Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

Hvordan liker du å spille din DayZ karakter på battlefield.no serverne

Jeg spiller  

72 members have voted

1. 1. Hvordan spillerstil har du? (Du kan velge flere alternativer)

• Bænditt....."Shot to Kill and i kill everything"...hehehe
      13
    • Survivor......Friendly... la oss bygge et nytt samfunn
      14
    • Hunter.......Jakter banditter...mwhaha...og bønner
      12
    • Trickster.....Blir venn med friendlies og stjeler tinga dems
      1
    • Groupie......Vi er vårt eget lille samfunn, mine venner og jeg
      32
    • Lone Wolf.. Me myself and I
      16
    • Veteran......Du møter meg nord for Mogilevka, i bil
      8
    • Hamster......Vi/Jeg samler på alt og har telt over hele kartet
      7

Recommended Posts

Mye kule historier som kommer i Dayz tråden. Fordi det har RPG elementer så lurte jeg på hvordan dere pleier å spille og hva slags spillere har du møtt mest av, er det noen skikkelig gode karakterer på serverne ?

Folk spiller nok ganske forskjellig, og det er jo også avhengig av om man er alene eller om man er del av en gruppe eller klan.

Når jeg spiller alene så er det nok helst lone wolf. Slik spillet er tilrettelagt per idag så er det jo null fordeler med å prate med folk du ikke kjenner og kun risiko assossiert med det. Det er rett å slett så enkelt at man er mer tjent med å bare gi dem en kule og sjekke hva de har i sekken enn å stoppe opp for å finne ut hva deres intensjoner er. Problemet er at det ikke er ordentlig "group" system i spillet der man kan joine en gruppe sammen og i det minste prate på groupchat. Istedenfor er man prisgitt Direct Communication som jo tilsier at alle rundt deg også hører hva som blir sagt, og du har null kommunikasjon hvis du kommer for langt fra partneren din.

Så egentlig, hva er vitsen med teamplay når det er vanskelig å få til (uten TS/mumble/vent) og det er lite å hente bortsett fra sjansen for at du spiser en kule etter en stund. Der trenger de virkelig å tilrettelegge slik at spillet er mer lagfokusert også for de som er nye og ikke har en 'premade' gruppe de joiner med.

Det sagt så foretrekker jeg å spille i en gruppe sammen med folk jeg kjenner på Teamspeak. Man får mye igjen for lagspill, både med mer trygghet når beveger seg i en større gruppe, og det svir litt mindre om man dauer siden de andre i gruppa enten kan loote mye av utstyret ditt eller de kan hjelpe deg med å få nytt basic gear relativt enkelt.

Ikke minst åpner det for å kunne rykke inn i storbyer for å få tak i mer interessant utstyr som GPS, bloodbags, telt og lignende med vesentlig redusert risiko for å bli knerta. Som regel har vi jo folk som ligger på utsiden av byen og dekker med sniper, eller spotter som konstant oppdaterer de som er i byene med posisjoner på zeds og players.

Så for min del så er det mest groupie. Vi ruller rundt med en gjeng på teamspeak så ofte det er folk online ihvertfall. Og er det ikke det så blir det å snike rundt alene.

Veldig risky pga jeg liker å hjelpe folk. 90% av servere består av folk som er bandits så når jeg hører om folk som skyter utenfor cherno eller utenfor NW flyplassen bruker jeg å komme å hjelpe. Ingenting mer tilfredstillende å ta ut en gruppe med folk med avansert gear som tar ut nybegynnere.

• Like 2

Prøver mest mulig å unngå folk egentlig. Stoler kun på de jeg er på mumble med. Skyter bare om jeg må, om det så skulle være fordi jeg trenger ammo e.l.

Jeg er ganske forsiktig, overlevd i 38 dager nå.

For det meste unngår jeg folk, men møter jeg på noen folk sånn helt plutselig kommer de nok til å dø rimelig fort (bare hvis de har våpen selv).

Spele samen med venner på ventrilo. Tørr sjeldan forlate tryggheten av skogen dersom eg er åleine. Mest optimale er ei gruppe på 4: ein handgun (for å ta ut zombies), 2 med assaultrifler, og 1 sniper for dekke.

Like å ligga å observere andre spelerar. å ligge trygt på ein haug under eit tre med kikkert å sjå på ei gruppe survivors som loote airstrip synes eg er artig. Du har liksom livet deirar i din hule hand :)

Har drept ein annan spelar 1 gong, og det var ein survivor som sprang forbi campen våres. Han fekk 2 nakkeskudd ganske raskt.

En som har valgt Trickster.... interessant :)

Kan velge flere alternativer samtidig i vote og kan delete for å stemme på nytt.

Ingen som har prøvd litt kidnapping og ran enda?

Beste raide tia er på natterstid for min del , da kan man gå ninja med sykkel og sjekke rundt omkring med NV. Regner det så er det ett pluss , ingen lyd fra trøsykkeln,... :lol: Eller få tak i telt , legge at du ikke vil miste og ta en tur i byen med chemlights på deg mens du lager rare lyder i DC og kryper ..Tror bare det er fantasien som kan sette en stopper for hvor mye artig du kan ha det...

Jævla morro mæ grupper, helt til Skog kommer å teamkiller... ^^

Ja den der var jævlig lei.... Har nå sendt datan på service..... Random screenfreeze påfulgt av tilfeldige tastetrykk kan utløse katastrofe. å det var nok like kjipt for meg som for dere. Om ikke mer kjipt for meg... ;)

Nei det TK'er suger..... Sorry ;P

En som har valgt Trickster.... interessant :)

Kan velge flere alternativer samtidig i vote og kan delete for å stemme på nytt.

Ingen som har prøvd litt kidnapping og ran enda?

Vanskelig å kidnappe med tanke på at du må gjøre personen bevistløs først. Men tror det er fult mulig å dra med seg en player inn i en van for å så kjøre han til et skur å sperre igjen :D

Edited by Celdarin

Har kjempelyst å spille på Battlefield.no sine servere, og liker de selv om de er vet (only 1st person view) eneste er at klokken ikke er snudd på noen av de. Legger man sammen jobb\skole og at alle battlefield servere er mørk rundt kl 18 - 19 så er det ikke så mye vits. Mørke er greit nok det, men ikke når man må spille i bare mørket.

Mvh.

Tenkte og begynne og spille Dayz litt. Ettersom alle sier det er så bra. Men lurer på om det er litt eldre folk "merk meg selv" som spiller det. Har også lyst til og bli med i en gruppe. Blir vel bare og daue hele tiden om jeg surrer alene.

Er det noen reale grupper med litt "eldre" som spiller på bf.no sin server. :)

veit ikke hva du legger i "eldre" men det er som regel en 5-10stk på mumble som ligger på 20+ og som speller sammen :)

veit ikke hva du legger i "eldre" men det er som regel en 5-10stk på mumble som ligger på 20+ og som speller sammen :)

Ja men da hører dem til dem eldre :) Er faktisk jævla gammal selv. hele litt over 40 :p

• Like 1

Herregud!! Vet du hvordan en datamaskin fungerer da ? :p

(Det er en hyggelig gjeng på mumble - du burde joine)

• Like 1

Tenkte og begynne og spille Dayz litt. Ettersom alle sier det er så bra. Men lurer på om det er litt eldre folk "merk meg selv" som spiller det. Har også lyst til og bli med i en gruppe. Blir vel bare og daue hele tiden om jeg surrer alene.

Jeg faller nok også inn under kategorien "eldre" med mine snart 32 år.

Se etter "Brune Hudberg" på battlefield.nos whitelist-server. Norway 01 eller hva den heter. Spiller der med jevne mellomrom.

Prøver stort sett å holde meg unna trøbbel da kidsa er mye råere med skytevåpen, og lang mer triggerhappy enn meg selv.

g.

Se etter "Brune Hudberg" på battlefield.nos whitelist-server. Norway 01 eller hva den heter. Spiller der med jevne mellomrom.

Prøver stort sett å holde meg unna trøbbel da kidsa er mye råere med skytevåpen, og lang mer triggerhappy enn meg selv.

g.

Skal se om jeg finner deg jeg. :) Driver og laster ned arma 2 comb fra steam igjen nå ettersom jeg hadde sletta det. Så blir det vel frem med play withsix igjen etterpå. Ja disse kidsa har nok betraktelig mye bedre responstid hen oss "eldre"

Edited by walkyrje

g.

Skal se om jeg finner deg jeg. :) Driver og laster ned arma 2 comb fra steam igjen nå ettersom jeg hadde sletta det. Så blir det vel frem med play withsix igjen etterpå. Ja disse kidsa har nok betraktelig mye bedre responstid hen oss "eldre"

Mens du venter bør du sørge for å whiteliste deg her på battlefield.no.

Jeg vil også anbefale deg å laste ned DayZ Commander - et mye enklere og bedre verktøy enn Six Launcher.

Om du har en mic, og ikke har lastet det ned fra før er Mumble et fint chatteprogram. Der er det en egen Dayz-kanal for serveren.

Jeg husker ikke mumble-adressen i farten, men den finner du når du logger deg på.

Vi sees i Chernarus.

g.

Kan vel ikke whiteliste meg før dayz er ferdig installert. Er vel egentlig like greit og laste ned steam versj av dayz blir vel oppdatert via steam da uansett. Om dere ikke bruker en haug med addons.

Takker for info. :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...