Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Java

Donerings System

Recommended Posts

Lurte bare på, Siden jeg ikke kan se noe doneringssystem, hvorfor ikke lage et?

Evt, Få til ingame features, som f.eks Rank upgrades, donør-tittel, donør-liste..

Har ikke sett noen threads angående dette..

Er dette mulig?

Battlefield.no er jo en del av Multigamers community nanny-prosjekt, som innebærer at de får sponset serverkapasitet etc. tror derfor ikke at et donerings-system kommer til å komme/er aktuelt.

Enkleste måten å "donere" på er nok ved å leie spill/mumble -servere, ettersom inntektene indirekte går til bf.no og de andre CN-communitiene, slik som minecraft.no og HaloNorge.org :)

Enkleste måten å "donere" på er nok ved å leie spill/mumble -servere, ettersom inntektene indirekte går til bf.no og de andre CN-communitiene, slik som minecraft.no og HaloNorge.org :)

What he said. ;)

Mumble og warservere gjennom multigamer er har relativt grei pris. Det er jo også servere som er hostet i Norge, hvis jeg ikke tar helt feil, som da gir utrolig bra kvalitet på ms/ping.

Battlefield.no er jo en del av Multigamers community nanny-prosjekt, som innebærer at de får sponset serverkapasitet etc. tror derfor ikke at et donerings-system kommer til å komme/er aktuelt.

Per nu har vi ingen ordninger for doneringer nei og det er heller ikke påtenkt.

Foreningen Battlefield lever av de frivilliges bidrag med arbeid som driftere, skribenter, admins osv.. Det beste våre brukere kan gjøre er å delta i arbeidet som blir gjort ved å søke til de respektive stedene (Se adminsøknad). Det er ingen ansatte i foreningen, så samtlige ledd jobber på frivillig basis (dette inkluderer styret og rådsmedlemmer).

Det er korrekt at vi er en del av nannyprosjektet og dermed har både portal og servere hostet av Multigamer. Om brukere på Battlefield leier servere, mumble osv på Multigamer er det kjempeflott! Multigamer legger ned mye arbeid for å holde serverne og portalløsningen vedlike. De hoster serverne fra Norge via fiberlinjer hos AltiBox i Stavanger og man får en utmerket ping i hele Europa til en rimelig pris. Merk at Multigamer også har en egen nettbutikk for salg av spill.

Jeg ønsker likevel å legge til at økonomien til Multigamer er fullstendig adskilt Battlefield og Battlefield mottar overhodet ingen kroner for de produkter som blir solgt hos Multigamer. Vi er en fullstendig frivillig organisasjon.

Bare fordi det finnes en støttespiller som fantastiske Multigamer.no, betyr ikke at et donasjonssystem hadde gitt noen ekstra kroner i kassa som kunne blitt brukt på diverse saker som for eksempel: grafikk til nyheter, forbedring av portalen, forumets funksjoner, mobilversjonen. Det er mye man kan bruke penger på når de frivillige ikke har nok tid eller kunnskaper til noe.

Donasjonssystem har blitt tatt opp både før planlegging av ny portal, under ny portal og etter ny portal. Så det burde hvertfall vurderes/diskuteres/taes opp internt istedenfor å avfeie dette flotte forslaget totalt :)

I tillegg så blir det feil å si at dere ikke mottar penger for produkter som Multigamer.no selger, da Multigamer.no titt og ofte har kampanjer der de gir 50% av overskuddet o.l til Battlefield.no/andre i nanny-samarbeidet?

Jeg minns at det fantes en Paypal-konto man kunne donere til en gang i tiden, men tror ikke den har vært aktiv på 6-7 år elns..

Donasjonssystem har blitt tatt opp både før planlegging av ny portal, under ny portal og etter ny portal. Så det burde hvertfall vurderes/diskuteres/taes opp internt istedenfor å avfeie dette flotte forslaget totalt :)

La meg presisere at jeg ikke avfeide forslaget, jeg fortalte kun hvordan situasjonen var akkurat nå. Alle forslag som kommer inn vil selvsagt blir vurdert :)

I tillegg så blir det feil å si at dere ikke mottar penger for produkter som Multigamer.no selger, da Multigamer.no titt og ofte har kampanjer der de gir 50% av overskuddet o.l til Battlefield.no/andre i nanny-samarbeidet?

My bad, stemmer det at FBF mottok 50% av overskuddet fra solgte BF3 spill. Men det stemmer ikke at det oppstår kampanjer titt og ofte, dette er snakk om en engangshendelse :)

Men poenget i denne saken er vel at vi mottar gratis drift og vedlikehold av servere og portal, og oppsummert i kostnader over alle de år vil det være langt mer enn overskudd fra bf3 spill-salg. Til tross for at det ikke er direkte penger vi mottar, så får vi godt med hjelp på denne måten. Vi legger ikke skjul på at vi er særdeles tilfredse med å være en del av communitynanny :).

Så det vil være korrekt, som siemn sier, all støtte gitt til Multigamer vil indirekte gagne Battlefield.no siden det holder oss alle gående :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...