Plaindog 127 Report post Posted July 25, 2012 Hei og hå Vurderer å kjøpe meg en ny skjerm primært til spilling. Den skal være 27" og ha høy oppløsning. Noen forslag? Prisen har jeg satt til maksimum 5000. Tips? Noen som har hørt om Yamakasi Catleap Q270? Share this post Link to post Share on other sites
Zaxo 185 Report post Posted July 25, 2012 Hva er definisjonen på høy oppløsning? 2560 x 1440? Eller holder det med 1920 x 1080? Share this post Link to post Share on other sites
Plaindog 127 Report post Posted July 25, 2012 Nei jeg ønsker 2560 eller høyere. Jeg ønsker mer på skjermen. Har forøvrig et Gainward GeForce GTX 680 2GB som drar det meste Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted July 25, 2012 Så 1xGTX 680 klarer å dra 2560 oppløsning i nogelunde FPS ? Aldri hørt om skjermen tho Share this post Link to post Share on other sites
ProstGotvin 67 Report post Posted July 25, 2012 Aldri hørt om merket så ville vært skeptisk... men jeg tror både Dell og Samsung har skjermer til ca 5000,- Share this post Link to post Share on other sites
Plaindog 127 Report post Posted July 26, 2012 Jeg har lest mye bra om bildet på den skjermen. Foten derimot er det som får minus. Sjekk denne http://www.diskusjon...post&p=19500059 og en review på den: http://techreport.com/articles.x/23291 Ut i desember kommer jeg seriøst til å vurdere å kjøpe en sånn skjerm *sikle* Share this post Link to post Share on other sites
Plaindog 127 Report post Posted July 27, 2012 Da har jeg bestilt denne skjermen: FSM-270YG 27" LED 16:9 WIDE 2560x1440 WQHD S-IPS PC MONITOR, Tempered Glass fra Ebay. Dette blir spennende. Gleder meg som faen Share this post Link to post Share on other sites
drozo 68 Report post Posted July 27, 2012 Kjøpte du nettopp en skjerm som kun har 60hz som skal brukes primært til spilling? 120 hz som gjelder til spilling, hvertfall når du skal kjøpe ny skjerm! Share this post Link to post Share on other sites
Plaindog 127 Report post Posted July 27, 2012 Har 2 stk av denne pr idag http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495362&reviewPage=2#info Det skal bli spennende å se hvordan dette blir haha Share this post Link to post Share on other sites
Plaindog 127 Report post Posted July 27, 2012 Her er en review for de som kan koreansk hehe http://www.playwares.com/xe/hwreview/23738989 Share this post Link to post Share on other sites
Sjulimann 2 Report post Posted July 27, 2012 Fikk Dell U2711 (27", 2560x1440) i posten i går. Da så jeg virkelig hvor blasse mine Benq 24-tommere var! En helt ny verden Share this post Link to post Share on other sites
Plaindog 127 Report post Posted August 3, 2012 Da har jeg fått min skjerm, en First FSM-270YG 27 med Tempered Glass. Leveransen tok 3 DAGER fra Sør-korea. Det er helt crazy. Den ble sendt tirsdag og jeg fikk den torsdag Det er jo ca likt med posten her hjemme. Fantastisk leveranse. I tillegg slapp jeg toll på produktet. Så totalt 2500 nkr for en slik skjerm er crazy. Prisen i Norge på denne hadde ligget på rundt 5000 +/- Når det gjelder skjermen så er bildet HELT fantastisk. øynene mine fikk orgasme når jeg så på den, og dama sto bare å sa "wow" om igjen og om igjen. Han som reviewet denne skjermen løy ikke når han skrev "When you hook it up and turn it on, the monitor will shoot rainbows directly into your rods and cones, triggering a fit of ecstasy unprecedented in human history"... Nå har jeg testet skjemen i BF3, Tera, Wargame, og en del andre spill og jeg må si den fungerer utmerket. Merker ingen problemer og 680 kortet mitt drar alt på full pupp noe som er konge. Skal se om jeg kan klokke den litt for å få opp hz. Har lest at det ikke skal være noe problem med 680 kortene. Eneste problemet jeg har er en ørliten bit isopor som har greid å lure seg bak skjermflaten oppe til venstre i hjørnet. Den har sikkert greid å lure seg inn der under transporten. don't ask me how. Lurer på om jeg kan åpne skjermen for å fjerne den. Heldigvis er den ikke sjenerende i og med at den ligger så langt oppe i venstre hjørnet. På bildet kan du se skjermen. Men den lar seg desverre ikke gjengi. Se hva jeg skrev ovenfor om rainbows into you eyerods Sitter du på gjerdet og lurer på om du skal kjøpe deg en ny skjerm så kan jeg anbefale deg en slik IPS skjerm fra Sør-korea. Og lurer du på hvem du skal kjøpe den av så kan jeg anbefale selgeren Dream-seller på Ebay. Han testet skjermen for pixelfeil før han sendte den Her er litt informasjon om du skal kjøpe deg en Share this post Link to post Share on other sites
Plaindog 127 Report post Posted August 3, 2012 I tillegg har jeg overklokket skjermen slik at den nå kjører på 100hz. BF3 og andre spill er stabilt Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted August 3, 2012 WOW... takk for tips Share this post Link to post Share on other sites
Puffah 0 Report post Posted September 10, 2012 Til informasjon er det nå kommet en versjon av Catleap som kan overklokkes til 120hz (max 135). Denne kan kjøpes på 120hz.net Share this post Link to post Share on other sites
SerpenS 46 Report post Posted August 14, 2013 Kjøpte en Qnix 2710 fra Korea via Ebay ("AccessoriesWhole"). + Billig ! Rask leveranse Det er skikkelig alright å kjøre 2560 x 1440 i 120 Hz - Irriterende mye light bleed i det ene hjørnet Share this post Link to post Share on other sites