Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Gråstein

Uforklarlig høy ping, hjelp?

Recommended Posts

Jeg sliter med veldig høy ping for tiden,alt ifra 140 til 1420. Når jeg måler hastigheten min ligger den på 25/5 slik den skal vær, å jeg merker ikke noe til problemer med hastigheten ellers. Jeg har stasjonær PC med nettverkskabel fra PC til routeren, men har prøvd direkte inn i modemet men det var akkurat likt.

Jeg kjører ingen andre programmer i bakgrunnen som tærer på nettet, å de periodene når jeg ikke har lagg kan jeg fint laste ned en film uten det merkes i spillet. Så er det noen som har peiling på hva som kan foresake dette? Å hva jeg kan prøve for å løse det? :)

du har seff røsket ut støpselet på modem og ruter og sett om det hjalp? :)

Skru av og på modem og router (minst 10 sec uten strøm) - Skru av og på maskinen din også.

Skru av antivirus og brannmur for å se om det blir bedre. Blir det bedre så er det en av dem som skaper problemer for deg

Test på samme server selvfølgelig. Om du prøver på amerikanske servere vil du naturligvis få høy ping, derfor ville jeg valgt å prøve mot en norsk BF3 server. Får du ikke noen bedre resultater så ville jeg prøvd med et annet spill og sett om det gir samme "feil", funker det andre spillet fint så har du funnet synderen.... BF3. Om du har utelukket alt annet så ville jeg åpnet de portene BF3 bruker, dette burde egentlig være unødvendig om du har en forholdsvis ny router.

Jeg har selvsagt restarta både modem og PC ;) å når jeg formaterte installerte jeg andre virus og brannmurprogram.

Dette er nok ett noob spørsmål, men er ikke ping kun relatert til internett? Eller spiller maskinvare også inn? Grunen til at jeg spør er at jeg har hatt lagg problemer i korte og lange perioder helt siden release uten jeg har klart å finne feilen. Jeg utelukket tidlig internett siden den viste riktig hastighet når jeg målte, og alt annet funket som det skal. Men nå som vi kan se ping i BF3 ser jeg at den er skyhøy :s

Har du sjekka om du har packet loss? Det mener jeg kan ha innvirkning, sjekk på www.pingtest.net

Upnp, i routeren er det deaktivert? Bruker du det integrerte nettverkskortet på hovedkortet?

Takker for svar :)

Jeg har kjørt en del testen på pingtest.net nå, å det er veldig varierende resultat. Jeg har ikke noe packet loss, men ender opp med alt fra karakteren B til F, men hovedsakelig D. Det varierer like mye samme hvilke servere jeg bruker, å hvor mange ganger jeg kjører testen på samme server.

Jeg vet ikke hva Upnp er for å vær ærlig, men jeg for google det senere å se hva jeg finner ut. Men jeg for samme resultat når jeg er plugget direkte inn i modemet, så da er det vel ikke routeren uansett? Jeg har ikke ett seperat nettverkskort så da må det vel være ett integrert i hovedkoret jeg bruker? (jeg kikket inn i kabinettet nå, å der går nettverkskabelen inn i hovedkortet).

Den lokale nettlevrandøren jeg bruker er ikke akkurat kjent for å levere stabilt internett til en vær tid. Så er det kanskje hos leverandøren problemet ligger?

Du skriver at den lokale nettleverandøren ikke leverer stabilt nett, da ville jeg tatt kontakt med dem og spurt om de kunne prøve å gjøre noe med problemet, eller finne en annen leverandør, selv om at det ikke er så enkelt noen steder i landet :( Jeg er ganske sikker på at problemet ligger der desverre.

Hmm,tror ikke det blir aktuelt å bytte leverandør med det første dessverre :s Er også litt merkelig at BFBC2 fungerte fint med samme Internettoppsettet som nå på samme PC :s

Va legger du i leachers? Som i folk som snylter på nettet vårt? Isåfall har nok ikke det noe med problemet å gjør imot med at det er likt når jeg kun er tilkoblet direkte i modemet. Finnes det noen måte å finne ut om det er problem med nettverkskortet?

Nå har jeg hatt en periode i dag med stabilt nett og god ping. Men nå sitter jeg igjen med ett annet problem som også har kommet og gått i perioder. Det er vel det som så fint kalles for stuttering. Denne

viser ca hvordan det er hos meg. Her også ett bilde av CPU bruken min under spilling. Jeg vet ikke helt hvordan å lese den grafen, men regner med at det er ett dårlig tegn med så store spikes. Så kan det vær at prossesoren er ett problem? Under runden hvor dette bilde ble tatt hadde god ping og FPS'en lå ca på 50. Jeg kjørte alt på absolutt low, men jeg pleier å kjøre alt fint på medium normalt sett når spillet funker som det skal. (når jeg setter på auto på grafikk innstillinger for jeg en blanding av high og ultra).

di-JFDR.png

Det kan nok være hwen din som gjør at du sliter med lagg, det er også en sånn network smoothing bar i spillet, har du prøvd å stille på denne?

Den har jeg aldri lagt merke til, men prøvde den nå i stad uten hell. Men den hjelper nok ikke når jeg har 1230 i ping, hehe. Men det ser ut til at jeg kanskje har løst prosessor problemet med en veldig grundig rens av prosessoren nå. Det trengte den virkelig :p Så da er det bare pingen min som er problemet igjen :computerpunch:

Er ikke mange som vet om den der. Kan du finne ut navnet på hva nettverkskortet heter? Eller hovedkort produsenten. Tenker da på en nettverkskort driver, om det kan være noe der.