Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Reppelars waits for nobody

Fotball-EM 2012

Recommended Posts

Så, oppsettet for en litt kjedelig finale er klar. Spania som spiller sin "Oi corneren gikk ikke rett i mål så vi spiller helt tilbake til keeper"-fotball og italia som desperat prøver å tilpasse seg den selv om Italia har spilt godt i det siste. Gleder meg nesten mer til bronsefinalen

Kommer til å bli EM i svalestup detta.

Begge lag, har spillere som spiller i de mest "rullesegrundtpågresset10123gangernårjegblirtaklet" - ligaene i europa!

Enda godt man slapp å se Ronaldo i finalen i det minste, han er jo ett stupelandslag for alene.

EDIT: Weird, fikk ingen rød strek under stupelandslag, regner med det er ett ord som blir flittig brukt :p

pff, har da på ingen måte vært mye filming i dette EM?

får så noia av gamle forestillinger om at italia er primadonnar og tysklands maskin er best uber alles. Italia er et kjempelag, med hardtarbeidende stjerner med lite nykker. Da utenom Balotelli, men alle elsker zlatan lissom, hva er forskjellen? Heldigvis blir norsk tipping også påvirket av norges elsk på tyskland så vel som England og satte italia til 4.2 i odds :D Det selv om Tyskland ALDRI har slått Italia i et sluttspill, de har fått 8 forsøk.

Fortjent finaleplass, og spennende kamp på gang!

Definér "mye filming"... det burde ikke vært noe som helst, men når det filmes er det overveldende god sjanse for at vedkommende kommer fra sydlige strøk. Men med det sagt så var Italia gode i går, og Tyskland var ræva. Uansett hvor mye jeg misliker Italia (og Ballatelli mest av alt) så var det ikke ufortjent at de gikk til finale.

Tragisk nok var dette også den mest fartsfylte kampen av sluttspillskampene i EM... med andre ord: GJEEEEEEESP for et mesterskap.

Vedder på at finalen, som jeg selvfølgelig ikke får sett, blir et fyrverkeri uten like...

Pfffffft... yeah right, gled dere til 4 million pasninger i alle andre retninger enn motstanders mål og spillere som ruller ut av gressmatta i agonizing pain etter lufttrykket fra knottene som *kunne* truffet dem... med ekstraomganger og straffekonk ^^

Hehe Sussidal

qed:

Har da på ingen måte sagt det var ufortjent, selv om at jeg heller skulle sett Tyskland i finalen i stedet for Italia. :)

Mener bare at ligaene for de representative landene er av den mest diver vennlige sorten, å blir ikke overasket om kampen blir preget av filming.

Håper jeg tar feil, for finalen skal sees, bare frykter det værste. :)

lol jeg så ihvertfall 2 situasjoner med totalt bs-filming fra italia vs tyskland. Og tyskland er åpenbart det beste laget på papiret. Men i en semifinale i EM på det nivået betyr en dårlig vs en god dag mye.

Synes forøvrig mesterskapet har vært godt jeg. Ikke like bra som 2008, men fortsatt et godt mesterskap. Bare synd Spania er i nok en finale, gud så jeg hater det laget. Håper Italia moser de totalt. De har ihvertfall spillere som ser mot mål.

Og tyskland er åpenbart det beste laget på papiret.

det teller ikke noe på papiret ditt at de aldri har slått italia før i mesterskap?

Det har ikke vært mye filming... litt har det vært, men ikke like ille som det er er i en serierunde i Spania... Busquets har jo faktisk holdt seg på beina som regel. Ronaldo også.

Hva syns dere om Hummels da? Syns han har vært veldig oppskrytt både før mesterskapet og under mesterskapet, ihvertfall på norsk tv. Men nå syns jeg Pique har vært dårlig siden han ble skadet tidligere i sesongen også da, så dunno.

qed: Statistikk skal jo i utgangspunktet ikke ha noe å si når det er snakk om forskjellige lag.. Har lite tro på at de tyske spillerne hadde en mental sperre for å slå Italia fordi statistikken sier at de aldri har slått Italia.

det teller ikke noe på papiret ditt at de aldri har slått italia før i mesterskap?

Med samme logikk så er Norge på papiret overlegne Brasil... syns slik statistikk blir litt tynn når man snakker 6 år siden forrige kamp og 30 år for kampen før der... men uansett, historisk data ligger klart i Italias favør - uten at jeg egentlig levnet dem store sjanser mot Tyskland. Nå begynner jeg å lure på om de skal ta det helt hjem nok en gang :-/

Helt enig sussi (og drozo). Hvordan betyr historie noe når det er HELT forskjellige spillere på lagene? Det er en bitteliten selvtillits-boost for Italia. Kanskje.

Hummels har jo levert en god sesong for Dortmund, og han er jo ung. Grunnen til all hypen er vel at han ikke er veldig kjent for EPL-elskende nordmenn. Litt som all hyllesten Pirlo helt plutselig får.

Har bare sett 2-3 kamper av Hummels i Dortmund og et par landskamper før EM. Da var han ok. Men både før og under EM så har han blitt lovpriset av spesielt norske medier. Mener at både Spania, Italia, England, Danmark, kanskje Sverige til og med har bedre stoppere enn det Hummels er. Men det er jo helt klart at han ikke er en dårlig spiller når han spiller på det beste laget i Tyskland, syns bare han blir litt overvurdert.

Pirlo fortjener jo hyllesten han får nå. For han var virkelig ikke god en stund i Milan. Klubbskiftet hans var nok nødvendig, og jeg syns han har vært bedre i EM enn han har vært i andre mesterskap.

Håper på Italia i finalen!

Ser dårlig ut for Italia gitt. Som forventet. Håper fortsatt på litt magi fra Italia tho! Morro at Alba scoret. Godbacken sin det! :)

Jeg er veldig lidenskapelig opptatt av sport, og spesielt fotball. Etter min mening er fotball ikke bare et spill, men en ekte kunstform som kan samle tusenvis av mennesker på stadioner og foran TV-skjermer. Og hvis vi snakker om det beste fotballaget in 2022, som du kan lese om i denne artikkelen  https://www.fotballnerd.no/verdens-beste-fotballag-i-2022/ , vil det absolutt være en utrolig begivenhet for alle fans av venne sporten.

Lag som Barcelona, Real Madrid, Bayern München, Manchester City og other har lenge fått verdensomspennende berømmelse og er kjent for sine utrolige seire.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...