Sign in to follow this  
Vafflus_Slappis

Tour de France-tråden 2012

Recommended Posts

Jupp, vi er i gang igjen, 3 uker med hardcore sykling og gjett om jeg skal sitte klistret forran tven!

Vet det er folk på bruket her som er ihugga TdF fans, så hva tror dere?

Hvem vinner den gule,grønne,hvite og polkatrøya i år?

Når det gjelder den gule er vel Wiggins og Evans opplagte kandidater imo.

Den grønne blir jeg overasket om noen andre en Cav tar, mannen er umenneskelig i spurter og med Edvald som opptrekker blir nok dette bra.

Den hvite og polka har jeg liten peiling på så tørr ikke uttale meg.

Ellers håper jeg på minst en etappeseier til Edvald, å skulle ønske det var flere nordmenn med i år :/

Outsidere i år: Scarponi, håper på samme takter i år som i fjor med Voeckler, Sanchez er ikke å komme foruten, Hesjedal giroen tok sitt? Menchov?

kjør på mine sykkelfrelste venner :)

Håper Sagan rofler rævva til Cav i år.

Håper Edvald kan være med å kjempe helt i toppen om den hvite trøya.

Sagan er kul, men er vel liten tvil om at Cav er mer eksplosiv på flatere spurter?

Samt, Team Sky har vel bedre hjelpere for Cav enn Liquigas har for Sagan.

Når det gjelder den hvite trøya, tror jeg nok fort det kan bli litt vanskelig når de dundrer inn i pyrineene og alpene og det begynner å jobbes for Wiggins. Stilles nok store krav til EBH når det skal hjelpes til som både opptrekker og hjelperytter for Wiggins.

Da er vi med!

Gjorde en kjedelig feil med å ta ut TJ rett før start i går, men traff ellers meget bra. Hadde ikke tro på Gilbert, though, noe jeg burde ha gjort for min Goss har ikke sikret mye poeng..

Tror nok Goss ryker etter morgen dagens etappe til fordel for Gilbert!

Hadde allikevel top tre idag da, så satser på at jeg får inn noe poeng

Ligger på ca 1400 poeng as we speak.. Gjort ett bytte nå. Selv om det er flere jeg kunne tenkt meg å bytte så er jeg redd det vil bli et stort behov for bytter senere i TdF, spesielt når man kommer til klatringen, så tør ikke gjøre mer foreløpig.

Veldig spent på å se hvordan det blir med Sagan fremover. Fra start har jeg valgt Cav og Goss som sprinter. De har ikke gjort spesielt mye tidlig, men håper de kan bringe inn poeng senere i TdF. Siden jeg har både Evans og Gardener, og dermed ikke kan velge Gilbert, så burde jeg muligens gått for Sagan istedenfor Goss..

nett-tv på jobb.. egen herre over arbeidet.. sitter og skriver med tdf i bakgrunnen og swapper over når jeg vil se.. lett ;)

Men igjen, så sitter jeg jo da også på jobb til rundt 18 for å få ferdig alt jeg har lyst til å gjøre.

Heldigvis ikke like travelt om sommeren som det er til vanlig.

Zaaaaxo - Fikk noen poeng på Goss i går ja, men du burde kanskje byttet han ut med Gilbert eller Sagan. Cavendish skal ha de flate etappene, og der er det også mange andre som kan slå Goss. Samtidig er Goss svak på de harde spurtene, noe Gilbert og Sagan definitivt ikke er!

Gjort et bytte selv, og det var at jeg byttet Goss med Gilbert før dagens etappe. Selv har jeg Sagan fra før av

Gjelder å ikke bruke alt av bytter tidlig.. ;) Man ser man har 20 stk, men det er pokker ikke mye når man går fra flate-> kuperte etapper til klatreetapper.. Da blir det mye bytting!

Skulle jeg hatt med noen så kunne det kanskje vært dansken Mørkøv. Han var med på brudd i går, han er med på brudd i dag og..

Men ja, det er vanskelig å velge sprintere syns jeg.. Blant top 6; Sagan, Cav, Goss, Greipel, Gilbert - så er det ikke helt enkelt.. De er alle gode spurtere som jeg tror kan hente poeng under denne touren. Må ikke glemme Petacchi heller, han gjorde en del interessant i fjor om jeg ikke tar feil

Cavendish sier selv han skal spare seg til OL. Det er sikkert bare bull da, men han er ikke så hyppig på mellomspurter. Da får han mindre poeng(der du fikk poeng for Goss igår). Sagan kan avslutte alle spurter, så det er en mann å ha med seg.

Jau, sant det med byttene, men nå har jeg tatt et bytte på fire dager, så annser Gilbertbytte som et bra ett

Edit: Cav lyger

hahaha så herlig cav var på mellomspurten når han ble forbanna på Van Hummel sin pressing :D

Pokker å jeg burde ha byttet sagan tidligere.. Han var virkelig i giret i dag.. Jeg vet jeg kommer til å angre, men det ble bytte på meg..

Typisk at goss fyker på en god dose poeng og vi ikke ser mer til Sagan igjen, det hadde virkelig gjort seg.

Jeg er meldt inn i ligaen med laget "Full guff"