Sign in to follow this  
Daffman

My Little Pony: Friendship is Magic

Recommended Posts

Tjah. Da har jeg sett 3 episoder.

Som hjernedød tidtrøyte funker det. Jeg er altså ikke blitt en brony, men det var ikke så ille som jeg fryktet.

Positive sider:

• God regi. Dette er kanskje det sterkeste punktet til serien som jeg kan se, for uten så god regi ville serien falt sammen som en sekk. Til sammenligning, så har jeg også sett en del på bompibjørnene i nostalgiske øyeblikk i den senere tid. Bompibjørnene har et mer tiltalende utgangspunkt (klart definert antagonist, bedre fordeling av egenskaper/personlighet på karakterene m.m.) men har en langt dårligere regi. Selv om jeg putter manuskript på 'negative sider' så er ting som timing, stemning og temposkifte ypperlig utført.
  • Cuteness factor. Kommer ikke utenom at cuteness factor hjelper serien en del. For min del tror jeg at jeg har oppdaget en liten hipster inni meg ved å se serien, for jeg liker søtheten sånn halvveis ironisk. Kommer heller ikke utenom at cuteness factor også havner som punkt under negative ting.
  • Humor. Pinky fikk meg til å le flere ganger. Sannsynligvis min favorittponni, sånn uten at jeg egentlig legger så mye i det. Men jo, den har sine humoristiske øyeblikk. Hadde det vært litt mer humor i serien så hadde jeg kanskje blitt en brony likevel, men serien prøver å være mer søt enn morsom dessverre.

Negative sider:

• Manus. Jeg tror så absolutt at dette er laget for barn på seks år. Jeg tror så absolutt at selv barn på seks år irriterer seg over så åpenbare plot. Amerikanske serier har en tendens til å behandle publikum som idioter uten evne til å tenke selv. Amerikanske serier for barn har åpenbart en tendens til å behandle publikum som komapasienter på life support. Mitt absolutte ankepunkt for serien, som det bare ikke lar seg gjøre å se bort fra. Jeg kunne fysisk kjenne hver episode sakte drepe hjernecellene mine.
  • Karakterene. Tror serien hadde vært bedre om ikke alle karakterene var kvinnelige (foruten dragen. Og WTF, drage?). Jeg aner ikke hva slags merkelig feministisk vi-er-alle-androgyne-ideologi serien prøver seg på, men Rainbow Dash er en crossdressing gutt. Som er okei, jeg har ikke noe problem med dette, men det er av og til litt forvirrende. Spesielt når han blir omtalt som 'she'.
  • Cuteness factor. Seriøst, selv ikke en seksårig stereotyp amerikansk jente som elsker prinsesser kan synes at det ikke blir for mye til tider. Jeg nekter å tro noe annet. Mitt håp for menneskeheten hviler faktisk på dette.
  • Musikken. Kan ærlig talt være bedre, men dette er ikke noe showstopper. Jeg tar det med kun for helhetens skyld (så jeg har vært gjennom alle relevante punkter) og for at negative sider skal ha flere punkter enn positive. (For alt annet føltes feil. Jeg er åpenbart ikke 100% komfortabel med min egen seksualitet likevel, og jeg er åpent bifil).

Så, hva blir den endelige dommen? Jeg gir serien terningkast 12 på en d20, noe som kan oversettes til 6 av 10 stjerner.

Og nå, om dere vil unnskylde meg, så må jeg inn på badet en tur for å sjekke at jeg fortsatt har en penis.

• Like 2

Flukten fra dyreskogen er jo awsome da. Tegneserie nr 1 fra når jeg var liten, på lik linje med swat cats egentlig.

Når det gjelder denne serien så er det mest noe som fungerer bra hvis man er trist og lei en dag, vet ikke helt hva det er men av en eller annen grunn så blir man bare i ekstremt godt humør og glad av den.

Pazuzu får stor pluss i boka mi for å faktisk se noe før han dømmer, det står det respekt av, hvis du har hat en penis fra før av så detter den ikke bort ved å se på fiktive ponnier på en skjerm. Har ikke hørt om det enda hvertfall.

For de som lurer dette er Pinkie Pie

detective_pinkie_pie_by_pdpie-d4vca9c.png

dyreskogen var konge ja. Går for å være "commie" propaganda og så vidt jeg har skjønt, så bare pass dere :p

uansett, når man først snakker om barneserier: Shagma og Reisen til jordens indre - eller "Le Monde engloutis" på fransk. Lasta den ned på fransk for lenge siden, men den var uten tekst :( Kanskje jeg skal prøve meg på å lære fransk igjen. Strauk så det sang på vgs da. Husker den veldig godt fra barndommen. Var temmelig forelska i hu dama i hvitt :D

dyreskogen var konge ja. Går for å være "commie" propaganda og så vidt jeg har skjønt, så bare pass dere :p

Ennå værre var det i 79. Da tøffe tøfflus snurra film produsert i DDR (øst-Tyskland.) ! Da hadde vi på barne-tv selveste Lenin lett forkledd som "Jon Blund" : ) Det er derfor NRK ikke vil sende Skomakergata igjen.

:lol: pazuzu, herlig.

For min egen del kan jeg bare si at serien suger, og det er noe galt med mennesker som faktisk tenker "fakk az, gleder meg til å se på my little pony" - Det er ikke morsomt, spennende, karakterene er ikke gode.. Altså, det er så mange serier som kommer forran dette mølet. De som ser på dette er enten retards, eller så vet de ikke at det lages kvalitetsserier.

Jeg ønsker å si no offence men fuck det. YES OFFENCE.

Så med andre ord så gir du meg et personangrep og sier at jeg er retard og at det er noe galt med meg? Jeg setter pris på ærligheten din selv om jeg synes at du egentlig kunne holdt deg for god for dette. Jeg jobber masse med folk i helsesektoren og tar meg faktisk nær av det når du bruker ordet retard på måten du gjør, med tanke på at dette er noe som kommer fra det å være mentalt tilbakestående noe som man faktisk ikke skal eller burde gjøre narr av folk på grunn av og da spesielt ikke bruke dette som sleng ord mot folk.

Hva folk sier når jeg spiller kan jeg ikke kontrollere men når folk på forum som bf.no gjør dette så er det for drøyt og det bør egentlig holdes utenfor dette stedet. Spesielt siden dette kommer fra serveradmin.

Jeg har hodepine og er trøtt så eneste svaret jeg orker å gi til den "holier than thou" kommentaren der er: :lol:

Edit: Klarte å skrive noe (three cheers for me :duske: )

Forøvrig artig at du bruker ordet "tilbakestående" som er den direkte oversettelsen av "retard" og er et ord man som regel ikke bruker i Norge når man snakker om funksjonshemmede.

Det finnes "nye ord" for personer med div. problemer, mer nøyaktige ord, men de gamle ordene forsvinner jo selvfølgelig ikke. I stedet tar de på seg nye meninger og endrer seg over tid og i forhold til kontekst.

Nerf herder

Edited by BcK

Så med andre ord så gir du meg et personangrep og sier at jeg er retard og at det er noe galt med meg? Jeg setter pris på ærligheten din selv om jeg synes at du egentlig kunne holdt deg for god for dette. Jeg jobber masse med folk i helsesektoren og tar meg faktisk nær av det når du bruker ordet retard på måten du gjør, med tanke på at dette er noe som kommer fra det å være mentalt tilbakestående noe som man faktisk ikke skal eller burde gjøre narr av folk på grunn av og da spesielt ikke bruke dette som sleng ord mot folk.

Hva folk sier når jeg spiller kan jeg ikke kontrollere men når folk på forum som bf.no gjør dette så er det for drøyt og det bør egentlig holdes utenfor dette stedet. Spesielt siden dette kommer fra serveradmin.

åHERREGUD VæR Så SNILL.

Ok, hvor gammel er du? 50? I dagens samfunn er det slik at slang er vanlig, og med mindre man er en gammel grinebiter ser man på hva personen mener, ikke på ordvalget. Om jeg velger å rope "NIGGER" når jeg faller og slår meg, betyr ikke det at jeg er rasist. Det har bare lurt seg inn i vokabularet mitt, og så lenge folk skjønner at jeg ikke har noe imot folk fra afrika så er det ingen stress. På samme måte SKJøNNER JO DU at jeg ikke har noe imot hverken mentalt eller fysisk funksjonshemmede. Du kjenner meg ikke sier du? Javel, men du vet at å si "retard" er verdens mest standarde ting. Men jeg kan godt skrive noe mindre sårende:

Folk som ser på MLP er tapere uten et verdifullt liv.

Eller noe i den duren. Poenget står. Jeg gikk forøvrig ikke på personangrep. Er det personangrep om jeg sier kristne folk er dumme? Om det jeg skrev er personangrep, så javel :lol: Greit for meg, virkelig.

edit: Relevant: http://youtubedoubler.com/?video1=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DDD-UUjzJ2zY&start1=&video2=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D43V6wA4Y75Q%26feature%3Dshare&start2=&authorName=meahwahwah

Du kan le av squeezy jibbz så mye du vil, men fyren har faenmeg et poeng.

Vel når du skriver at folk som ser på noe er retard og jeg tidligere i tråden har sagt at jeg ser på det så er det faktisk det samme som å si at jeg er retard. Jeg jobber med folk som har mentale problemer og har nære venner som har blitt skadet for livet og er nå mentalt skadet så derfor føler jeg at dette ikke er passende. Det går faktisk ant å formulere seg på en ordentlig måte selv om man er på et nettforum. Hva du mener om serien er ikke nøye for min del. Det jeg reagerte på er måten du brukte ordet retard og det som jeg ser på som et personangrep. Det du skrev var at jeg og andre er retard, siden du skriver dette så er dette noe du må mene. Hvis du ønsker så kan du sikkert komme oppover å hilse på vennen min, han var faktisk en ganske aktiv person før og hadde et fint liv, jeg savner faktisk tiden jeg hadde med han og ville lett kuttet av begge armer og ben for å få det tilbake, men slik er dessverre ikke mulig.

HVA HAR VENNENE DINE MED DETTE Å GJØRE? SØstra mi er blind, jeg freaker ikke nÅr folk roper at dommern er blind nÅr jeg ser pÅ fotballkamp med folk. SeriØst. Jeg kan forstÅ at du tar deg nær av at jeg sier at folk som ser pÅ programmet er retards/idioter/tapere+++, det er greit nok. Men dra det derre retard-preikinga di en annen plass, det er bare piss.

Men greit, siden jeg mÅ tvinge det inn med teskje:

Daffman, nÅr jeg skrev kommentaren min visste jeg ingenting om deg. Jeg vet litt mer nÅ, men stay with me: For alt jeg vet er du 195 hØy, 100kg ripped, hever en ÅrslØnn i millionklassen, drar damer som ingenting, jobber frivllig pÅ et suppekjØkken, gir betydelige belØp til rØde kors etc etc - For alt jeg vet er du et ekstremt bedre menneske enn meg, en uutdannet 20Åring som i all ærlighet ikke har utrettet noe som helst av betydning. Poenget mitt er at nÅr noen forteller at de ser pÅ et program som suger lut (SUBJEKTIV MENING ALTSÅ!!! xD durr), sÅ tenker jeg "herregud for en taper". Jeg fØler at noen enten har null innsikt i hvor mange kvalitetsserier som eksisterer, eller har et eller annet mentalt problem. Det er totalt uforstÅelig for meg at en voksen mann skal sitte Å se pÅ noe sÅ dÅrlig.

Ser den. Forøvrig grunnen til at jeg reagerer på retard og blandet inn vennen min er det at det var ei bilulykke med en utrolig god venn av meg som var ekstremt aktiv og trivelig som alle likte. Jeg var første mann som kom til ulykka men det var mest en tilfeldighet (random joggetur). Var mest noe veldig uventet som man egentlig ikke kan forberede seg på. vennen min overlevde men er det som man i dag kan kalle for (beklager språket) grønnsak. En annen venn av meg sa at "Dette er ikke lengre navn, dette er bare en retard", en eksremt ond ting å si spør du meg og også grunnen til at jeg hater ordet og klikker vinkel når det blir brukt unødvendig.

Er forøvrig ofte å hjelper til fordi jeg tror og håper at han en dag skal bli bra. Samme grunn til at jeg valgte å studere for å bli sykepleier.

Grunnen til at jeg reagerte er egentlig ikke noe god grunn men kan ikke noe for det, jeg takler bare ikke ordet retard pga det over men oftest kan jeg ikke gjøre noe med det (slik som randomspilling på nett) men på profilerte forum er det faktisk mulighet for å kanskje få bort eller redusert bruken av det.

Forventer ikke at folk skal kunne noe om meg så burde vel egentlig forklart bedre hvorfor jeg skulle ønsket at du brukte et annet ord. Jeg ser at du ikke mente det som personangrep men etter oppsummeringa mi i forje post så håper jeg du kan forstå hvorfor jeg reagerte.

Måten jeg oppsummerte på er også den flotte måten man oppsummerer alt skolearbeid og teorier når man jobber på universitet.

Sånn nå vet du hvorfor jeg ble "fornemmet" av bruken av ordet retard. Første gang denne historien kommer på nett faktisk.

Uansett konklusjon det du ville si var at programmet suger lut og det er noe jeg kan leve med^^.

Of Topic: Når det gjelder hva man har utrettet så gjør man ikke mer en man selv ønsker å gjøre, så å si ingen gjør noe spesielt før man er hvertfall 25.

Men uansett igjen. La oss alle heller være venner osv osv^^

Durrrr

Veldig synd å høre om vennen din og den sikkert traumatiserende opplevelsen du hadde.

Det vil nok hjelpe deg å fokusere på meningen bak hva folk sier, ikke ordene de bruker. Det vil gjøre livet ditt mye enklere, spesielt etter din opplevelse :)

Men da skal ikke jeg ødelegge for deg og bronies'a dine ytterligere. Dere er rare ass!

Takker og bukker. Neida går egentlig bra med meg med unntak av ordet faktisk :p. Jobber jo deltid i forsvaret som sanitet uten at det plager meg noe med blod og sånt der.

Meningen med livet trenger man ikke tenke på fordi alt livet handler om er å være et så godt menneske som mulig og prøve å få andre til å gjøre det samme. Vennskap og sånt.

Forøvrig så kan man da diskutere hva som er det å være snill noe som igjen lager nye definisjoner og forskjellige synsvinkler og volla vi har menneskehetern^^

Men la oss heller diskutere ponnier og slike ting for å få opp stemningen litt^^.

Battlefield 3 er jo noe som alle liker. Så hvorfor ikke få en oppsummering fra ponniene om hva som fungere på multiplayer om man vil vinne?

ponies_playing_battefield_3_no_3_by_inspectornills-d4o6obg.png

Kan ikke forvente noe annet når man en MANN begynner å snakke positivt om en barneserie om ponnier. Fins så UENDELIG mye annet jeg skal se før jeg i det hele tatt vurderer å trykke på linken han postet... Fatter ikke en gang hvordan man endte opp med å se en hel episode når man random ramler over det!

Nei godt spørsmål, vet ikke hvordan jeg ente opp med å se en hel episode selv. For et år siden så ville jeg nokk ha kjeppjagd de jeg kjenner hvis de bare hadde foreslått å se på noe om ponnier^^. Må være det at jeg ble student igjen i høst, studenter trenger ikke gjøre så mye med omgivelsene og sånt.

Så akkurat FIM (Friendship is magic) s2:e24. : ) Dette er jo snåfft !

Når en MANN begynner å snakke positivt om en slik serie ( Hallo ! Vi snakker da ikke om Sesam stasjon, elns. !), betyr det at han i alle fall er sikker på seg selv som mann.

Inni en hver mann bor det en gutt. Enhver dame som tar livet av gutten i sin mann , får et dørgende kjedelig og/eller dysfunksjonalt ekteskap.

Og en mann som absolutt ikke tillater gutten i seg får komme fram , er ikke en mann.

(Sier ikke at enhver som ikke liker FIM er umoden. Enkelte umodne vil sikkert trekke den konklusjonen.)

Dette er da tross alt laget av voksne. : )

Sesam stasjon har da vitterlig sine awesome øyeblikk.

Både Daffman og torres har et poeng i forhold til ordbruk. Daffman trenger å ha tykk nok hud (og god nok forståelse for hva folk legger i ting) til å ikke nødvendigvis reagere så kraftig på den typen ordbruk. Torres trenger å ta til seg at det faktisk har en negativ effekt 'in the long run' å bruke betegnelser på folkegrupper som skjellsord/bannskap. Det er faktisk holdningsskapende (vel, det har en påvirkningseffekt over tid, for å være presis).

Anyways, dette er ikke en tråd om ordbruk, men en tråd om ponniserien. Og ponniserien ser jo unektelig ut til å ha blitt populær hos en ganske uventet målgruppe. Kommer ikke uten dét.

å påstå at dette er et bevis for seriens kvalitet er derimot et argument som faller på sin egen urimelighet, og kan kontres med ett enkelt ord: Twillight.

Jeg ser på famile/barne tegnefilmer for å føle trygghet :) Det er jo digg å se feks løvenes konge, atlantis og sånt en søndags formiddag.

Så akkurat FIM (Friendship is magic) s2:e24. : ) Dette er jo snåfft !

Når en MANN begynner å snakke positivt om en slik serie ( Hallo ! Vi snakker da ikke om Sesam stasjon, elns. !), betyr det at han i alle fall er sikker på seg selv som mann.

Inni en hver mann bor det en gutt. Enhver dame som tar livet av gutten i sin mann , får et dørgende kjedelig og/eller dysfunksjonalt ekteskap.

Og en mann som absolutt ikke tillater gutten i seg får komme fram , er ikke en mann.

(Sier ikke at enhver som ikke liker FIM er umoden. Enkelte umodne vil sikkert trekke den konklusjonen.)

Dette er da tross alt laget av voksne. : )

Fuck deg ikke rakk ned på Bjarne Betjent, O'Tidemann og Max Mekker!!!!!! :grr: