Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Bang

Day Z zombie survival

Recommended Posts

Halla. Spilte på Norway 4 i går. Tror den har vært infisert av scriptere. Balota var innpakka i sandsekker og barbed wire (noen kan jo ha lootfarmet lagerbygningene i ukesvis, men lite trolig). Ved butikken i Zelenogorsk sto det et telt men alt mulig av utstyr. Shit jeg har leita etter i ukesvis! Jeg tok ut kartet, skreiv "U piece of shit" der teltet sto, og la kartet tilbake i teltet :) Blir serveren noen gang tilbakestilt til utgangspunketet? Eller kommer de hacka tinga til å være der for alltid?

Halla. Spilte på Norway 4 i går. Tror den har vært infisert av scriptere. Balota var innpakka i sandsekker og barbed wire (noen kan jo ha lootfarmet lagerbygningene i ukesvis, men lite trolig). Ved butikken i Zelenogorsk sto det et telt men alt mulig av utstyr. Shit jeg har leita etter i ukesvis! Jeg tok ut kartet, skreiv "U piece of shit" der teltet sto, og la kartet tilbake i teltet :) Blir serveren noen gang tilbakestilt til utgangspunketet? Eller kommer de hacka tinga til å være der for alltid?

Kommer vel til å blir liggende helt til DayZ utviklerne bestemer seg for noe annet desverre..Dem omgjorde vel noe hacket våpen til makarov engang , hvis jeg ikke husker feil. Men igjen så er det jo en beta vi spiller, så ting blir gjort etter dems tempo. Men battleye har ihverfall våknet opp etter en lang dvale , tror dem ble noe tatt på senga ja..

Takk for svar.

Kan scriptern ha fjerna det selv? Eller blir det med til annen server hvis han bytter? Da jeg fant teltet, var det bare meg og en kar med 5000 i ping som het S.T.I.L.E.T (ikke meninga å henge han ut, han kan være helt uskyldig og bare ikke betalt intenettregninga til forfall, ble bare litt stressa av pingen hans).

Men tilbake til restet av server.. Det må jo være mulig! Legge ned serveren, og stare ny som heter 4.1 f.eks. Biler og sykler spawner jo der de skal innimellom. Betyr ikke det at noen "mister" f.eks bilen sin når den spawner tilbake på plassen sin? Det eneste argumentet jeg kan se for å ikke "fabrikkinstille" server innimellom, er at de som har lagd base, og mister den, blir litt muggene. Men er ikke det bedre enn at serveren fylles opp med hacka loot?

Sorry, er bare så lei av scriptere. Fint å høre at Battleye gjør noe nytte. Kanskje det er derfor jeg har overlevd i 2 dager nå :) Har blitt drept av scripter hver dag i to-tre uker frem til jeg begynte å spille 1st-person på søndag. Min logikk sa da at det var tryggere på 1st-person. Jeg tenker at de jentungene som trenger scripts for å spille, er dårlige spillere. Det er vanskeligere i 1st-person, så det skremmer kanskje vekk mange av dem som suger joystick.

Happy DayZ

DayZ ga jeg opp for lenge siden, hadde alt av det beste utstyret men mistet alt om og om igjen pga scriptere og dårlige serveradmins iblant også som tydeligvis har misbrukt loggene. Du bruker gjerne mange timer med blodslit for å skaffe alt for så å miste alt pga noen kiddies, ikke verdt det.

å spille DayZ er som å løpe et marathon hvor 5m før målstreken står det en 12åring og gnasker potetchips og venter på deg, og når du løper forbi så tripper han deg så du snubler og knekker begge føttene så du aldri fullfører.

Buhu Avean :p

Når DayZ virker slik som det skal, er det en spillopplevelse uten like. Aldri før har et spill klart å få adrenalinet mitt til å pumpe, fordi jeg trodde jeg så noen/noe bevege på seg 1 fuckings km lengre borte i skogen. :D

Men all hackingen er definitivt en gamekiller for meg også, derfor venter vi vel alle på stand alone som kommer til jul? :)

Det å miste gear pga "kiddies" og "12 åringer", tror jeg sier mer om din spillestil og de du spiller sammen med, enn at spillet er dårlig ^^,

Har du noen tips for å unngå dem? Jeg prøver å holde meg på servere med mindre enn 15 spillere, og 1st-person. Har vel ikke så mye å si om spillestilen er banditt eller Lars Monsen i skauen når alle blir spawna til helvete og henretta.

Hehe, så siluetten av et geitehode i går kveld. Hjertet stoppa.

Vel, spill sammen med folk som har vært i militæret, eller iaf har en god forståelse for taktikk og hvordan man normalt sett skal bevege seg fremover i terreng. 100% sikker er man selvsagt aldri, men det hjelper på veldig mye :)

Gå rundt ting istedet for å komme over, minimer silhuetten din, sørg for å ha sola bak deg om mulig, så spillere sliter enda mer med å se deg. Mye som går på sunn fornuft egentlig, men mye blir ofret pga at folk er late og ikke gidder bruke 5 min ekstra, når de like gjerne kan løpe rett over jordet :p

DayZ har blitt kjedelig. Ikke noe å gjøre etter man har satt opp leir, fått tak i alt og utstyr av våpen, og har henta inn noen kjøretøy.

Det å kuke rundt i storbyene å bare drepe blir jo kjipt etter noen timer.

Får se om det blir bedre når de legger til bikkjer.

Buhu Avean :p

Når DayZ virker slik som det skal, er det en spillopplevelse uten like. Aldri før har et spill klart å få adrenalinet mitt til å pumpe, fordi jeg trodde jeg så noen/noe bevege på seg 1 fuckings km lengre borte i skogen. :D

Men all hackingen er definitivt en gamekiller for meg også, derfor venter vi vel alle på stand alone som kommer til jul? :)

Det å miste gear pga "kiddies" og "12 åringer", tror jeg sier mer om din spillestil og de du spiller sammen med, enn at spillet er dårlig ^^,

Har fortsatt gear og 6 telt spredt på 5 servere jeg. Men det er mye arbeid bak, VELDIG mye arbeid bak. Derfor risikerer jeg ikke å spille lengre for så å bli mass teleportert hvor jeg blir insta-drept. Da hjelper det fint lite med hvilken "spillestil" du har. Tro meg, i know stealth!

Og ja som daniel nevner, hva gjør man når man har alt ? Løpe inn til byene å risikere alt for så å starte på nytt igjen ? Harasse nybegynnere ? Not my cup of tea :p

Jeg snakker ikke om hackere, om du leste posten min så hadde du sett jeg var enig med deg i det. Jeg svarte ang "kiddies" og "12 åringer" jeg. De klarer man fint unngå :)

Spillet trenger definitivt mer end-game content, for det er ikke så mye å gjøre når man har alt nei. Med mindre man har lyst til å sette seg ned å finne på noe gøy, lage en base folk kan komme til for å få ting gratis osv.

Hadde vært kjekt at dayz hadde fått bukt på hackingen og tatt en restart av hele hiven. Da hadde det vært artig igjen . Alle starter likt , men hva med en liten dayz konk på bf.no ? .. Sette opp en private hive med pass og dem som kommer så langt eller har funnet items eller what ever til en bestemt tid hadde vunnet?.. orientering med sjekkpoints.. lol.. Whatever fancy u.. Er jo ikke akkurat lett å rote rundt i skaugen med bare ett kompass eller klokke.. Eller slenge ut en curveball med lingorisland..

• Like 1

DayZ har blitt kjedelig. Ikke noe å gjøre etter man har satt opp leir, fått tak i alt av utstyr av våpen, og har henta inn noen kjøretøy.

Det å kuke rundt i storbyene å bare drepe blir jo kjipt etter noen timer.

Får se om det blir bedre når de legger til bikkjer.

Drit i å sette opp telt, å prøve å ha forskjellige mål inne i byene^^ F.eks, hvor mange klarer du å økse på en kveld, eller hvor mange klarer du å samle inngame til en økse-arme? xD ( rekorden min er 5 ^^ )

Scriptere kan lett være 12 år, i denne modden har jeg fått med meg at hacking og scripting er lett.

Har ikke søkt så mye på det for jeg blir kvalm av hele greien. Men folk exploiter jo selv om de ikke er hackers. Som jeg skrev i en annen post. Meg og en kompis skulle ned på factory, jeg ligger som sniper i skogen og dekker han, vi spiller veldig taktisk. Jeg ser en kar som ser ut som han jakter på min kompis, jeg sender en kule i foten og min kompis prøver å prate med han (høre om han er venn eller fiende). Vi har egentlig ganske god kontroll på saken, helt til han logger av (gjemte seg bak en vekk først) så kjører han bare full bandage på en annen server, spiser kjøtt osv. går rundt oss og prøver å skyte oss bakfra, vi kom oss unna, men blir uansett kvalm av hele oppførselen.

Dette er som sagt en alpha mod, mye bugs, hackers, exploiters vill det jo være. Men når over 1 million gidder å spille ett spill med så mye flaws sier det litt om potensiale til DayZ. Gleder meg veldig til stand-alone. Har selv 4 atv`er, 2 biler 1 bus og 1 crosser, uendelig antall telt med alt man kan tenke seg, så føler ikke som jeg "surviver" mer egentlig. Men slikt skal jo fikses i stand alone, de skal få tilbake jobben med å survive. (håper jeg)

Jeg leste lengre oppe at en nevnte at det var mange sandbags osv. Det har seg slik at mye i Dayz duplikeres for tiden. Dvs. hvis du raider en annen camp, tar det du vill ha uten å save telt kommer de items tilbake etter server restart, du vill også ha items du stjal. Noen ganger når jeg setter opp telt, (satt opp 4 stk på rad i skogen) Når jeg kom inn etter server restart sto det 6 stk, 2 var duplikert oppå hverandre. Slikt skjer med mye forskjellig for tiden. Får håpe de får orden på det. Saken er at selv om du ser mye barbwire og sandbags trenger det ikke være scripters (men kan jo være).

Mvh.

Edited by Raventhorn

Hadde vært kjekt at dayz hadde fått bukt på hackingen og tatt en restart av hele hiven. Da hadde det vært artig igjen . Alle starter likt , men hva med en liten dayz konk på bf.no ? .. Sette opp en private hive med pass og dem som kommer så langt eller har funnet items eller what ever til en bestemt tid hadde vunnet?.. orientering med sjekkpoints.. lol.. Whatever fancy u.. Er jo ikke akkurat lett å rote rundt i skaugen med bare ett kompass eller klokke.. Eller slenge ut en curveball med lingorisland..

Jeg er med :) hehe, orientring. Ja, hvorfor ikke!

Begynte og spille dayz igjen ca midt i forrige uke :) så flaks som jeg har har jeg allerede funnet 4 kjøretøy :D og alle var kjørbare :p har funnet 4 player camps også :)

Må si det var litt fun å starte igjen med en så god start :D

Eg har funne løsningen mot scriptkiddies! Passordbeskyttede private hive servere... Norway 00 f.eks. Passordet er nevnt tidligere i denne tråden. Stabil server hvor du slipper å møte random russershitkids med siste 1337script. Stabile bf.no spillere er sikker velkomne :-)

Eg har funne løsningen mot scriptkiddies! Passordbeskyttede private hive servere... Norway 00 f.eks. Passordet er nevnt tidloigere i denne tråden. Stabil server hvor du slipper å møte random russershitkids med siste 1337script. Stabile bf.no spillere er sikker velkomne :-)

Det har du helt rett i;-)

Hei igjen,

skamløs promotering av private hive server fortsetter... :Congrats: (ikke min, men jeg er fan)

Skjønner at noen sliter med å finne Norway 00 siden den ikke dukker opp i Dayzcommander.

Greia er å søke i multiplayer lista i modden/Arma. Start et spill på en random server via Dayzcommander; avbryt før du connecter slik at du havner i hovedmenyen til spillet; trykk på "Multiplayer"; skriv inn "norw" f.eks i filteret; klikk på Norway 00 som sikkert dukker opp i søkeresultatet ditt når du trykker "refresh"; connecting - skriv inn passord 00123 og, vips- Bob's your uncle! Weeee! :lovecrazed:

Tafses på Norway 00 folkens!

Dee-Murf

Hei igjen,

skamløs promotering av private hive server fortsetter... :Congrats: (ikke min, men jeg er fan)

Skjønner at noen sliter med å finne Norway 00 siden den ikke dukker opp i Dayzcommander.

Greia er å søke i multiplayer lista i modden/Arma. Start et spill på en random server via Dayzcommander; avbryt før du connecter slik at du havner i hovedmenyen til spillet; trykk på "Multiplayer"; skriv inn "norw" f.eks i filteret; klikk på Norway 00 som sikkert dukker opp i søkeresultatet ditt når du trykker "refresh"; connecting - skriv inn passord 00123 og, vips- Bob's your uncle! Weeee! :lovecrazed:

Tafses på Norway 00 folkens!

Dee-Murf

d-mrf!

Spiller PB, eller er du en ensom survivor/sammen med noen andre?

[PB] spiller vel ikke akkurat aktivt BF lenger siden BF2 er ut. Men, vi er da fortsatt en liten gjeng som henger rundt på VT... Og, hvorvidt BF3 egner seg så godt for klanspilling er en annen sak og kan vel diskuteres andre steder...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...