Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
neon_no

Skal kjøpe ny gamer PC

Recommended Posts

Skal bestille ny pc til sønnen min fra komplett i deler og har kommet frem til disse komponentene her. Ser dette ut til og bli en pc som takler BF3, CS og Diablo lll når det kommer? Vet at jeg kan få en pc som er mye råer hvis jeg legger til en masse tuenlapper til. Dette vil komme på ca.8900;

Kabinett-Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower

Strømforsyning-Corsair TX V2 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Vifte

Hovedkort-Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ ATX, 990FX+SB950, DDR3, 4xPCIe(2.0)x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW

Processor-AMD FX-6200 6-Core Processor

Skjrmkort-Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX

PCI-Express 2.0, "Phantom", GDDR5, 2xDVI, HDMI, 822MHz

Ram-Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240

Harddisk-Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5" SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/510MB/s read/write, SandForce® SF-2281, w/bracket

Harddisk-Western Digital Caviar® Black 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5", Dual processor

Vil du spare litt mer penger så er vel kanskje en i3 vel så greit til spilling? Ellers så er jeg enig med Darksidehunter

Skjermkortet du har valgt bør fungere uten at jeg er helt sikker på spesifikasjonskravet til D3

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646340

Her er hvertfall ett kort som jeg vil tru du blir fornøyd med :) har det samme selv i xfx, det er noen mhz mere på det.

Hvis du sammenligner di to kortene så har Radeonen hvertfall en del spesifikasjoner til sin fordel for 2-300kr mere :)

Veldig justeringsvennelig også hvis det sku skorte på med ytelse etterhvert :)

http://www.komplett....aspx?sku=646340

Her er hvertfall ett kort som jeg vil tru du blir fornøyd med :) har det samme selv i xfx, det er noen mhz mere på det.

Hvis du sammenligner di to kortene så har Radeonen hvertfall en del spesifikasjoner til sin fordel for 2-300kr mere :)

Veldig justeringsvennelig også hvis det sku skorte på med ytelse etterhvert :)

Men så skal også GeForce kortene være bedre til gaming, mens AMD kortene skal være svakere til gaming, men sterkere til å kjøre flere skjermer osv.

Dette er isåfall det jeg har fått hørt!

Edited by Steinsvigen

Vil du spare litt mer penger så er vel kanskje en i3 vel så greit til spilling? Ellers så er jeg enig med Darksidehunter

Fordelen med i5 er turboboost.. ;)

i3 er vel stort sett og bare med 2 kjerner og dårlig sortering med låst multiplier. Eneste i5 mangler i forhold til i7 er hyperthreading - som man ikke har det minste bruk for til spilling. K-modellene kommer som nevnt med opplåst multiplikator så man kan klokke dem opp og ned som man vil uten å måtte kødde med RAM og FSB-hastigheter.

Hvis jeg bytter ut hovedkortet med

Gigabyte GA-Z68XP-UD3, Socket-1155

ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(3.0)x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/s,FW,USB 3.0,Dolby,HDMI, mSATA

og skjermkortet med PowerColor Radeon HD 6970 2GB GDDR5 og processoren med en Intel® Core i5-2500K Processor, så får jeg en bra gamer pc, mener dere? De komponetene jeg har på listen min nå det er ikke noe som ikke fungerer sammen?

Dette Skjermkortet her er vel heller ikke så dumt kjøp vel?

ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA.

Z68 teknologien er veldig kjekk, men for at du skal kunne ta den i bruk trenger du en SSD 64gb(max). Denne setter du i raid med HDD og da vil intel rapid storage tech (z68) fungere som en cache for HDD. Jeg bruker en 120 SSD som systemdisk og en 64 SSD til cache for 2tb HDD, mine mest brukte programmer og filer som ligger på HDD oppleves som om de er i SSD, mao får jeg en "nesten" 2tb SSD :) Jeg valgte en 120 SSD for systemdisk fordi jeg ville ha windows og de mest brukte spillene på den, men det er ikke nødvendig.

Intel er helt klart veien å gå, intel knuser AMD (foreløpig) og du får mye for pengene med en i5-i7. Den er klokkevennlig sammen med HK du har valgt og på stock kjøler kan du nok legge på nesten 1ghz uten problemer - dog en del støy på stock (om det er viktig).

Edited by cri74

Tenkt jeg skulle bestille 1stk 120GB SSD som skal brukes til system disk og 1stk 1TB hardisk til lagring av alt annet i første omgang.

Mulig jeg bestiller flere SSD disker etter hvert. Har begrenset med middler til og kjøpe akuratt det enn har lyst på.

Men etter litt frem og tilbake, og flere gode innspill fra dere :) så har jeg bestemt meg for at det blir følgende komponenter:

Kabinett: Coolmaster HAF912 midi

Strømforsyning: Corsair TX V2-650watt

Processor: Inter Core i5-2500K

Skjermkort: Powercolor radon HD 6970 2 GB GDDR5

Ram: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB

Hardisk: Cosair SSD Force serie 3 120GB

Hardisk: Western Digital Caviar Black 1TB

Tror dette kan bli en bra gamer pc som ikke har noe problem med og dra BF3 og Diablo lll når det kommer. :)

Da er det vel praktisk talt bedre med en 64 cache disk i raid med HDD for å utnytte Z68 og IRST, så kjøper du en 120 SSD senere. Da slipper du jo å wipe systemet for å kunne ta ibruk den nye SSD'en du kjøper + at du har et system som er nesten like godt som om du hadde 120 SSD systemdisken. Kremt.. eller tenkte jeg feil nå.. Er ikke helt sånn raid guru.

EDIT: Jo stemmer det, jeg gjorde det samme. Hadde system på 120 og satt inn en cache 64 etterpå. Bare huske å sette HDD til raid 0 fra begynnelsen av, da kan du smette inn en 64 til IRST senere og det fungerer glatt :)

Du kan med fordel velge en billigere ram btw - ikke at det er så mye å spare på det kanskje, men mindre problemer med ram som ikke er "cutting-edge". Kingston Value fungerer faktisk knakende godt og jeg tror ikke du merker noen forskjell.

Cosair SSD Force serie 3 120GB - Vet ikke om den er kvitt sandforce problemene? Jeg valgte en Intel SSD for å slippe BSOD og hickups.. burde kanskje sjekke det fordi det er jo drit kjedlig å bygge en ny PC også begynner problemene og stable seg på, bluscreens og startup problemer er det værste jeg vet. 64 disken min er en Corsair M4 som ble flashet opp til omkring 500/500. Ikke hatt et eneste problem med den eller Intel 120 jeg satt som system.

btw http://www.battlefield.no/forum/index.php?/topic/113526-selger-min-gaming-pc-h%C3%B8ystbydende/page__fromsearch__1

Edited by cri74

Cosair SSD Force serie 3 120GB - Vet ikke om den er kvitt sandforce problemene? Jeg valgte en Intel SSD for å slippe BSOD og hickups.. burde kanskje sjekke det fordi det er jo drit kjedlig å bygge en ny PC også begynner problemene og stable seg på, bluscreens og startup problemer er det værste jeg vet. 64 disken min er en Corsair M4 som ble flashet opp til omkring 500/500. Ikke hatt et eneste problem med den eller Intel 120 jeg satt som system.

Joda, de har fått orden på det i firmware v.4 elns. Linker til versjon 5.03 under som jeg oppdaterte til. Har ikke hatt noen problemer i utgangspunktet (ved v.3.1.3), og alt kjører smertefritt den dag i dag (med 2x90GB i RAID 0).

http://forum.corsair...ad.php?t=110257

Edited by SimoNadA

Dere er jo Intel gærne hele gjengen! supperhuer!!

neida :p

Men jeg kjører en AMD FX-8120 8-Core og kan ikke si annet enn at jeg er super fornøyd og har ikke opplevd noe trøbbel med den, whatsoever. intel er bare fordi alle andre sier at "Intel er bedre, dyrt er best" Blir nesten som Android og iOs krigen, blir aldri enige ;)

Jeg står på mitt og sier AMD :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...