Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

Mobil abonnement | Hvilket valgte du, og hvorfor?

Recommended Posts

YO !

Prøver å finne frem i jungelen av abonnementer. Det finnes så mange variasjoner utifa bruk og tilbud, og et virrvarr av tilbydere og priser. Jeg tenkte å kjøpe meg en ny tlf denne våren og et nytt abonnement, så det ville vært gøy å høre hva andre har valgt. Telefonen kjøper jeg kontant og et abonnement som lokker med en telefon er derfor ikke så interessant, men vanlig forbruk og service er det jeg tenker på.

Hvilket abonnement har du og var det et bevisst valg da du kjøpte det.

- Hvilket abonnement har du ?

- Hvorfor ?

- Bakdeler/fordeler - anbefales/ikke ?

Valgte Talkmore sitt alt i ett, 500 sms,mms,ringeminutter, og data, grunnet det abonnementet er akkurat passe til mitt forbruk, betaler 200 kr i mnd.

Kikka på alt i ett pakken fra Talkmore jeg også, men var usikker på hvor mye jeg bruker egentlig. Er det ofte du overstiger noen av de 500 grensene ?

Kikka på alt i ett pakken fra Talkmore jeg også, men var usikker på hvor mye jeg bruker egentlig. Er det ofte du overstiger noen av de 500 grensene ?

Nei.

Beste du kan gjøre er jo å sjekke forbruket ditt og skrive inn forbruket inn i en abonnementskalkulator, http://ringepriser.mobilen.no/

Jeg skal bytte til One Call Folkepakka da jeg ikke får mms med i pakken som jeg har nå, All in 1 fra Djuice.

Djuice All-in-One Medium. Var tilbud så fikk 3mnd ubegrenset gratis bruk (og med ubegrenset mente de visst 6gb/mnd med nettdata :p). Koster 199/mnd og får med 500 sms/ringeminutter/mb data i mnd. Passer meg utmerket siden jeg har en telefon som liker å være koblet til nettet og facebook hele tia. Får mails og facebook notifications rett på hjemskjermen, og etter jeg fikk mobilen har det vært rart å tenke på hvordan jeg klarte meg før, hehe.

:lol: Forum sérieux faktisk

OT: Relativt fornøyd med Chess (On Fire). Bra priser, mye inkludert. Det negative er at de bruker nettet til Netcom, ikke telenor, så jeg har til tider dårlig dekning, spesielt når jeg hører på musikk i bil. Innimellom jeg bruker opp 1GB i databruk, så det kunne gjerne ha vært litt mer. Det samme gjelder SMS. Har oversteget grensen noen ganger. Heldigvis er det relativt brukbare priser da også :)

Har det minste djuice-abb'et til Telehor... dekker mer eller mindre det lille jeg bruker mobilen. Hadde dog sikkert brukt et annet selskap om det ikke var for at jeg er flittig bruker av BankID på mobil, hvilket monopolisten sørger for at kun fungerer med deres abb enn så lenge... :dry:

Nei.

This.

Passer perfekt til den vanlige mann i gata som sjekker nyheter hjem på trikken, streamer litt musikk innimellom, sender fyllemms i helgene og ringer mor og dame på mandagen for å beklage. Har enda ikke overskredet grensene, og 200kr mnd er uhyre billig alt inkludert. De har også telenornettet. Behovet for mer på datatrafikk er der aldri, fordi jeg tross alt befinner meg på et wifinett 90% av dagen.

talkmore har også muligheten for bankid.

Jeg har Netcom medium. Og er igrunnen fornøyd. Jeg har bare opplevd tipp topp service når jeg har ringt inn eller chattet med de!

Har Netcom gjennom jobben, men dekningen er crap en del steder sammenliknet med Telenor som madammen har (særlig på 3G). Anbefaler derfor at du velger en eller annen leverandør som bruker Telenors nett... Jeg ferdes forresten mest på Romerike, i Oslo og Larvik/Helgeroa. Mulig NetCom er bedre andre steder...