Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Techs

Autobalance

Recommended Posts

Autobalance funksjonen på servern dreper folk for å flytte de over. Hvorfor ikke bare flytte over de som er dau?!

Fjern eller fiks plox. :hitler: Sånn kan det ikke være.

Autobalance dreper IKKE før spillere flyttes med midre det kjøres en plugin som gjør dette. Det skal vi ikke kjøre på våre servere.

Admins skal heller ikke kjøre !kmove komando før flytting untatt i spesielle situasjoner som feks veldig ujevne lag tidlig i runden, eller hvis flyttet spiller flytter tilbake osv.

Col. Jensen

Det var mest sannsyneslig fordi han var den spellern som joina sist og når dere var 6stk på laget og vi var 4stk så blei han fløtt automatisk :)

Edit: wake/oman

Kjempe bra plugin, å sitte å leker choppergunnerman for så å blir drept av "admin" er alltid trivelig. Sykt irriterende at det nærmest er umulig å finne servere hvor man får spilt på samme lag som vennene sine.

Er alltid gøy å bli drept av admin når man kjører tanks solo fordi jeg er på feil lag. For så å la motstanderen ta tanksen du sitter i. Spesielt når det er 1 tanks på hver side.

Burde vært en sperre for flytting av folk som kjører hardware. Eksempelvis folk som er pilot i transport heli ... alltid kult når du er i full Vietnam modus med full-lasta Huey i lav høyde, så blir pilot flytta over og hele farkens laget kræsjer i bakken. Samme gjelder i overnevnte tilfelle med tankser som plutselig blir ledige for fienden osv.

Går det ikke an å få til noe i så måte?

Flip-side er jo selvfølgelige at lamejoiners da får muligheten til å få andre sparket over hvis de bare klarer å kaste seg inn i noe hardware før de blir auto-flytta tilbake.

Er vel alltid noen konsekvenser å ta stilling til.

Har endra plugin til å flytte "lonewolfs" først, og satt ubalanse til to spillere før den kicker inn. Denne plugins skal følges også av admins ellers er det ingen grunn til å følge den i det hele tatt. Altså: Spillet skal gå sin gang til det ev. blir så stor forskjell, og at plugin ikke funker, før admins flytter spillere. Da er det !move kommandoen som brukes slik at spilleren flyttes ved første anledning.

Hvis ikke dette funker, får vi forsøke en annen løsning.

Col. Jensen

Det å flytte lonewolfs er også teit. Fordi når noen flyr jagerfly så er det lite vits i at de tar en plass i en squad som heller en fotsoldat kunne brukt. Det er bedre med 4 på et flagg en 3 på flagget.

Det å flytte lonewolfs er også teit. Fordi når noen flyr jagerfly så er det lite vits i at de tar en plass i en squad som heller en fotsoldat kunne brukt. Det er bedre med 4 på et flagg en 3 på flagget.

åssen vil du ha det da?

At det ikke skal være noe autobalance i det heletatt? Så det kan være 4-5stk flere på det ene laget, det blir jo hvertfall ikke grin :p

Det må vel være en forbedring at man tar lonewolfs isteden for en pilot evt, sjåfør? :)

Hadde plugin'n klart og sett forskjell på en fotsoldat squad og en snipergnom oppi ei tårnkran hadde det jo vært greit, men det trur jeg ikke den gjør =/

Jeg har ikke klagd på ubalanserte lag. Det jeg klager på er at folk med stridsvogn og hardware blir flyttet slik at motstanderen får det eller at flyet kolliderer og fienden får kontroll i lufta. Har ofte hendt at det at jeg har blitt auto balansert over til det andre laget har resultert i at laget jeg ble flyttet til vinner grovt pga at vi får hardware dominans.

Utenom teambalance burde det være teamscramble hvis ett lag dominerer hver runde.

Jeg spiller en del på fallobst sin server siden de har lang respawn tid på hardware (dermed mer infantry spilling). Der kjører de teamscramble når ett lag vinner med mer enn 200 tickets. Funker veldig bra siden de som er i squads fortsatt er på samme laget (ihvertfall har jeg ikke opplevd å bli flyttet over til ett annet lag en de som er i samme squad).

Etter å ha spilt på server med teamscramble så må jeg si det føles veldig håpløst å logge inn på servere der ett lag vinner med 200-300 tickets hver runde etter 15 minutter med massiv baserape.

Ikke dumt å flytte hele squads istedenfor et par enkeltpersoner. Sykt kjedelig når man gamer med et par kompiser og plutselig bli splitta.

Hørtes ut som et spennende konsept. Kunne man testet det på et lite utvalg av serverne? Så gjenstår det bare å fylle dem opp :p