Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Bang

Day Z zombie survival

Recommended Posts

Oi, her ble det mye vas ser jeg. Var ikke det jeg mente når jeg skrev posten. Når jeg skrev mumble gutta så mente jeg jo alle som henger der og spiller sammen. Noen admins er det og, men mente ikke at jeg får noen ekstraordinær hjelp fra dem.

Det ang konto og ip, skrev jeg vel i frustrasjon, i håp om at det jeg beskrev ikke ble benyttet. (At noen lager seg fake konto her, nytt nick ingame osv for å ta meg) Er bare blitt så himla lei at det alltid skal være KOS, alltid over alt. Og når noen gjør noe for å prøve å endre på dette så kommer de ingen vei pga at mentaliteten til de aller fleste er låst fast.

DayZ er ikke et Dm spill, det er en overlevelses simulator. Nå skal jeg ikke se bort ifra at modden kommer til korte for å understreke dette, da ikke noe annet er mer farlig en spillerne selv. Og slik skal det være. Men modden gir ikke grunn til å teame opp av andre grunner, man trenger ikke andre for å overleve selv da verken Zeds eller miljø presenterer en real trussel. Dette håper jeg blir endret i SA.

Jeg prøver iaf å se på spillet som om det skulle vare på ordentlig, og da hadde ikke jeg flydd rundt i hue og ræva for å drepe folk. Det hadde vart rett kontra for hva man prøvde å oppnå.

Jeg skal heller ikke fortelle folk hvordan man skal spille, selvsagt er det gøy for noen å drepe alt og alle, men det er jo ikke det DayZ handler om.

Prøvde Dayz Overum eller noe i den duren før ikke så lenge siden. Der virket det som om Zed's fikk agro av andre Zed som var i agro, å fulgte etter den med agro. Altså en får agro på deg, to andre zeds ser den med agro også "agro'er han".

Førte iallefall til at jeg plutselig hadde 20 zeds etter meg inni bygninger ^^,

Ikke 100% sikker på at det er slik det fungerer, men ble i allefall mass agro :) Ble liksom litt skummelt med zeds da

Shadow døde i går kveld.

Ble ikke jaget. Heller ingen aggro. Skulle bare sjekke ut et heli crash før jeg løp bort, og sneik meg bortil et grantre der jeg la meg ned for å scope litt med DMR.

Stor tabbe. Det kom et tørt knekk, et stønn, og vips.... Grantreet hadde fått kveldens første kill. Rakk å løpe dit, og kom fram 2 min før restart. Kunne ikke loote noe, og måtte se på at alt utstyret forsvant med restarten.

Shadow ble 15 dager gammel. Hadde et banditt kill, og bare 60-70 zombie kills. Hadde vært i 4 skuddvekslinger, men ingen mord. Over 4k humanity. Dreven stalker, jeger, og survivor.

Overlevde flere bilturer med cobra, og 2 crash med skogens mann (på samme kveld).

Morroa nå er å starte langt nord fra null. Løp rett nord og ga beng i alt på turen da jeg prøvde å redde gear. Målet er survivor-gear innen 2-3 kvelder. Da blir det å leve opp til navnet igjen. Shadow will return!

Hei alle sammen,

Jeg føler at jeg og mange andre har lagt DayZ på hylla etter en stygg situasjon på Norway 1. Denne situasjonen er en av flere hundre som mest sansynelig har samme opphav, som gjør det utrolig frustrerende og urettferdig å spille dette spillet for rene spillere. Ban tråd her: http://www.battlefie...46#entry2319946

Quoter Cri74 under fra tråden jeg linker:

Hei Hero og beklager at det har tatt tid.

Din ban blir løftet(på den ene kontoen), samtidig vil vi råde deg til å bruke 1 av de 4 (foreløpig) kjente kontoene du har. Vi har pr dags dato ingen regel på at kun 1 konto pr spiller/bruker i forumet. Dessuten vil vi oppfordre alle spillere til å ikke kopiere våpen og utstyr. Flere av dine kontoer har fullt utstyr på mindre enn 1 times spill (bl.a Nightvision, Ghilliesuit, M9SD, Coyote backpack), dette kan være grunnlag for mistanke og at kontoen (1 av 4) ble stengt i en periode. Dette kan ses som en advarsel for fremtidig spill, og om vi finner at en av dine kontoer er i bruk for å kopiere(eller brukes til andre urettferdige fordeler), så vil alle kontoer avsluttes.

For å avklare begrepet "Admin-Abuse" så refererer det til når en administrator av spillserver går målrettet inn for å ødelegge en spillers spill eller opplevelse. Dette uttrykket sitter veldig løst hos mange spillere på Norway 01 merkelig nok. Vi finner heller ingen bevis på at en(eller flere) admins er ute etter deg, eller går målrettet inn for å ødelegge for deg. Vi håper derfor at du ikke føler deg forfulgt på våre servere, i alle fall ikke fra en admin som prøver å ødelegge spillet for deg. Som denne klagen viser så behandler vi deg rettferdig i forhold til bevis, vi håper at du spiller like rettferdig på Norway 01 og appellerer til sportsmanship :)

Disse gutta var 2 spillere som hadde utstyret Cri beskriver i sitatet.

"Flere av dine kontoer har fullt utstyr på mindre enn 1 times spill (bl.a Nightvision, Ghilliesuit, M9SD, Coyote backpack)".

Begge hadde dette utstyret, på under 1 times spilletid. DayZ er et spill som er utrolig tåpelig når det kommer til å oppdage juksere. Det er bokstavelig talt umulig dersom jukseren er 'smart'. Hva som er motivasjonen til disse menneskene er vanskelig å forstå, det er uansett veldig trist at de ødelegger for så veldig mange andre. Etter kort research har jeg funnet ut at det finnes juksemetoder som skal være 'umulige' å oppdage dersom de brukes 'riktig', disse juksemetodene gir deg 0 recoil når du skyter (som forklarer DMR spray på serveren), og navnene på alle spillerene på servern og avstanden de er fra deg(Som forklarer hvorfor du nesten aldri klarer å ta enkelte spillere som er mistenkte på serveren når du er alene). Hva er poenget med DayZ når man bruker slike hjelpemidler? Jeg klarer virkelig ikke å forstå det.

Uansett, konklusjonen er at jeg og flere andre jeg spiller med ikke kommer til å spille mer DayZ, før det blir gjort noe med policy på server som gjør at disse spillerene som så utrolig åpenlyst jukser, kan bli bannet umiddelbart uten at de blir un-bannet som i dette tilfellet. Jeg forstår at dette er veldig vanskelig, men ledelsen må forstå at DayZ ikke er som andre spill, og det er kanskje også grunnen til at veldig mange slutter å spille dette spillet.

Vega

• Like 3

Stiller meg likt med Vega. Det er en ting å ha max gear på en time men når han i tillegg har 4 kontoer i tillegg .... Hva skal til for å bli bannet egentlig ? 0 interesse for å spille mer.

• Like 1

Poenget er vel å være best, best i alt :p Men seriøst, juksing er et kjempe problem som bare gror og gror egentlig. De som jukser blander andre spillere inn i juksingen sin også, som også er et problem. Det er mye jobb å spore våpen og utstyr som taes inn på server ved uærlig spill og dessuten så tar "uskyldige" spillere imot dem og setter seg selv i fare for å bli bannet. Det har jo blitt nevnt utallige ganger før at juksing er et problem og at det er ganske vanlig, mye på grunn av at det ikke har noen reèl konsekvens. Konsekvensen det har er imidlertid veldig reèl for dem som ikke jukser og det ødelegger miljøet, community, servere, spillergrupper og så videre.

Hva slags policy skal vi kjøre? Foreløpig er det mye skriking om admin-abuse og falske anklager.

Forslag som er rettferdige for alle fortrinnsvis. Vi kan jo samle de og gjøre en avstemning på dem for eksempel? Det er i alle fall viktig at vi alle sammen er enige om hvordan det skal gjøres, og vi kan announce på server om at avstemningen er igang. Skal vi sette opp en tråd for det ?

• Like 3

Er det så vanskelig og akseptere at man er dårligere enn en annen spiller?

Anklage alle andre for hacks etc virker så jævlig simpelt

oh well

Er det så vanskelig og akseptere at man er dårligere enn en annen spiller?

Anklage alle andre for hacks etc virker så jævlig simpelt

oh well

Dude her er det snakk om folk som har hacket tidligere og som har flere kontoer på seg. Stiller spørsmålet right back at ya. Er det så vanskelig og akseptere at det faktisk er en del som jukser i DayZ ?

Ingen som sier at alle jukser men at det faktisk er folk som gjør det er uten tvil. Vet av 2 veldig kjente brukere fra forumet her som har blitt busta og det på Norway 01. Garantert flere.

• Like 1

nei jeg tror deg.. men jeg lever heller ikke i paranoia land, spill og vær glad tjohei!

I går kom jeg over en youtube film med en DayZ spiller, som kunne fortelle at han hadde en kompis som jobbet med DayZ SA. Iallfall denne fyren hadde da sagt til han at SA kom nok mest sannsynligvis ikke ut før i Desember, vist han skulle gjette en dato. :'(

Heia #TeamPandicate!

Streams jeg ser på atm;

Offisielle:

http://www.twitch.tv/survivorgamez

http://www.twitch.tv/survivorgamez2

Spillere:

http://www.twitch.tv/psisyndicate [DEAD]

http://www.twitch.tv/sacriel [DEAD]

http://www.twitch.tv/rezt_ [DEAD]

Vinneren ble Settle. Ble Settle vs Downfall, hvor Settle var den siste som var igjen som vinner av utrolig mye kult stash.

• Like 2

Du veit du har spilt for mye dayz når:

1: Du ser på barna spiller fotballkamp mens du engstelig følger med skogholtet fordi du "spotta en kar med dmr".

2: Du har slutta å ta fly pga alle folka på flyplassen. "faen, er folk her jo. alt er sikkert loota".

3: Du tar "safety dance" når du møter andre folk.

4: Du tar med et brett cola og en drøss med bønner på boks i ryggsekken når du skal hente posten.

5: Du vaser rundt i fremmede bygårder på leiting etter ghillie.

6: Du alltid sjekker parkerte biler for loot.

7: Du starter å sikte etter fotgjengere når du kjører bil.

8: Du vurderer seriøst å skyte naboens ku fordi du veit det er minst 6 steak.

9: Du raider telta til turister for "basic gear".

10: Du skyter dekka av naboens SUV. "Den hadde ikke loot lell".

• Like 3

Du veit du har spilt for mye dayz når:

1: Du ser på barna spiller fotballkamp mens du engstelig følger med skogholtet fordi du "spotta en kar med dmr".

2: Du har slutta å ta fly pga alle folka på flyplassen. "faen, er folk her jo. alt er sikkert loota".

3: Du tar "safety dance" når du møter andre folk.

4: Du tar med et brett cola og en drøss med bønner på boks i ryggsekken når du skal hente posten.

5: Du vaser rundt i fremmede bygårder på leiting etter ghillie.

6: Du alltid sjekker parkerte biler for loot.

7: Du starter å sikte etter fotgjengere når du kjører bil.

8: Du vurderer seriøst å skyte naboens ku fordi du veit det er minst 6 steak.

9: Du raider telta til turister for "basic gear".

10: Du skyter dekka av naboens SUV. "Den hadde ikke loot lell".

11. Du må tenke deg om for ikke å slenge bilen du kjører av veien for å roadkille et par sauer du ser langs veien.

Hmmmmm, henger meg på i motsatt rettning.

Du vet du har spilt for lite DayZ når:

1: får ikke til å skru på flashlighten

2: står å hogger på et tre med øksa å venter på at woodpiles skal komme frem på bakken

3: skal slakte et dyr men får ikke til å equipe kniven

4: bærer rundt på dasspapir

5: legger fra deg DMR magasiner for å plukke opp M24 patroner

6: finner en jerrykanne som du prøver å fylle ved en bensinstasjonspumpe

7: har en datamus uten scroll på

8: finner en M107 som du legger i 8slots sekken

9: lootcycler et helicrash

10:setter opp et telt å velger sleep funksjonen

* [REMOVED] - M107 and AS50(Banned) from all loot tables and removed all damage from bullets so they do 0 damage even if spawned in.

:(

• Like 1