Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Photon

Anbefal en bok (eller flere)

Recommended Posts

Hm nei, blir vel neste å laste ned på kindle :)

mer Shivers og Cosca, + en annen av mine favoritter

Heinlein er en klassiker - litt datert kanskje. Av de jeg har lest så likte jeg "Stranger in a strange land" best. Har dog ikke lest Starship Troopers :-)

Har lest igjennom farseer trilogien nå. Første boka var helt genial, bok nr2 var også bra, bok nr3 derimot, synes jeg ble litt vel depressiv. Blir litt lei av sytinga og rasjonaliseringen for hvorfor det aldri skal skje noe bra med en viss person i den boka der.

Jeg har dog startet på Tawny Man trilogien nå, som er en direkte oppfølger. Ferdig med bok1, og jeg håper at det blir litt redemption før det her er over.

Husker ikke lenger slutten på Farseer trilogien, så den var kanskje ikke spesielt tilfredstillende nei. Jeg digger prince Verity i Farseer :heart: Fritz selv er ikke spesielt interessant her. Serien fortersetter egentlig bittelitt i Liveship Traders trilogien som er veldig anderledes, og skikkelig i Tawny man som har en langt bedre slutt. Har ikke startet på noen nye fantasy serier, men tenker å begynne på Name of the Wind eller Gardens of the Moon i det kommende året. Holder nå på med http://www.amazon.co...k/dp/B0034FJGEY og den virker bra. Kom du deg igjennom Wheel of Time forresten ?

Hm, jeg ser at serien er jo faktisk ferdig nå i 2013 (wheel of time). Dog det er veldig lenge siden jeg leste på den serien sist gang. Tror jeg nesten må starte på bok 1 igjen, og bare lese gjennom hele greia.

Tawny man trilogien har vært ganske bra så langt, litt inne i bok 2 nå, håper den slutter bedre enn siste boka i den originale trilogien ja.

edit: venter/håper også på en litt billigere kindle utgave av WoT, noe slikt som halve eller hele serien i en "bok" til en redusert pris.

Om jeg skal kjøpe hele serien nå så blir det ganske greit dyrt egentlig

World war Z! Bra bok for dere som er litt fan av zombier osv :)

Det er generelt en samling av forskjellige småhistorier i en zombieapokalypse, der en journalist drar rundt å intervjuer :)

Hitchhiker's guide to the galaxy :wub:

Surely you're joking mr. Feynman er en av mine favoritter.

Leser fortiden The Traitor Ambassador tiologien som er en oppfølger til The Black Magician triologien skrevet av Trudi Canavan.

Har lest igjennom farseer trilogien nå. Første boka var helt genial, bok nr2 var også bra, bok nr3 derimot, synes jeg ble litt vel depressiv. Blir litt lei av sytinga og rasjonaliseringen for hvorfor det aldri skal skje noe bra med en viss person i den boka der.

Jeg har dog startet på Tawny Man trilogien nå, som er en direkte oppfølger. Ferdig med bok1, og jeg håper at det blir litt redemption før det her er over.

Husker ikke lenger slutten på Farseer trilogien, så den var kanskje ikke spesielt tilfredstillende nei. Jeg digger prince Verity i Farseer :heart: Fritz selv er ikke spesielt interessant her. Serien fortersetter egentlig bittelitt i Liveship Traders trilogien som er veldig anderledes, og skikkelig i Tawny man som har en langt bedre slutt. Har ikke startet på noen nye fantasy serier, men tenker å begynne på Name of the Wind eller Gardens of the Moon i det kommende året. Holder nå på med http://www.amazon.co...k/dp/B0034FJGEY og den virker bra. Kom du deg igjennom Wheel of Time forresten ?

Nettopp ferdig med Tawny Man trilogien nå. Slutten var mye bedre, selv om det ikke ble en helt topp bokserie for min del.

Kjøpte og lasta ned nettopp gardens of the moon som du nevnte, var anbefalt veldig sterkt av en venn. Dog, jeg var litt nervøs for å stupe inn i en ny og veldig komplisert bokserie med bratt læringskurve, så jeg snubla over en bok på Amazon "The name of The Wind" av Patrick Rothfuss. Mange bra reviews, og plotet virket interessant.

Skal si ifra når jeg er ferdig med den :p

Ble du ferdig med Name of the Wind ;) ? Må innrømme at jeg ikke har klart å begynne på verken Gardens of the Moon, Name of the Wind eller lese ferdig Shake Hands with the devil greit nok at man mistenker at FN suger, men at det er langt verre enn man tror blir for ubehagelig å lese om når udugeligheten får så alvorlige konsekvenser som folkemord. Har likevel fått lest litt:

Harry Hole bøkene til Nesbø, oppskrytte norske krimbøker som i beste fall er middelmådige.

Englemakersken av Camilla Lackberg, veldig svensk og veldig Chick Flick følelse av det hele, litt under middelmådig.

Flaskepost Fra P av danske Jussi Adler Olsen, denne var faktisk temmelig bra !

Vidunderbarn av Roy Jacobsen, også under middelmådig og veldig barnslig.

Krysseren Blucher av Alf R Jacobsen anbefales, ikke fullt så god men fremdeles leseverdig er Kampflyene som bomber Forsvarsevnen av John Berg, men disse to bøkene krever en viss interesse for forsvaret eller politikk.

The road to Fatima Gate av Michael J Totten, bok om Libanon og det svært komplekse spillet som foregår der. Tunglest, men verd det om du ønsker å forstå mer av det som foregår i Midtløsten.

Lord of the Flies, føles barnslig og simpel, tror denne boken er blitt utdatert og kan ikke måle seg med dagens krav.

Bear in the Back seat, skrevet av en pensjonert parkvakt, veldig lettlest og koselig bok med morsomme og varme småhistorier.

Karl Ove Knausgård sin Min Kamp serie er faktisk kjempebra, det beste jeg noensinne har lest av norske bøker. Anbefales på det sterkeste, den første boken er ikke like bra som resten av serien, så bare kjemp deg igjennom til du begynner på bok 2. Skal begynne på bok seks så snart den blir billig nok for meg :hitler:

Er ikke ferdig med name of the wind, dog jeg er litt treg leser for tiden.

Dog det jeg har lest så langt (ca halvveis) har vært veldig bra. Anbefaler den boken.

Først litt det jeg liker å lese av sjanger, Sci-fi , Fantasy og en del historie.

Leser for det meste Sci-fi men hopper litt inn i fantasy også.

Brandon Sanderson, "Way of Kings" The Stormlight Archives

Ja det er hans som avsluttet Wheel of Time , men denne boken er bare hans.

En artig ting er at det innimellom i boken er tegninger av diverse ting i verdenen

i boken hans. Dette er god Fantasy.

https://www.goodreads.com/book/show/7235533-the-way-of-kings?ac=1

Peter v.Brett, "The Warded Man" Demoncycle

Dette er hans første bok , og det merkes på språket hans men historien er fengende og man bare dras videre til neste bok.

Det finnes 2 bøker til i denne serien og han holder på med neste må.

https://www.goodreads.com/book/show/3428935-the-warded-man

Plukket opp Douglas Adams "The Dirk Gently Omnibus" i en bruktbokhandel i London, boken er i tråd med Adams bisarre historier.Anbefales på det sterkeste hvis du lengter etter en morsom roman å lese.

What God would be hanging atround Terminal Two of heathrow Airport trying to catch the 15.37 to Oslo?

http://www.goodreads..._Gently_Omnibus