Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Bang

Day Z zombie survival

Recommended Posts

Noen som kan møte meg øst for elektro og gi meg en blood transfusion? har blood.

Nvm, logga av en stund og når jeg logga på igjen hadde jeg 12000 igjen. alpha ftw:P

Edited by Somni

Hvis noen er Nord Øst så kan jeg donere bort alt gearet mitt. Altså drepe meg og så får du alt. Har egentlig stoppet med DayZ og tror neppe jeg kommer til å rØre det igjen fØr det lanseres ordentlig. Bedre at noen andre kan benytte det.

Rangefinder, NVG, Coyote Backpack, MK Mod Rifla, M9 Silenced, Tonnevis av ammo til rifla og alt av tools som finnes som map, gps, kniv bla bla bla.

Hvordan ville stemningen være hvis vi satt opp en server for battlefield folket med en privat hive? Vekk fra all cheatinga og slikt. Dvs også og at alle må starte fra scratch.

Høres knall ut. Mindre hacka våpen og slikt.

Sånn det er nå er jo spillet veldig slitsomt å spille med alle hackere.

Ja I går på norway 19 så var det en som teleporterte alle til west for kamenka, jeg logga ut når jeg var I lufta og når jeg kom inn igjen lå alle kroppene der lootbare :-D jeg blei grådig og tok det jeg trengte, sku være litt snill og merka på kartet hvor folk lå hvis di ville tilbake og prøve og få stasjet sitt.

Det jeg la merke til var at når jeg logga inn så lå det en del ting rundt på bakken så jeg var ikke førstemann på stedet, tenkta hackern hadde tatt litt ting.

Jeg løp nordover så ett telt I det fjærne, begynte og snike meg mot det og "bang" you are dead.

Sikkert ha hackern som loota lika for og komme tilbake og hente tinga seinere =/Men ja, en priv hive hadde vært tøfft, men hvis det sku vært passord så trur jeg det ville "lekket" ut så andre også kommer etterhvert.

<br>Ja I går på norway 19 så var det en som teleporterte alle til west for kamenka, jeg logga ut når jeg var I lufta og når jeg kom inn igjen lå alle kroppene der lootbare :-D jeg blei grådig og tok det jeg trengte, sku være litt snill og merka på kartet hvor folk lå hvis di ville tilbake og prøve og få stasjet sitt.<br>Det jeg la merke til var at når jeg logga inn så lå det en del ting rundt på bakken så jeg var ikke førstemann på stedet, tenkta hackern hadde tatt litt ting.<br>Jeg løp nordover så ett telt I det fjærne, begynte og snike meg mot det og "bang" you are dead.<br>Sikkert ha hackern som loota lika for og komme tilbake og hente tinga seinere =/Men ja, en priv hive hadde vært tøfft, men hvis det sku vært passord så trur jeg det ville "lekket" ut så andre også kommer etterhvert.<br>

Ja, selvfølgelig vil det lekke men litt av tanken er å stenge ute tyske franz og russiske igor som nuker serveren. også blir norway serverene systematisk rapa vær eneste dag, så det vil jo være en forskjell. Dessuten har det vært bedre security på de private serverene(bedre script detection) hvordan er usikkert, men det er det. Men jeg ser ingen grunn til å sette det opp hvis det er endel som vil det da en server med gjennomsnitt 5pers til enhvert tid er lite

Jeg trur jeg ihvertfall hadde foretrukket private hive med passord hvis det hadde vært nok folk der.

Er jo ikke noe fare om passordet lekker ut, ser for meg at det kan stå på forsida av battlefield.no tilogmed..

For de som tenker å skaffe seg ARMA (DayZ) så kan det være lurt å stikke innom Gamefly (Før: Direct2Drive). Er 30% på alle ARMA-titler frem til den 20. August. Gamefly er trygt, og du får en Steam-kode, slik at du kan aktivere spillet på Steam. :)

http://www.gamefly.co.uk/download-games/search/?kw=ArmA2&cid=a2uk081712#.UC989qnia4o

Hva blir det til med "semi-privat-server"?

Foreløpig har vi ikke lov til å sette passord eller låse serverne, men det kan hende dette forandrer seg snart.

Server hosting regler er oppdatert 6 august.

If you are found breaking the following rules, your server will more than likely be suspended at most server providers and if it's not suspended it will result in the entire ip range being BLACKLISTED by DayZ support staff.

1. Your server must follow the DayZ name convention.

DayZ - Location ID (version/beta buildnr) [difficulty][timezone] dayzmod.com - hosted by Customtext.

2. Your server slots must be 40 slots minimum.

Please also note no server provider is allowed to provide servers below 40 slots. However there is an exception for developing countries or countries where bandwidth is expensive, for those countries minimum slot count is now 30.

3. You must not edit your server files in anyway, this includes:

Mission file to enable side chat.

Modified Hive files.

4. Your server must not be password protected or locked.

BEC connection flood #lock is allowed but must be set to no more then five minutes.

Servers may also be locked briefly before scheduled restarts, again, this may not exceed five minutes.

5. Your server must have BattlEye = 1; set within the server.cfg.

(as of 1.7.2.4 the hive will not allow you to play if this is set to 0).

6. Your server must have reportingIP = "arma2oapc.master.gamespy.com"; set within your server.cfg.

7. Your server must have requiredBuild = replace with newest beta build; set within your config file.

8. Your server must have verifySignature = 2; set within your config file.

9. Your server must have kickDuplicate = 1; set within your config file.

10. All server problems must be reported to http://support.dayzmod.com.

11. As a server admin you must not:

You are not permitted to ban players for killing yourself or clan members.

You are not permitted to shutdown your server when your killed.

You are not permitted to shutdown your server when you lose a vehicle.

You are not permitted to kick or ban for smacktalk.

You are not permitted to ban for suspected cheats or exploits of a non-server-disruptive nature, including but not limited to ghosting, unverified cheating, duping and similar, UNLESS you have solid evidence, IE logs.

12. You are permitted to kick or ban for hate speech, including racism and homophobia.

All kick or ban actions must be reported in the forums under section http://dayzmod.com/f...heat-reporting/

13. You are permitted to kick or ban for ongoing severe hacking that is affecting players in a server-disruptive way.

All kick or ban actions must be reported in the forums under section http://dayzmod.com/f...heat-reporting/

14. PVP is enabled at all times no matter the rpg element the admin tries to set.

15. Do NOT request un-necessary instance IDs, location IDs, or whitelisting from us. If you abuse the system all of your servers may be blacklisted.

NO MATTER WHAT ANYONE SAYS OR WHAT SERVICE PROVIDER YOUR WITH THESE ARE THE RULES PLEASE ABIDE BY THEM.

Enn med private/egen/intern hive? (for å hindre ghosting m.m.)

Er litt usikker på hvordan vi kan forholde oss til det, i og med at reglene er som de er, og at vi er registret host. Ser helt klart fordelene i en priv server og vi er ikke alene om ønsket heller, om ryktene er riktige så vil det åpnes nye muligheter.

Roger roger.

Håper de gjør noen triks med spillet; for stort fokus på militærvåpen og zombiene ikke farlige nok. Spilte akkurat en liten runde aleina og hvor "forest running simulator"-følelsen ble for mektig. Sekken full av blodbags, og annet utstyr. Våpen som er farlige nok, men peanuts mot hoardere og AWP'ere. Krype mot de værste byene for å bli knerta på avstander hvor fi ikke engang er en pixel.. nah.

Funderte på å løpe mot områdene hvor ferskinger spawner for å være en samaritaner, men kommer hver gang på hvor lite det lønner seg å spille på lag :)

noe nytt om standalone game? leter etter info om dayz kommer på arma3, men finner ikke noe bekreftende.

sjansen er vel større nå som Dean" rocket" Hall jobber for bohemia?

Spiller på BG1 akkurat nå, det er en privat norsk eid server for skandinaviske spillere. Spiller der fordi jeg er så drit lei av hackere. I følge dem er det lovlig med passord så lenge du har private hive.

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1451825&st=0

Hei,

Først og fremst ønsker vi alle velkommen til BBG 1, private server.

Serveren er ment for å holdes fri for hackere og kun for skandinaviske spillere.

TIL DERE SOM IKKE FINNER SERVEREN:

Serveren vises ikke i SixLauncer eller andre programmer. Bruk ingame multiplayer list for å søke opp serveren

TeamSpeak server: dayz.ts3.ourforums.net:10000

Vi oppfordrer alle til å registrere seg på forumet, og bruke TS serveren når dere er online

Passordet på TeamSpeak serveren er det samme som på BBG 1 serveren.

Serveren er på en privat HIVE, så på privatserverene vi hoster har du en egen character med eget loot.

Du kan når som helst gå tilbake til non-private server og fortsette der du slapp FøR du joinet denne serveren.

For at alle skal få best mulig opplevelse av serveren har vi noen rettningslinjer og regler.

Brudd på regler kan føre til ban's.

Admins på server: Andret

Admins på forum: Andret, Ishpen,

Admins på TeamSpeak: Andret, Ishpen, Sigurd, Romis

-Hacking er IKKE tillatt, og fører til ban. INGEN UNNTAK! (rapporter mistenkelig oppførsel til admins)

-Kirker er FRISTED, dette er for å kunne ha trygge "trading posts". Bruk Trading forumet til dette.

Her er det ikke lov å skyte inne, eller ut i fra kirken. Folk som står utenfor kan skyte inn, men INGEN camping utenfor kirker

-å logge ut i en skuddveksling/etter å ha blitt skutt mot sees på som brudd på reglene og er grunnlag for ban.

-"Vehicle hoarding" er IKKE tillatt, dette er totalt unødvendig, og skaper kun frustrasjon for andre

spillere. Bruk sunn fornuft og ta det dere "trenger".

-Som skrevet over, bruk trading forumet. Det er helt sikkert en som har lyst på den fete rifla du

nettop fannt. Kanskje du kan få noe annet fint i bytte?

-Vi OPPFORDRER til samarbeid, hjelp hverandre og tenk FøR du skyter. Bruk gjerne Direct chat

eller TeamSpeak.

-Lag gjerne grupper, og kontakt admin å be om egen TS kanal for din gruppe, slik at dere kan prate

uten at noen hører om planene deres. (Dette gjelder også underforum)

-Arrangerte kamper kan være gøy. Avtal med andre grupper og fyr løs mot hverandre i feks: Elektro.

Dersom dette arrangeres og skrives om på forumet, så slipper folk å havne mitt i en krig.

Hvem vet, kanskje en annen gruppe hiver seg på?

Dette er en forløpig liste, kom gjerne med forslag eller kritikk.

VELKOMMEN

Koz Og Klemz fra: Andret, Ishpen, Sigurd, Romis

Spurte akkurat admin om passwd. Skarve to spillere ser jeg, men blir vel bedre på kveldene.

Spurte akkurat admin om passwd. Skarve to spillere ser jeg, men blir vel bedre på kveldene.

De har nettopp satt opp en ny "stress test" server som er internasjonal, og kjører 1.7.2.5 med navnet Ourdayz var 50/50 tidligere i dag. Denne har en annen pw, og egen hive. BG1 kjører fortsatt stabile 1.7.2.4 så jeg kan tenke meg at de droppa den for å spille på en større server med en nyere versjon av dayz.

Jeg ville jo nesten tro at det virket mot sin hensikt å la alle slippe inn, da blir det som å spille på hvilken som helst annen server.

Alltid koselig med litt reklame for andres server, jeg elsker å lese sånt også bruke flere timer i uka på å drifte battlefield.no sine servere :p Ta med deg litt arma og dayz nyheter fra oss til dem da, bare husk å linke det til oss :) Det er grei handel

Ikke om det er tilstrekkelig vanskelig å finne/få tak i passwd. Dermed så vil ikke pøbler joine bare for å gjøre faenskap. Finnes nok av andre servere de kan herje på.

Vi i eGf (wooho :p ) har satt opp server med egen hiv og passord for å sleppe unna hackere (så godt det lat seg gjøre)

Hvis flere har lyst til og joine servern får di sende en PM så skal di få IP og passord.

Server info:

-25 slots

-3dp

-side chat

-crosshair (mulig slått av da det er litt teit med navn-tegs)

-ingen artifacts (har løpt litt rundt på di forskjellige stedene med forskjellige settings og ikke fått noe artifacts)

-3helis og noen andre kjøretøy :)

Kan bf.no sette on en Lingor-server, eller 2? sidechannel og en med 3p og en veteran, for dem som liker det.