Sign in to follow this  
Vafflus_Slappis

Alexander Dale Oen er død!

Recommended Posts

Ble skikkelig overasket over dette. Er bare så absurd at en som er i toppform faller om og dør, mens andre som nærmest går inn for å ødelegge helsen med å spise drit og sitte foran pc/tv hele dagen lever betydelig lenger liv.

Reaksjonene på sosiale medier taler for seg selv, han gjorde et veldig inntrykk i folk og hans bortgang er sjokkerende og usigelig trist.

Helt enig!

Å se klippet (Fra ekstranyhetene nÅ nettopp) der han stÅr i tÅrer og han senere dedikerte gullet sitt til det norske folk etter 22 Juli gjorde utrolig stort inntrykk nÅ kjenner jeg.

Helt sprøtt... Han var vel bare litt over snittalderen på dette forumet også..

Trodde nesten jeg hørte feil når jeg hørte det på radioen i stad... er bare noen dager siden jeg så han fotograf-spira utfordre han på 50 meter bryst, og nå funnet død i dusjen... uvirkelig, han virket som en veldig fin fyr :(

Syns for øvrig dette skjer vanvittig ofte i senere år, fotballspillere etc. - faller om på banen og lignende... har idretten kommet så langt at folk presser kroppen forbi hva man burde?

En trist dag.

Ble skikkelig overasket over dette. Er bare så absurd at en som er i toppform faller om og dør, mens andre som nærmest går inn for å ødelegge helsen med å spise drit og sitte foran pc/tv hele dagen lever betydelig lenger liv.

Var det jeg også tenkte. Lurer på om det hva som skjedde siden det skjedde i dusjen og ikke under fysisk aktivitet, kanskje kroppen ikke tålte høyde treningen. Veldig trist i alle fall.

Huff, kjempetragisk! :(

En utrolig atlet som har gått bort altfor tidlig. Varme tanker går til familie, etterlatte og alle berørte

Hvil i fred

Det meldes nå i fra medier at det var hjertestans og at han følte seg uvel, rett før han døde :(

Altså, nok en gang er det hjertestans som tar livet av en ung og frisk idrettsutøver.

Lurer på hvorfor det skjer så hyppig? Er det blitt farlig å drive idrett på internasjonalt nivå?

Forøvrig, som sagt tidligere, når jeg leser dette i ettertid, selv om at det var uhyre sørgelig da å, så sitter jeg igjen med en stor klump i halsen etter kveldens tragiske hendelse.

På Olympisk nivå vil jeg tippe at marginene som skiller eliten fra de andre, er ganske små. Jeg kan ikke så mye om høyde trening, men å påføre seg selv hypoksi (via høyde trening) for å øke hemoglobin nivået i blodet er mulig vis ikke så bra for alle.....om det har noe å si mener jeg.

Skjønte ingen ting når jeg hørte det, bare noen uker siden jeg harselerte med fotballspillere som løper seg ihjel fordi de ikke er godt nok trent.. spøkte med at det bare er innen fotball det skjer. Right back at me, dette var rett og slett jævlig trist.

Veldig få norske ski og fotballtullinger som forstår hvor sjukt det er for en nordmann å ta OLgull i noe så stort som svømming. RIP :(

Dette kom som et sjokk for meg. Norges største svømmer forsvant bare sånn helt uten videre. Utrolig trist :(

Hvil i fred.

Dette er så ufattelig trist. En mann jeg så i sin livsform på Skavlan for 2-3 uker siden og en mann som stilte opp etter 22. juli, en legende innen en sport vi ikke tror så stor, men en av verdens største idretter. Fantastisk fyr!

Hvil i fred, Alexander!