt er det ikke alltid lett å følge med, eller komme med en god løsning).

Fordi mange bruker Six-Updater og denne ikke var oppdatert fra Six, åpnet vi også for at andre versjoner av beta kunne tilkoble seg serveren. Det kan også ha vært en del av problemet vi hadde med serverne da mange forskjellige versjoner av beta klienter ble brukt opp mot serverens versjon. Serveren kjørte en nyere versjon enn six updater for å forsøke og bli kvitt kræsjer. Det ble henvist til manuell oppdateringer i denne tråden, dette er også veldig nyttig å lære seg fordi man slipper å bruke 3djepart som feks six og det gir større frihet, og man lærer seg en viktig mulighet for å bruke mods og Arma på riktig måte. Mulig vi også kan prøve å sette denne verdien til at den kun restarter på kræsj, men av erfaring så har Arma en del problemer/bugs og det er derfor vanlig at serverne restarter ofte.

BIS og Dayz har samarbeidet om hacker problemet, forhåpentligvis har de også gitt serverhoster en bedre løsning enn før. Alle Norway serverne(bf.no & MG) skal være oppdatert med det de nyeste filene og være så beskyttet som mulig.

EDITS: mer info

Takk for ett bra og utfyllende svar cri74.

Jeg tror de fleste vet at vi ikke kan forvente for mye fra ett "spill" som er i alpha fasen. Så endel bugs og lignende er jo selvsagt noe vi må leve med, jeg syns bare det er morsomt å se hvor stor spille-base som fortsatt spiller til tross for hackers, bugs ol. Det sier endel om stryken til denne modden.

Slik jeg har forstått det så kan man velge mellom 3 ting når man setter opp server:

3rd person view.

Crosshair On\Off

Info on\off - Dette er om man får info når man "hovrer" over noen med musen.

Jeg ser at dere har valgt å kjøre vet (all off) på 3 og 4, men 3rd person view på 5. Greit nok det :)

Hadde vært veldig takknemlig om dere kunne sett på det med klokken ingame, gjør ikke meg noe at det ikke er crosshair eller om man kan se fra 3rd person. Gjør det bare mer realistisk (i spill sammenheng) Men å kunne snu klokken syns jeg er ett must om man vill ha litt flere spillere på serveren siden de fleste fortrekker å kunne spille i en litt lys setting også.

Veldig bra at BIS og Dayz har sammarbeidet med hacker problemet, syns selv det virker som det er ferre hackere nå (vanskelig å si om det stemmer sett fra 1 person sitt synspunkt). Arma sine servere restarter også endel, tror det spiller sluker minne (cache`er nok opp endel uten å ha en god "dump" løsning på det) Men jeg ser at hos dere i battlefield.no så er hvertfall tingene der man satte dem sist, (i de fleste tillfeller) noe som gjør at dere blir ett bedre valg for de fleste. Det er også en stor fordel at ikke server drives av en privat person som gjør det de føler for.

Håper du finner en løsning for det med klokken.

Keep up the good work.

Mvh.

Edited by Raventhorn

Hey. Da har jeg undersøkt litt :)

Det er enda slik at server tid bestemmer ingame tiden og den eneste muligheten for oss(på lovlig vis) er å forandre på serverens tids klokke. Uheldigvis så brukes denne serveren til andre spill og funksjoner. Med andre ord vil det å stille klokken på serveren gi problemer i forhold til andre spill, logs og diverse :( Vi blir litt låst til å ha det som det er nå en stund til i alle fall men om informasjonen jeg har fått fra Dayzdevs stemmer så kan det være at vi kan endre på slike ting enklere da modden skal bli mer åpen. Jeg skal holde meg oppdatert på dette og om det kommer en god løsning så skal den bli presentert iher i forumet :)

Vi kjører med en ny banlist som vil være bedre oppdatert, foreløping litt over 1000 unike spillere og den gror.

Dette vil forhåpentligvis gjøre at vi får mindre problem med hacks osv. Har også fått info om at Rocket sitter og jobber med Dayz slik at vi får flere muligheter med serverne, så da er det like rundt hjørnet :)

Hei.

Og takk for at du tok deg tid til å undersøke dette med klokken. Jeg skjønner jo at dersom dere kjører andre spill på samme server vill det jo selvsagt være gunstig å beholde klokken slik den er.

Flere muligheter med servere kan jo helt klart tyde på at det med klokken mest sannsynlig blir ett av tingene de kommer til å ta tak i, jeg ser at det er MANGE som allerde snur klokken, på en eller annen måte. Er nesten ett must om man skal ha litt spillere på serveren.

Takk for uppdate uansett :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...