Sign in to follow this  
Zen0x

Parkering av bil

Recommended Posts

Meg og en kammerat bor og passer nå på huset til bestemoren hans.

Her vi bor nå har vi en innkjørsel til en rekke med hus, vi selv har ingen parkeringsplass og må parkere langs veien. Problemet er at her er det også en stor minibuss for rullestol bruker i nabohuset, pluss en 2-3 biler til som står langs vegen. Den ene er min kammerat sin når han er hjemme fra sjøen. Det er sånn at det er akkurat plass til to biler i bredden her, selv da er det trangt, når du skal forbi. Her i vinter ble det mye baluba da brøytebilen ikke kom inn og sånn. Men nok om det.

Vår nærmeste nabo har to parkeringsplasser som er bygd ut og vi har fått lov av han på hans egen tomt og disponere en av disse.

Problemet nå er at den siste naboen, ei gammel og sleip nabo klager vettet av seg HVER gang jeg parkerer der for hun klager på at jeg tar utsikten og at hun har brukt mange penger på og fjerne et tre på hennes eiendom for og få utsikt over den lille veien som er. Hun har igjen en helt perfekt utsikt ut mot sjø og alt dette her. Og jeg har tatt hennes råd om og parkere helt ut mot veien selv om jeg er VELDIG imot dette pga det blir enda trangere og ikke minst mye vanskeligere for denne minibussen og snu. Og jeg vil VERTFALL ikke blokkere en eventuelt brannbil eller lignende!

Hva skal jeg gjøre? Og diskutere med dette mennesket er umulig da hun er 90år og snakker seg rundt uansett hva jeg sier og hva mine meninger er. Jeg skriver her nå for jeg kjenner jeg blir frustrert og aner ikke hva jeg skal gjøre når hun begynner og "grine" på trass bare for at jeg skal synes synd på henne.

Jeg har snakt med han jeg har fått parkeringsplassen av og han sier at jeg ikke skal høre på henne da det er hans tomt og hans parkeringsplass. Jeg får dorlig samvittighet, men allikevel jeg har ikke noe valg føler jeg.

What to do?

Sålenge det ikke er på hennes eiendom så har hun ingenting hun skulle ha sagt. At en bil blokkerer utsikten ? Hva slags bil har du ? Lastebil ? Monster truck ? :p Det der er så urimelig at jeg ikke kan få sagt det. Greit hvis du skulle ha bygd et hus på eiendommen til naboen, da måtte du ha sendt ut nabovarsel og naboene måtte ha godkjent det pga sperring av utsikt MEN ! En bil ? Neppe .....

Stor bil nei, jeg har en liten VW polo 2010 modell...

ja men jeg får litt dårlig samvittighet og for mennesket, Men igjen parkering på veien så blir det bare enda trangere i innkjørselen og dette her. Og igjen jeg har jo fått disponert en parkeringsplass pga dette her. Og føler meg urettferdig behandlet da jeg ikke får bruke denne en gang, for at hun ikke kan se når posten kommer eller hva hun sitter i vinduet sitt og glor på?

Det er like vanskelig å svare troll-fritt på utfordringen din som er det å komme med en fornuftig løsning: gamlemor klager og det kommer ikke til å endre seg så lenge du parkerer foran utsikten hennes. Du kan jo alltids be han som eier tomten ta en prat med henne, men sjansen for at det bærer frukter er rimelig små skulle jeg tro, tipper han er lite interessert i å prate med henne i det hele tatt. Så med mindre du kjøper en Lambo eller tilsvarende bil som er så lav at hun enkelt ser over den :p ...så tror jeg du er caught between a rock and a hard place :-/

ps:

Please! Gi nå faen og troll, dette er forum seriux! :)

Med fare for å oppfattes som et troll: måten du formulerte setningen på oppfordrer faktisk til at folk skal 1) gi faen og 2) trolle. Bare et vennlig tips ;)

Jeg har snakt med han jeg har fått parkeringsplassen av og han sier at jeg ikke skal høre på henne da det er hans tomt og hans parkeringsplass. Jeg får dorlig samvittighet, men allikevel jeg har ikke noe valg føler jeg.

Tja, jeg mener du har svaret her.

Hadde dette vært snakk om hvem som helst andre hadde du ignorert personen på flekken. Man kan ikke ta alle mulige merkelige hensyn til gamle folk. De krever ting som er helt bak mål, og fordi de er gamle får de det ofte som de vil. Hadde den stått i veien for gåstolen eller rullestolen hennes hadde jeg vurdert å parkere et annet sted, men at bilen tar utsikten er bare idiotisk. Hun burde heller bekymre seg mer for helsa eller hvordan hun skal overleve en digital hverdag.

(Du får heller installere en 52" HD-tv med Geographic channel for henne)

Gamle damer er alltid kverrulerende. Jeg parkerte en gang nede i sentrum på fortauskanten , skulle tømme bilen for haug med utstyr. Så kommer det en gammel dame, stopper og peker på bilen min og vil at jeg skal flytte den fordi hun skal gå. Og jeg hadde hendene fulle og bilen stod slik at hun kom seg forbi. Hun nekta å gå forbi og snudde og var sinna.

Gamle damer er bare slik, ta med en liten bukett med blomster og gå å prat med henne og prøv å forklar henne farene med at du parkerer i veien. Hvis hun begynner å bli hissig å angripe bilen så er det bare å ringe politiet. Det du gjør er helt forsvarlig og hun tenker kun på seg selv og ikke verden som er rundt henne.

Bare til å ignorere henne (kan neste ikke tro at jeg sier det....). Men du har all rett på din side. En liten Polo kan umulig ødelegge dagen hennes, så sant du ikke parkerer I godstolen hennes. Noe får de gamle tåle også, de slenger jo oss som er barnebarn og lignende rundt som bare det. Stå på ditt du, hun er 90 og har ikke mye tid igjen! :p

Men litt alvorlig, uten å vite noe som helst om tilstanden til denne damen, det kan hende at den utsikten er en av de få gledene hun har igjen her i livet. Med tanke på at hun faktisk kommer til deg og klager, (hvis det er slik det er, og at hun ikke sitter inne og dunker med stokken i ruta for å få oppmærksomheten din), så burde hun ha krefter nok til å sette seg en annen plass for å nyte utsikten også.

Men jeg regner med at hadde det vært en annen plass du kunne parkere så hadde du ikke komt her og spurt om råd. Så da står mitt tips, ignorer henne, og stå på ditt. Litt ubeleilig for henne, men den beste løsningen totalt sett.

At du parkerer hos naboen er noe alle tjener på og gir bedre sikkerhet. Det burde gi deg bøtter og spann med god samvittighet!

Gamle damer er bare slik, ta med en liten bukett med blomster og gå å prat med henne og prøv å forklar henne farene med at du parkerer i veien.

tja - det skjer gjerne veldig lite i livene deres så de kan bli veldig opptatt av småting. Samtidig så blir de gjerne ignorert ofte og er overfølsomme for det.

Dersom du vil være grei så gjør du noe a la det Nirex sier - du har hørt hva hun sier, men det er andre hensyn og ta og du kommer til å fortsette å parkere der. Dersom du kan skifte tema til noe helt annet - snakke om hage, hus eller været - ett eller annet så blir hun kanskje glad for at du gidder å snakke med henne. Noen ganger kan slik klaging være et forsøk på å få kontakt med folk.

Ja det er liksom det som er problemet.

Etter jeg laget tråden fikk jeg snakket litt mere med hus eigeren, eller min reserve far for og si det sånn. Og han var rett og slett forbannet på dette mennesket. Hun hadde visst ikke gjort annet enn og være spydig og rett og slett jævlig i dette nabolaget.

Fks han jeg får parkeringsplass av måtte sage ned et diger og nydelig tre for at det blåste inn litt hvite blokker eller hva det var. Men hennes tre??? Nei det måtte stå, selv om det kom mere inn på hans tomt.

Så han sa! Sett den bilen der du! Du har fått parkeringsplass, og det er en grunn til det!

Må også få nevne det når dattera hennes er på besøk så blokkerer hun hele veien videre, og når jeg skal ut fra denne parkeingsplassen så blir det mye lirking og ratting for og si det sånn. Men det øret vil hun ikke høre på.

Så ja... :S

Tja. Jeg skjønner frustrasjonen, men det vi snakker om her er jo mer en emosjonell problemstilling enn en moralsk en (den moralske siden har du vel fått greit svar på i tråden allerede uansett). Du må altså selv finne ut av hva som er viktigst for deg; å gjøre henne til lags eller å gjøre det som er mest praktisk.

Eneste innspill av fornuft jeg kan komme sånn sett er at man aldri kan gjøre alle like blide her i livet. Finn derfor ut hvor mye hensyn du egentlig kan ta - hvor grensen går - og stå for den.

Satt på spissen: hvis huset hennes brenner ned og hun dør i røyktåka fordi bilen din sperret brannvesenet, så får hun fint lite glede av utsikten ;)

Ja det er liksom det som er problemet.

Etter jeg laget tråden fikk jeg snakket litt mere med hus eigeren, eller min reserve far for og si det sånn. Og han var rett og slett forbannet på dette mennesket. Hun hadde visst ikke gjort annet enn og være spydig og rett og slett jævlig i dette nabolaget.

Fks han jeg får parkeringsplass av måtte sage ned et diger og nydelig tre for at det blåste inn litt hvite blokker eller hva det var. Men hennes tre??? Nei det måtte stå, selv om det kom mere inn på hans tomt.

Så han sa! Sett den bilen der du! Du har fått parkeringsplass, og det er en grunn til det!

Må også få nevne det når dattera hennes er på besøk så blokkerer hun hele veien videre, og når jeg skal ut fra denne parkeingsplassen så blir det mye lirking og ratting for og si det sånn. Men det øret vil hun ikke høre på.

Så ja... :S

Hadde du hatt en eldre bil hadde jeg tipset deg om å 'tilfeldigvis' komme til å bulke litt borti bilen til datteren hennes. Så kunne du heller bare si at 'Jah slik kan det gå når en parkerer midt i gaten. Enda godt det ikke var min bil som sto der!' :p

Hehe kan ikke begynne og oppføre meg som en komplett idiot mockingbird.. :p

Sussidal.

Jeg blokkerer ikke noe brannbil eller noe sånn som jeg står nå. Det er derfor jeg står der jeg står og og kunne hindre at slikt kan skje.

En annen ting er visst jeg må parkere på veien så har ikke naboene sine gjester noen plass og plassere bilene henn.

Igjen jeg har jo fått denne parkeringsplassen for at jeg skal kunne bruke den pga det er trangt som faen her.

Men det er det emosjonelle i meg som Pazazu sier.

Sussidal.

Jeg blokkerer ikke noe brannbil eller noe sånn som jeg står nå. Det er derfor jeg står der jeg står og og kunne hindre at slikt kan skje.

En annen ting er visst jeg må parkere på veien så har ikke naboene sine gjester noen plass og plassere bilene henn.

Igjen jeg har jo fått denne parkeringsplassen for at jeg skal kunne bruke den pga det er trangt som faen her.

Men det er det emosjonelle i meg som Pazazu sier.

Var vell akkrat det han mente. At der du står nå blokkerer du den ikke, så da når de frem til huset. Står du i gaten derimot....

Bruk parkeringsplassen, vær litt skruppeløs selv om du er søt når du tenker på andre :wub:

Men er det trangt på veien, så bruk parkeringsplassen, for guds skyld, ikke alle kan gjøres til lags. Er dama ei real kjerring i tillegg ser je gikke problemet, da får hun finne seg en annen utsikt eller annet hus er utsikten så ille for henne. Man må gi og ta, men å bestemme hvordan naboer behandler sine tomter kan hun ikke.

Parker der naboen sier du skal parkere og gjør det med god samvittighet :)

Hva skal jeg gjøre? Og diskutere med dette mennesket er umulig da hun er 90år og snakker seg rundt uansett hva jeg sier og hva mine meninger er.

Ikkeno. Hun kan umulig ha lenge igjen hvis det eneste hun gjør er å syte og klage.

Det finnes jo de som har drevet på å med syting og klaging siden de var 20 da.

Min teori er at 70 år med syting og klaging _må_ ta på kroppen på et eller annet vis. Sørg for å gå trick-or-treating med det sykeste kostymet til høsten. Men bom på datoen med -1 dag.

Hahaha!! :p

Njaaa tror ikke det. Nei for nå så parkere jeg på parkeringsplassen, så får hun si hva hun vil.