Sign in to follow this  
Java

#09 - Minigames [Suggestion Thread]

Recommended Posts

Litt nye maps igjen:

• mg_dc_course
  • mg_dust_course_2
  • mg_iceq_course
  • mg_kippes_course
  • mg_Lukas_course
  • mg_ruinztrap_course_hc_v1
  • mg_wipeout_fixed1

Kart om er oppdatert til en nyere versjon:

Mg_office_coursee til mg_office_coursee_2012

Mg_to_hell_with_this_beta3 til mg_to_hell_with_this_b4_fx

Hei igjen! Han endelig funnet ut hvordan man kan fikse den spinbuggen når train entities treffer path_tracks. Har også fikset problemet med hvordan det er for lite spawns på noen maps.

Først: Spawnsene kan enkelt bli fikset veg å legge til et par ekstra spawns ved å bruke denne sourcemod pluginen: http://forums.allied...d.php?p=1054201 (Testa og det funker. Funker ikke om du tester med bots, de kommer ikke inn men om du tester med ekte folk kommer de seg inn :lol: )

Det andre: Spinfixen.

Denne tok meg en GOD stund. Snakket med folk på alliedmodders og gjort mye, MYE research på sourcemod og entity editing. Jeg tar ikke all creds for koden fordi det var vel egentlig strengt tatt ikke jeg som kodet den, men heller hva skal jeg si, "satte den sammen"..? :bleh:

Her er threadsene mine jeg postet på alliedmodders forumet:

https://forums.allie...d.php?p=2007571

http://forums.allied...d.php?p=2011809

Her er source code: http://pastebin.com/rjX2Xefu

Her er plugin download :iiiiik: : http://speedy.sh/FkXBe/trainfix.smx

Testa pluginsene selv, og de kommer ikke til å synes for spillerne (bortsett fra selve fiksen)

Spawn Tools 7 menyen kan admins finne om de skriver !admin og går under server tools.

Spinfix pluginen kjører til en hvert tid og endrer allle tracktrains og tanktrains sin index til orientationvalue 0.

Jeg begynte å bli lei av rekordene på maps som ble fjernet fordi noen decompila mapsa og fiksa de, så compila de igjen og lasta opp på serveren... mer rotete med custom edited maps en 2 plugins IMO.

Takk. :cool:

• Like 1

Hei am

Jeg skal få sett på dette ASAP, dette er som du sier en viktig fiks for de karta som har bugs spesielt spinfixen. Takker for at du fkatisk ahr attt deg tid til dette :).

Mvh venoM

• Like 1

Hei igjen aM

Nå har jeg testet spinfiks pluginen som du har fått til og den er suveren. Takker deg for din innsats og den kommer til å bli tatt i bruk.

Det med spawn tools skal Jeg få sett på senere :)

mvh venom

Da har minigames server byttet host og er på IP:81.166.125.79:21900

Da er extend vote i mapvote tilbake, og de fire mapsa som vi hadde fiksa spinfiksen på fjernet og lagt inn orginal karta.

Spinfix bugegn er nå fikset, hinderene på noen maps der det er en spinfix er nå fikset på alle kart.

Nye kart:

• mg_hs_course
  • mg_lego_course_3
  • mg_mikis_course

• Like 2

Heisann! :) Jeg vil gjerne meddele at kartene mg_iceq_course og mg_beast_course_v5 har meget med laggspikes. Jeg har merket det selv pluss at alle på serveren har klagd om lagg på de kartene. Håper dere kan få gjort noe med dette veldig raskt :)

Mvh tropex

• Like 1

Oppdatering:

• spawntolls7 lagt til, alle kart har nå 40+ spawns
  • Noblock meldingen kommer ikke lengre opp når du spawner.
  • Respawn plugin deaktivert på mg_all_in_one_xix_fix
  • Fjernet også "jumps" fra timer displayet, du kan fortsatt se hvor mange jumps du hadde i world records(!wr)

Nye maps lagt til:

• mg_gore_course
  • mg_lego_course_3
  • mg_hs_course
  • mg_mikis_course
  • og de andre som hadde fått en hffix bak seg er endret tilbake siden vi har fått spinfix plugin.

Maps fjernet:

• Mg_beast_course_v5
  • mg_iceq_course
  • mg_minecraft_ig_course

• Like 2

Byttet ut mg ShroXx_course med mg_ShroXx_course_v1 siden det var to versjoner av mg_ShroXx_course så halvparten av spillerne kunne ikke joine.

Fikset slik at man ikke kan blocke spillere med nade på course maps, kun på multimaps der det er smoke/flash battles.

Savner mg_parish_course :'(

• Like 1

Nye kart:

• mg_parish_course
  • mg_moarlazer_course_v3

Er lagt inn men vil ikke være på serveren før en restart som jeg tar i løpet av dagen, da det er minst spillere på.

• Like 1

Jeg nevnte at mg_area_biohazard_fixed skulle bli fjernet, men det er fortsatt på serveren. Samt med kartet mg_another_stolen_shit_course så blir begge borte ved en restart som skjer når serveren har 0 spillere på. Mest sannsynlig i natt en gang.

Heisann folkens. :)

Det er to maps jeg gjerne vil ha inn igjen på #09 Minigame serveren. Det første mappe det er snakk om er:

mg_obstacle_legend_fix

http://css.gamebanana.com/maps/143587

- Vet ikke hvorfor dette mappe ble fjerna fra serveren. Men hadde vært kult å fått det inn igjen :)

Det andre mappe er:

mg_fred_v4

http://css.gamebanana.com/maps/141529

- Mappe var på serveren tidligere i sommer. Det ble vel fjernet fordi hvis en person døde måtte han specce alle de andre opptil 13minutter. Det ble sagt at dette mappe skulle inn igjen og det håper jeg virkelig. Jeg nevner dette mappe nå fordi jeg tror mg_Fred_v4 har blitt glemt.

Mvh

tropex

Mg_obstacle_legend_fix kan jeg se på, det stemmer at kartet var på servere for lenge siden.

Mg_fred_v4 har ikke blitt glemt, samme gjelder remsopor kartet. Jeg venter bare på til jeg får fikset en spawnkill, der jeg kan lage spawnkill sone på de karta som ikke har det. slik at kart slipper å vare i 5-15 min ekstra

Mvh

VenoM

Flott! :) Trodde mg_fred_v4 var glemt fordi det har vært lite snakk om det, men hvis alt er under kontroll er det kjempe bra :)

Hei. :)

Jeg vil komme med et forslag om å legge til en plugin som heter PermaMute.

http://forums.allied...ead.php?t=71863

Ganske enkelt forklart: admins/de som har tilgang til å bruke PermaMute kan permanent ta bort en spillers evne til å snakke i mic, skrive i chat, eller begge. (mute/gag/silence)

F.eks: Når spilleren som permanent har blitt fratatt evnen til å skrive i chat kobler seg til serveren, blir h*n automatisk gagget av console. (PermaMute)

Jeg syns at dette trengs på MG serveren grunnet en stor daglig dose drittprat. For det meste er det de samme personene som om og om igjen er rappkjeftig og provoserer andre spillere til å starte en heftig shitstorm. Needadmin blir misbrukt, og admin(s) kommer for å ordne opp bare for å få klasket "mad admin" i fleisen. Hele greia skaper dårlig stemning. Jeg tror derfor PermaMute vil være nyttig for å hindre at dette gjentar seg. :p

Edited by WriteX
  • Like 2

Jeg er helt enig med Writex, dette er en plugin som minigame serveren trenger så jeg er positiv til denne saken her. :p

• Like 1

Viss vi går ut i fra går dagens situasjon, så hadde dette vært utrolig fint å hatt.

Tilfellet var at Mr.Green ikke ville gi seg med stygg oppførsel/stygg språkbruk, og derfor brukte tropex "silence" funksjonen gang på gang, men Mr.Green fortsatt å rejoine serveren, så derfor bli automatisk unmutet. Dette endte opp med et lite kaos, og fikk alle på serveren til å gå lei av tull.

I min mening støtter jeg denne pluginen 100%. Spørs bare på om det blir noen problemer med andre plugins?