Sign in to follow this  
humaN

Tastatur MK-85 Backlight "failure"

Recommended Posts

Jeg kjøpte meg nylig et mekanisk tastatur, MK-85. Har hatt det nå i underkant av 2 mnd'r. Og for et par dager siden sluttet plutselig alt backlights i tastaturet å funke. Num og caps lock lysene fungerer men alt det andre er ikke å få liv i. CD som fulgte med er innstallert nå i etterkant for jeg trodde kanskje det kunne fikse det. Men nada. :(

Noen tips? Jeg er desperat iom. at jeg kjøpte det privat og har ingen garranti fra komplett osv..

Mvh humaN

Edit: QPAD tastatur

Han bor utafor oslo...... Orker ikke å kjøre inn til han bare for dette.

Kan jo også være en knapp eller to jeg har vært borti som har fucka opp alt. -.-

Be selger scanne kvitteringen og sende den på e-post til deg. Henvend deg så til butikken og reklamer på tastaturet. Hvis ikke dette hjelper så kan du prøve å henvende deg til qpad direkte å høre om de kan hjelpe deg. Lykke til!

Tips! kjøp ALDRI noe uten kvittering

prøv å holde inne "fn" knappen og klikk på 8 tallet på numpadn. er iallefall slik jeg styrer lyset:)

I know joks, men han jeg kjøpte det av er sponset og velger produkter fra øverste hylle. Så har ingenting.

@ Dande, dette vet jeg selvfølgelig. Jeg hadde lyset på da det plutselig sluttet å funke. Mulig en sikring som har gått, noe som er mulig å fikse. ;D

Jeg har dette tastaturet og hadde noe krøll med baklyset, jeg kontaktet Qpad og fikk følgende svar:

"Please try unplugging the keyboard for a while and then plugging it into another USB-socket, please try sockets both on the front of the computer (which plugs right into the motherboard) as well as to connectors on the front which might be passthroughs. This can sometime solve the problem.

If it does not work I would recommend that you contact the reseller where you purchased your product and ask them to provide you with a new keyboard, in accordance to the warranty.

Please do not hesitate to contact me if you have any further questions!"

Jeg prøvde som foreslått, men det hjalp ikke.

Noen dager senere sluttet problemene uten at jeg prøvde noe mere.

Har funket lenge nå. :hmm:

Edited by Alextwokay

Hahaha, ja! Mitt begynte plutselig å lyse nå i kveld. Sånn helt uten videre. ;o

I'm happy. Nå kan jeg endelig sitte i mørket for meg selv å blodsvette. :D

• Like 1

Du er en dårlig nerd om du behøver lys på tastaturet for å kunne treffe tastene i mørket.

drozo: Trenger det som oftest ikke, men det er som en stor poet engang sa, kjekt å ha!

humaN: Da får vi satse på at belysningen holder seg en stund.

Du er en dårlig nerd om du behøver lys på tastaturet for å kunne treffe tastene i mørket.

Har problemer med å finne tastene når jeg er på lan osv. og ikke sitter i min egen stol hjemme.