Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Concrux

Arma 2

Recommended Posts

Er det ingen av dere zombiejegere som spiller skikkelig Arma? Finnes enkelte servere som er svært gode for organisert COOP. Politi/sivil-rollespill i Zargabad er også ekstremt morsomt. å være fem, seks personer som raner en bank er rett og slett svært spennende. :)

Prøver iblant men tar som regel 45 minutt å finne en server det er mulig å joine. Serverlisten lister jo alt av mods som er og servernavn har gjerne 100 tegn i seg med forkortelser. Etter 50 forsøk med error "You are missing the following file" så gir man opp :p

Er morro når man først kommer inn en plass men ja ....

høres ut som mulighet for organisert bigwar, siden vi nå har en av europas mer erfarne arma2-driftere i stabben :D

To bra missions som er lette å finne servere til er:

Domination (COOP)

Warefare BE (TvT med AI,)

Begge disse er bra.

Bruk mission filter så blir du kvitt alle DayZ serverne.

Oversikt over Arma 2 servere kan man finne her:

http://arma2.swec.se/server/list

Kan du anbefale noen mods og servere Rotteh? :)

For seriøs COOP vil jeg anbefale VETERANS-GAMING COOP. For rollespill er det bare å søke på life som host. Noen gode servere er Global Chaos Gaming : Zargabad life og -=Tanith 1st=- Zargabad Life Enhanced!. Pingen er riktignok ganske høy på disse serverne, men opplever ikke det som et problem. Er svært morsomt å spille på disse serverne så snart man finner seg noen seriøse å spille med, men det er selvsagt en del som er ute etter å ødelegge.

Kjøpte Arma2 for day-z mod. Har spilt i 3 minutter, hoppet i stolen av en løpsk zombie. Tømte et magasin

i hodet hans, og det kom 7 zombier til. Så ble jeg spist til middag. The end....

Er det verdt å prøve uten zmod tro?

Tror nok du har rett i det bloo. Om jeg skal være saklig, så gjorde en vond rygg at jeg ikke har

kunnet spille så mye i det siste. Og jeg tror dayz er best med flere, og at man kan sitte en stund :)

Har prøvd noen andre modda og misdion, også laga litt mission eller prøvd. Kjenne eg e egentlig mest irritert over å ikke prøvd arma før dayz....

virka veldig gøy det der

BTW.

Kan tipse om et mission som heter VTS (Virtual Traning Space) og dette funker på alle islands (Chernarus, Takistan, Lingor, Isladuala etc), det finnes kanskje bedre og nyere, og andre versjoner av det samme. Merk at du starter opp arma og ikke dayz eller beta med denne, og at view distance og andre ting får mer betydning. Om du skal bruke den på andre kart/islands enn det som ligger i downloaden så renamer du bare filen til kartet du skal bruke den på. Chernarus feks.

VTS er i alle fall ganske enkelt å bruke, det er bare å laste ned og legge den i MPmissions mappen din. Herfra starter du det opp som et multiplayer kart og invitere venner til din egen maskin, legger du den i Missions mappen så kan du starte det opp som et singleplayer kart. Det er allikevel mest morro å spille det sammen med andre, men for å lære seg VTS og funksjonene kan det kanskje være greit å prøve på egen hånd først. Det står litt instruksjoner i linken, men mye må du nok finne ut av selv(litt læring, men ganske intuitivt). Du kan spawne inn ting du har lyst til å teste ut, sette opp fiender og styrker du har lyst å prøve deg mot mens du er ingame. En slags Real Time Editor.

Om du synes at du har et kult test scenario kan du også lagre det du har laget som om det var et mission. I interface har du en copy to clipboard funksjon og alt sammen lagrer du enkelt og greit i en txt fil, copy paste neste gang du åpner VTS og vips så er du på det du laget sist. Når du har lært deg hvordan VTS funker så kan du fungere som en ingame Game Master og invitere venner til spill der feks marker på kartet og plasserer ut fiender og ressurser vennene dine kan bruke :) Jeg har flere ganger brukt den som en "general" rolle der jeg har gitt venner missions mens vi er ingame og tilpasset oppdraget etter hvordan jeg hører det går på Teamspeak, feiler de på et flyoppdrag feks og parachuter nær en by så har jeg feks satt ut et vrak ikke langt fra med litt ressurser de kan bruke, plassert en bil og et hinder med fiender(samtidig som jeg merker på kartet "intel" jeg mener de har bruk for, som game master kan man jo se alt og følge med hvordan det går) dem må igjennom for å komme seg "hjem" til basen. Man kan ha mye morro med denne :)

Dette er en litt innvikla(i begynnelsen), men en veldig god måte å bli kjent på Editoren uten at du behøver scripting kunnskaper.

Litt squad play/team play fra Shack Tactical (Dyslexi's gruppe). Det er verdt å se hele infanteri videoen, som kanskje er mest interessant. La CAS videoen først fordi den forteller litt om oppdraget. :)

Alle 3 videoene er fra samme oppdrag.

I infanteri delen hører man kommunikasjon mellom squads og commander, støtte fra andre spillere og fly. Første videoen er fra CAS del 1(Close Air Support), video 2 er infanteri og video 3 er fra tanks. Samme mission i flere perspektiv.

CAS/Fly

There's a bug with my FRAPS or something that results in my voice sounding earlier than it should in the recorded video. It sounds like I'm really rude and always cutting people off on the radio, but I'm not, I swear!

Infanteri

Har aldri spilt Arma 2 online. (testet de tidligere versonene online og ble vel skremt bort da)

Spillene er jo utrolig bra i SP, har sett en del på youtube+MP, og nå ser det jo fantastisk gøy ut...

Hmmm må kanskje finne noen å leke med

Edit: wtf font+str var jo helt på tryne

Edited by BreiFlabb

Hei.

Er en battlefield spiller, men har sneket på ARMA 2 veldig lenge en stund nå. Nå skal jeg endelig starte opp med ARMA serien.

Men er ute etter å spille med spillere som tenker taktikk og lagspill, ikke random games..

Er det noen norske klaner eller noen som er i ferd med å starte et samhold på ARMA der ute?

Hvis det er noen, skriv til meg i innboks, så kan vi ta nærmere kontakt!

Mvh

Scott

Om du synes at du har et kult test scenario kan du også lagre det du har laget som om det var et mission. I interface har du en copy to clipboard funksjon og alt sammen lagrer du enkelt og greit i en txt fil, copy paste neste gang du åpner VTS og vips så er du på det du laget sist.

Jeg får ikke den lagringa til å funke 100% Kan jeg sette opp masse fly/biler/tanks og sånt og så lagre det? Det eneste den lagrer hos meg er spawn-punkt og sånne ting :/

Hadde vært greit å ha en ferdig flyplass stående der når man kommer inn :p

Lagre på vts? Det er en knapp i konsollen som heter copy to clipboard, så klistrer du inn i hvilket som helst tekstbehandling prog og lagrer det etter passende navn. Eller som jeg gjør, har en notepad fil for hver verden også lager jeg bare overskrifter i dokumentet for å huske hva det var. Copy paste tilbake i vts når du vil at Arma skal bygge det du har spart :-)

Problemet er når jeg trykker på knappen øverst i høyre hjørne, så kommer det fint lite opp når jeg bare har lagt inn kjøretøy. Hvis jeg setter opp fiendtlig tanks for eksempel, så kan det lagres. Jeg kan lage en megarask video etterpå :p