Sign in to follow this  
Java

#09 - Minigames [Suggestion Thread]

Recommended Posts

For det meste er det de samme personene som om og om igjen er rappkjeftig og provoserer andre spillere til å starte en heftig shitstorm.

Ta demo, skriv "status" i console for å få steamid og send det inn til klagemuren. Den siste tiden har vi fått flere klager inn i klagemuren på spillere og vi har fått gjennomført en god del oppskjerping på spillere (registeret vårt har i det minste økt en god del på MiniGames). Desto flere klager en spiller mottar, desto lengre bans vil det være, så det hjelper absolutt å klage.

Om det er de samme som kommer om igjen så burde vi klare å få håndtert dette om det kommer bidrag fra spillerne våre :)

Om ikke admins er til stede så er dette absolutt den beste måten å håndtere brudd på reglene og hjelpe oss, og dere selv, til å få et bedre miljø på spillserverne.

Om du muter noen, og de rejoiner for å fortsette så gir du en siste advarsel. Deretter kan du godt banne de en time-dag, avhengkg av hvor krenkende/ufint det var. Rejoiner du generelt etter å blitt muta etc, så er det en banårsak.

siste oppdatering fra valve har slått ut en del plugins her. For de resterende serverne så har vi fått til en provisorisk løsning, for MiniGames er det ikke fullt så enkelt som å restarte (I wish!)

men jobber med saken.

Til informasjon:

Vi har valgt å ta ned Minigames servern siden manglende plugins fører til ikke spillbar server (noblock blant annet, som er essensielt).

Vi kommer til å jobbe med å få en løsning på dette så snart som mulig og få opp servern igjen.

Takk for tålmodigheten!

Hei. Kommer med forslag om å fjerne mg_metro_course_v3. Det er flere grunner til at jeg tar dette opp. For det første er mappet er kraftig overspilt(eller "utslitt"), og har vært på serveren så lenge jeg personlig kan huske. Jeg ser svært ofte klager fra andre spillere som har samme oppfatning som meg. For det andre har mappet har en gjennomsnittlig rundetid på ca. 1min og 30sek (og det er hvis en spiller klarer mappet...), noe som gjør det hele svært repetivt. En annen grunn er at mappet gir lag-problemer for mange spillere, selv om det er et lite map med lite props.

Jeg ser også svært ofte spillere som stemmer på dette mappet for å grinde points for highscore(forklarer ikke denne noe videre).

Med tanke på at maps som mg_area_biohazard_fixed ble fjernet for ikke så lenge siden, ser jeg ingen grunn for at det samme ikke skal skje med mg_metro_course_v3.

Håper dere tar forslaget til vurdering :)

Krayzic

Vi slettet:

mg_iceq_course

mg_beast_course_v5

mg_area_biohazard_fixed

fordi mapsene lager lagg for alle spillere.. Jeg har også merket det i det siste at både metro og noggot course lager lagg..

Prøvde vi noen gang å slette alle tider? (eller bare tidene til de fleste som var over f.eks. 50?)

Hvis det ikke er noen løsning på det, så mener jeg også at de burde slettes akuratt som de andre ble.

Har også merket at maps som begynner å få over 100 top tider, får spikes. Før mappet eventuelt slettes bør det kanskje prøves å slette alt ned til top 10 times, bare for å se om det fikser lagspike problemene? :/

Edited by WriteX

Har også merket at maps som begynner å få over 100 top tider, får spikes. Før mappet eventuelt slettes bør det kanskje prøves å slette alt ned til top 10, bare for å se om det fikser lagspike problemene? :/

Pls..?

Lager forresten et eget Mini-game course map, regner med at det kan bli bra etterhvert siden jeg får litt hjelp av aM (Kjent for å lage MG maps til Hellfragger).

Det blir vel lagd til Hellfragger så hvis det er bra nok så skal jeg få VenoM til å se på det, og jeg regner vel med at jeg er ferdig innen denne, eller neste måned. :) (Spørs på hvor lei jeg blir av å lage mappet!)

Spectate er tilbake på serveren, det er da ikke lagt inn for å bruke for å respawn da du ikke for lov å hoppe tilbake til laget med en gang.

Det er også lagt inn en ny chatrank som heter "Temporary", det er på grunn av en liten bug som gjør at når du har nådd siste rank, så blir chatranken fjernet foran navnet ditt og du har ikke mulighet for å få flere poeng.

Mvh

VenoM

• Like 1

To nye kart er lagt inn, og vil være på serveren etter neste serverrestart:

• Mg_shadows_course (course kart)
  • Mg_50arenas_V1 ( multimaps/randomizer kart)

EDIT: MG_Shadows_course er midlertidig fjernet grunnet bugg, har sakt ifra til map maker og han er på saken.

• Like 1

Lagt til:

Multimaps:

• mg_clouds_multigames_beta2
  • mg_color_multigames_v2_fix
  • mg_divine_multigames_v1
  • mg_kennys_multigames_x2
  • mg_scari_multigame_v3
  • mg_swag_multigames_v2_1
  • mg_all_in_one_velocity_v1

Course map:

• Mg_citadel_course

De enkle minigames karta er lagt tilbake igjen, men de får du 0 poeng av.

• mg_metro_course_v3
  • mg_area_biohazard_fixed
  • mg_beast_course_v5
  • mg_noggot_course_fix_v2

Fjernet:

Multimaps:

• mg_jacs_multigame_rfix
  • mg_all_in_one_sg_XIVz_fix
  • mg_SWAG_multigames_v1

Hei jeg har vært på Recess.no og brukt radioen der, og det fikk meg til å tenke på at Hellfragger Minigames burde få seg en radio. Det er veldig behagelig å høre på musikk mens man spiller, og med radioen så slipper man selv å skifte mellom sanger hele tiden. så jeg tenker at det kan være noe Hellfragger Minigames burde få seg.

radio.http://fragradio.co.uk/plugins

Her er radioen som blir brukt på Recess, den er veldig brukervennlig, du kan velge volumet på radioen og du kan si ifra hvis det er en sang du ikke liker, sånn at til seinere så blir den ikke spilt av igjen. Hvis Helfragger Minigames velger seg å få en radio så anbefaler jeg den.