Sign in to follow this  
cri74

David Goldfarb forlater DICE

Recommended Posts

davidgoldfarb.jpg

David Goldfarb forlater DICE. David er mest kjent som lead designer for Battlefield 3 singleplayer og Bad Company 2, men har også jobbet for Guerilla og Milestone. "5 år og 4 spill, takknemlig for å ha jobbet med så supre mennesker og spill. Farvell" twittret han.

Foreløpig er det ikke kommet en offisiell melding verken fra DICE eller EA om hvem som skal erstatte han, men til Kotaku sier Goldfarb at fansen ikke har noe å bekymre seg for. I en blogpost (Fuck it, lets rock) kommer det frem at han har tenkt å jobbe med film.

David Goldfarb blir dermed en i rekken av kjente navn som har forlatt DICE den siste tiden, blant andre Barry Tingle (bedre kjent som Bazajaytee) og Ben Cousins. Cousins startet med mobil spill (ngmoco sweeden) og det kan se ut som Bazajaytee (i følge nettsiden sin) har meldt seg på iOS og app development kurs sammen med sin forlovede. Update: Bazajaytee jobber som "Associate Producer" på Danger Close Games og har ansvaret for post launch support og Ranked Server Provider for MOH.

Som Jess Cliffe og Mihn Le er for CS, eller kanskje ikke like viktig... men noe i den duren :p

Tenkt å jobbe med film? Da håper jeg inderlig ikke det er han som lager dem, single player kampanjene på både BF3 og BC2 var dass.

Barry Tingle jobber fremdeles for EA med Frostbite. Han holder fortiden på med MoH Warfighter.

• Like 1

Goldfarb trer inn i ny stilling som Game Director i Starbreeze, de som laget Syndicate (remake). Starbreeze kjøpte nylig Overkill, de som laget PayDay, og det er annonsert at de holder på med Payday 2 og et annet uannonsert prosjekt.

"Jeg har arbeidet med en del store spill-tittler og det har vært veldig fint, men jeg har egentlig ønsket å kunne jobbe med mindre og mer "tight"ere prosjekter, som er mer gameplay drevet. Med Starbreeze var det en mulighet å jobbe med ting jeg jeg liker å holde på med og de har gitt ut spill som jeg liker"

Ulf Anderson (Starbreeze/Overkill) sa "Jeg har rekruttert en del folk i bransjen før og jeg har sparket noen også. Jeg ser virkelig frem til å jobbe sammen med David, jeg har aldri jobbet sammen med en noen av hans kaliber"

Kanskje det kommer noe spennede fra han nå som han har "frie tøyler"