Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Bang

Day Z zombie survival

Recommended Posts

Må man ha ARMA 2 for å spella detta spellet? det hørtes ganske artig ut :)

irriterer meg at man ikke bare kan lage ETT spell, må ha 3 forskjellige spell og en haug patcher for å komma fram :p

Eller kan jeg bare laste ned DAYZ alpha test fra sida dems og joine dere?

Du må ha Arma 2 Combined Operation's, Hvis du har Arma 2 fra før kjøper man Operation Arrowhead, og da blir det combined operations :D Men har du ingen kjøper du Combined Operations :)

Har ingen fra før og jeg trøkkte på den med alle di grønne (http://www.arma2.com/free) (nederst på sida) men på nedlastinga på steam så står det at jeg bare laster ned Operation Arrowhead, men da blir vel det det samma siden det er det jeg trenger :)

jeg betalte da 24.99 euro eller dollar usikker på hvem tegn det var

Hvis du klikker på linken daniel og klorer deg nedover på sida så skjønner du :) hvis ikke har jeg driti meg loddrett ut (noe som ikke ville vært første gang)

http://dayzwiki.com/...title=Main_Page mange fine tips og hints der.

"A hunting knife is used to gut Animals. When an animal is gutted, Raw Meat becomes available. In order to create Cooked Meat, a player must create a Fireplace, light the fire and cook the meat. Cooked meat is the best food in the game as it provides 800 Blood rather than the 200 you get fromCanned Goods."

Faen, jeg sliter med kraftig blodtap ingame nå etter jeg slakta 30+ zombies. Fik bandasjert meg, men trenger masse mat eller blod overføring for å få blodnivået opp igjen. Dæven for ett spill, for en opplevelse. Og det er i alpha mode...helt sykt. Kan dere tenke dere hvor mye som vil gå an i full version? Arma 2 er det beste kjøpet jeg har gjort på lang tid.

About 35% of zombies have loot on them. On civilian zombies you can find Canned Food, Soda, rounds for common Weapons like Makarov PM or Lee Enfield or empty cans and bottles. On military zombies you can find ammo for rare weapons, for example AK or STANAG or smoke grenades.

Hihi, en kompis og jeg kom over et telt uti skauen med 10 DRM mags, 10 STANAG og STANAG SD mags, en masse våpen; m16a2m203, AKM, AKS-74 Cobra, m9 SD, MP-5 SD og nesten nok bildeler og fulle jerrykanner til en hel bil. Vi fylte opp lommene med den meste sjeldne ammunisjonen og kasta resten av innholdet i teltet i skauen :Congrats: Deretter løp vi ned til Devil's Castle for å loote, men der fant vi bare to forholdsvis ferske lik som hadde 24slots Coyote Backpack, GPS, NVG, M14 med aimpoint og flashlight, og en DRM-børse. Samt masse STANAG, DRM ammo, mat og drikke. Som vi pleier, fylte vi lommene og spiste og drakk opp den maten vi ikke fikk plass til. På vei ned derfra møtte vi på en kar med samme skin som et av likene. Han kom seg dessverre unna, men vi håpte at han var tørst og sulten etter gåturen fra Kamenka. Isåfall ble han skuffa da han loota liket sitt :devil:

Holder på å laster ned spillet nå.

Er det sånn at når du slår av spillet, og du åpner det sener, så spawner du på samme plassen som du forlot?

Og er det noen faste servere dere spiller på?

Alle serverne er koblet til en sentral server, når du logger ut av en server så vil du ta med deg posisjon og alle ting i inventory. Man kan feks se at EU servene tømmer seg og spillere migrerer til US for å spille i dagslys. Jeg forsøker å holde meg på Norway 1 & 2, men jeg tror det er litt hipp som happ ift hvem du spiller sammen med på TS eller mumble.

Fikk opp når jeg sku starte spellet at jeg mangle noen spessiele filer, husker ikke navner, var noe med "buildings".

Men må jeg ha innstalert både ARMA 2 og ARMA 2 OA? For øyeblikket er bare OA innstalert, men må jeg innstalere ARMA 2 også? Der feilen ligger?

Jepp... Spillet bruker objekter fra begge spillene + Private Military Company (PMC) og DayZ modden. PMC er ikke nødvendig, men Combined Operations(Combined = Arma2 + Operation Arrowhead) og Dayz må du ha. Arma 2 er det første spillet (orginalen) og OA er en DLC som fungerer som et separat spill.

Trudde jeg var klar etter 5 timer nedlastning i natt jeg :p da blir det 5 timer til i natt :p hehe

Edit: kan jeg fløtte hele steam mappa fra ssd' disken selv om spell er innstalert? er jo 25Gb fortvekk bare til steam og spell, så hadde vært litt kult om jeg kunne fløtt det til D disken om det var mulig uten og må laste ned alt på nytt

Du kan kopiere spillet uten å laste det ned på nytt! :D

Trykk på "Steam" øverst til venstre i steam vinduet, så trykker du "backup and restore games", da kan du lagre ett spill på den måten, og igjen installere spillet på en annen oppstart av i steam på en annen HDD :) så slipper du å laste ned på nytt ;)

Eller bare kjøpe en ssd til så man får 2 stk ssd'er på 90gb hver og en vanlig hdd til allt mulig annet stasj :) Den OCZ disken jeg kjøpte kosta jo bare 7-800 kr så det er jo egentlig ikke gæli trur jeg.

Krever dette spillet enormt eller? Har satt alt på low og oppløsningen på det laveste, og selv hakker spillet mye.

Er det PCen min som er for utdatert?

Har i7 920 @ 4ghz, 6gb ram og Radeon 5870..

Venter dog på Evga GTX 670 FTW

Jeg kjørte spillet på min gamle maskin, da spillet var nytt og det var en Q6600 på ca 3ghz. Pass på at du kun kjører 1 arma, noen ganger (feks ved freeze/alttab/etc) kan spillet kjøre i flere instance. Dvs at du har flere enn 1 arma2(oa).exe kjørende. Jeg har flere ganger oppdaget at det har hakket veldig og sett på task manager at jeg har hatt flere arma spill kjørende samtidig.

Noen pointers for de som er nye til Arma

- Sett interface res og 3d res til det samme

- Sett video memory og texture detail til det samme

- Skru av post processing

(personlige preferanser i gameoptions)

-Skru ned headbob

-Skru ned/av aiming deadzone)

Spillet streamer en del ting fra HDD/SSD og lagerer ikke alt i minnet slik andre spill gjør. Chernarus består av utrolig mange objekter som kan påvirkes av spillere... feks trær. Hvis et tre rases av en spiller så vil det være gjeldene for alle som er på samme server og det er veldig mange trær i Chernarus :p Chernarus er ca 230 kv kilometer og et av de mest krevende kartene/islands i Arma, feks så er Takistan som kom med OA mye mindre krevende fordi mesteparten er som Afganistan, mye sand og lite terreng. Fordi HDD brukes mye så vil en SSD være optimalt for ArmA serien. Spesielt merkes dette om du starter opp editor og plasserer en A10 eller en annen jet som går fort. Flyr du fra hovedflyplassen i NW og ned langs kysten og over Elektro og Cherno så vill et begynne å hakke noe forferdelig, det er texture og LOD som loader og som naturlig nok er kjappere på SSD. En defrag kan dermed hjelpe på HDD. Dayz er veldig nedskalert pga view distance, dayz har satt denne til 1200m elns. Spillet støtter 10 000m. En ting som lastes i minnet derimot er første gangen du loader et objekt, neste gang du går forbi samme område så vil objektene være i minne. (Dette er sånn ca det fungerer og det jeg har funnet ut gjennom årene) Noe rubberbanding og desync må forventes uansett, med patch 160 så bruker de noe lignenes network smoothing som i bf3, men den er nok ikke like god. En god server vil eliminere mer av dette, enn en dårlig server. I Dayz er det sagt at serverne brude restartes hver 6 time, men det er nok ikke alle som gjør det. Det vil også ha noe å si hvor mange AI's det er på server, jo flere jo mere strain på server.

Sum av summarum

- SSD er bra

- CPU power. Jo mer jo bedre, men det gikk fint å spille på en 3 år gammel quadcore

- Servern du spiller på har litt å si.

@Daniel - ja man kan visst lage 2 installer av steam, men forskjellig oppstart/snarvei.