cri74 880 Report post Posted March 29, 2012 (edited) Hei dere, nå er jeg her for å syte litt til ! Slik jeg husket BF så handlet det om teamwork og squad play, men i versjon 3 av dette spillet er det ganske skjelden jeg møter på det. Har dere det også sånn ? Jeg tenkte jeg kunne starte en syte tråd, men også en tråd som kan påpeke hvor idiotisk egoister noen spillere kan være. I denne tråden kan vi lette litt på frustrasjonen, bare slippe ølmagen helt ut og være whiners - Det er lov å være sur Jeg begynner med et glimmrende eksempel fra Battlefield.no Caspian Border servern. Jeg og noen venner var der inne å spilte litt. Vi var heldige og fikk det amerikanske heliet og vi hadde noen minutter med fantastisk galskap og stacket fint med kills. Omsider kom det såklart noen gode fly piloter som eide himlen over Caspian, det ble umulig å fly. Vel... ingenting er umulig, et eksemplarisk godt våpen mot luft - bakke til luft... AA vogna. Men gjett hva som har skjedd ? Jo... det er en som har haiet AA vogna og han sitter i basen med den uten å skyte på noen verdens ting.. han kjører bittelitt frem og tilbake, men bruker ikke vogna til noen ting.... bare å sitte i. Vi prøver på alt mulig da... skrive til han, kjøre på han med tanks, sprenge han med C4.... stort sett alt. Slik fortsetter runden og i neste runde klarer han pokkern meg å ta AA vogna igjen og han blir sittended inne i en av hangarene på russer siden uten å gjøre noen ting. Makan til egoisme? Jeg ikke klarer å fatte er poenget med det. Har du noen gode historier, eller oppførsel som du irriterer deg over i BF3? Edited April 1, 2012 by cri74 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ramstad 14 Report post Posted March 29, 2012 Den var smått ræv, slik burde en admin ta tak i spør du meg:) Jeg for har for min del dugelig grei tålmodighet ingame i bf3, lar det meste av sytet gå ut på clanmumble^^ Men om noe irriterer meg så er det mennesker som av en eller annen grunn skal "klippe gress" med heliet! Dette vil si skal fly en halv meter over bakken og KUN tenke på seg selv. Ender med at co-pilot får høyt blodtrykk, samt får lyst til å slå kontorpulten i to til tider. Samt, folk som absolutt ikke skal fly, dette vil si tar heliet å flyr noen meter for og så sette det ned og ta co-pilot plass. Det kan tenkes at jeg som spiller vil være gunner en gang iblant:) Retter stor takk til xokæll som tar utbruddene mine med stor ro Quote Share this post Link to post Share on other sites
scenest 3 Report post Posted March 29, 2012 pub kan være moro med litt teamstacking. Kan ikke si jeg har virkelig prøvd å vinne en runde enda, selv med 500 timer spilt. Det som er moro er masse kills eller bare rofle rundt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Reppelars waits for nobody 30 Report post Posted March 29, 2012 (edited) Så for meg en ny Grasli-tråd nå. Det er vel intet nytt at det ofte hersker fullt kaos på publicserverne. Tror jeg hadde ganske mange slike moments i BF2. I Battlefield 3 slipper man i alle fall å oppleve teamkill for kjøretøy og folk som blokkerer. Denne AA-wankeren burde vel strengt tatt fått et lite spark i ræva av admin. Kommer til å skrive her neste gang det holder på å renne over. Jihad, where r u? xoxo Edited March 29, 2012 by Reppelars waits for nobody Quote Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted March 29, 2012 (edited) Og folk som stikker av med kjøretøy alene fra start Og snipere som waster heli for å kjøre seg selv til en god pos Edited March 29, 2012 by cri74 Quote Share this post Link to post Share on other sites
scenest 3 Report post Posted March 29, 2012 Og folk som stikker av med kjøretøy alene fra start Gjør jeg selv ofte. Orker ikke å ha en ubrukelig gunner i heliet, eller en som sitter på tanken og stjeler den med en gang jeg hopper ut for å reppe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ramstad 14 Report post Posted March 29, 2012 Joda, men å sitte på en brukbar pilot som deg scenest vil jo være en sann glede:) Det med stealing av hardware når det reppes taes jo gjerne tak i her på bruket om det skjer. Quote Share this post Link to post Share on other sites
eLvitra 5 Report post Posted March 29, 2012 Jeg spiller mye på caspian serveren, og ser jeg en som bare sitter i basen med aa så sier jeg gladelig ifra til han at han skal komme seg ut. Det samme gjelder vel egentlig med heli, greit nok at slike folks som scenest og chze like å fly alene men det er drit kjedelig å ville fly/gunne selv og heli aldri blir tatt ned. Så er det folk som venter på heli så sier jeg som oftes til de som flyr alene og spør pent om de kan plukke opp en gunner. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nerd 12 Report post Posted March 29, 2012 skjønner at folk kan bli lei, men jeg også foretrekker å fly heli alene. nærmest nytteløst å spille bra når ingen gunnere bruker flares og tvg Quote Share this post Link to post Share on other sites
ProstGotvin 67 Report post Posted March 29, 2012 Flares skjønner jeg at er irriterende at man ikke bruker, men tvg kan man ikke forvente. Hvis man ikke spilte heli fra starten av og unlocka det da så tar det jo ørten timer på "tom" server med noen få kompiser å unlocke sånt i heli nå. Jeg hopper inn i heli hver gang jeg ser at det er ledig, men er jo ikke en gang i nærheten av å unlocke noe sånt. Sant å si så er det så langt frem at jeg neppe kommer til å unlocke TV-guided før neste battlefield-spill kommer ut. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted March 30, 2012 Det er noen av di gode pilotene som har en "hjelper" på motsatt lag som prøver og få AA så ingen skyter di ned. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted March 31, 2012 Det er noen av di gode pilotene som har en "hjelper" på motsatt lag som prøver og få AA så ingen skyter di ned. Det er værre en først antatt. Folk går faktiskt inn og padder på populerte servere, ghoster og jukser seg til poeng på diskutabelt vis. De joiner servere med mål å ødelegge spillet for andre i håp om at de quitter serveren og forhåpentligvis forlater den tom. Kapre kjøretøy og sitt eget lags ressurser for å gi 1 eller 2 spillere på motsatt lag en fordel, og ignorerer 61 andre spillere på serveren som har lyst til å spille. Jeg blir helt fortvila av å tenke på det, for noe bunnslam. Eier ikke folk et hederlig bein i kroppen? Ikke rart at det er mye folk som blir forbanna og veldig rart at DICE ikke gir Battlerecorder. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted March 31, 2012 (edited) Battlefield.no Firestorm and Kharg hadde noen fine episoder i kveld. Damn, full server og det er 4 spillere som heletiden går for heli. De bruker alle midler for å få det til; C4 andre chopper og fly for å forsøke kræsje sine egene team-members. Om du var heldig å komme inn som gunner i heli så valgte de å styrte heli rett i bakken slik at du ble drept og de kunne få heli sammen igjen + andre metoder for å kunne få andre vekk fra helipad (gidder ikke nevne dem slik at andre for ide'er). Toppen av Egoisme ? Hva synes du om sånne spillere ? Takk til admins som smacktard'a idjts Edited March 31, 2012 by cri74 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flubber 2 Report post Posted March 31, 2012 Battlefield.no Firestorm and Kharg hadde noen fine episoder i kveld. Damn, full server og det er 4 spillere som heletiden går for heli. De bruker alle midler for å få det til; C4 andre chopper og fly for å forsøke kræsje sine egene team-members. Om du var heldig å komme inn som gunner i heli så valgte de å styrte heli rett i bakken slik at du ble drept og de kunne få heli sammen igjen + andre metoder for å kunne få andre vekk fra helipad (gidder ikke nevne dem slik at andre for ide'er). Toppen av Egoisme ? Hva synes du om sånne spillere ? Takk til admins som smacktard'a idjts var selv inne på serveren og fikk merke det med å styrte for å få med andre i samme heli. jeg så også en kreativ måte å få ventende spillere unna helipad. fire spillere går igjen med samme bruken.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
humaN 558 Report post Posted March 31, 2012 Hei dere, nå er jeg her for å syte litt til ! Slik jeg husket BF så handlet det om teamwork og squad play, men i versjon 3 av dette spillet er det ganske skjelden jeg møter på det. Har dere det også sånn ? Jeg tenkte jeg kunne starte en syte tråd, men også en tråd som kan påpeke hvor idiotisk egoister noen spillere kan være. I denne tråden kan vi lette litt på frustrasjonen, bare slippe ølmagen helt ut og være whiners - Det er lov å være sur Jeg begynner med et glimmrende eksempel fra Battlefield.no Caspian Border servern. Jeg og noen venner var der inne å spilte litt. Vi var heldige og fikk det amerikanske heliet og vi hadde noen minutter med fantastisk galskap og stacket fint med kills. Omsider kom det såklart noen gode fly piloter som eide himlen over Caspian, det ble umulig å fly. Vel... ingenting er umulig, et eksemplarisk godt våpen mot luft - bakke til luft... AA vogna. Men gjett hva som har skjedd ? Jo... det er en som har haiet AA vogna og han sitter i basen med den uten å skyte på noen verdens ting.. han kjører bittelitt frem og tilbake, men bruker ikke vogna til noen ting.... bare å sitte i. Vi prøver på alt mulig da... skrive til han, kjøre på han med tanks, sprenge han med C4.... stort sett alt. Slik fortsetter runden og i neste runde klarer han pokkern meg å ta AA vogna igjen og han blir sittended inne i en av hangarene på russer siden uten å gjøre noen ting. Makan til egoisme? Jeg ikke klarer å fatte er poenget med det. Har du noen gode historier, eller oppførsel som du irriterer deg over i BF3? Høres mer ut som om han i AA Vogna hjalp motstander laget.. Den vogna ødelegger jo alt som er over bakken i mer enn 10 sekunder, noe dem sikkert har forstått, og deretter hjelpe hverandre med score fra begge sider av lagene. Tragisk spør du meg. De eneste type spill jeg klarer å spille nå er som regel MMORPG, det verste som skjer der er ninjalooting i pugs, ellers klarer jeg å holde blodtrykket greit nede. FPS-spill generelt, er ødelagt "public-wise", imo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted March 31, 2012 Men er det egoisme eller "bare sånn verden har blitt" ? som gjør at BF og mange andre spill utviklet seg til å bli ukjent for deg&meg? Jeg lurer på om det er bare jeg som er utenfor eller om det faktisk er sånn at BF(feks) ikke lengre handler om teamwork og squadplay. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Concrux 5 Report post Posted April 1, 2012 Spillet er i seg selv ikke lagd for lagarbeid. Hadde spillet hatt større squader, en commanderfunksjon, et poengsystem som belønner flaggovertakelser, VOIP, fungerende Common Rose slik som det var i BF2, squadleaderspawn only og kjøretøy med plass til flere enn tre stk, så ville det muligens vært mulig å få til noe som kan kalles for organisert spilling. Når ikke folk føler at det er givende å ta flagg og gjøre en innsats i lag med andre, gidder de heller ikke å gjøre det. Dessverre. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PinguVingu 1 Report post Posted April 3, 2012 Spilte på firestorm og kharg serveren en stund på lørdagskvelden/natta og jeg vil si bfno serverne er en av de aller aller beste å spille på, nærmest ingen trolling og tull, da var det dog nesten bare kjente inne på serveren noe som var kos Har ikke lyst til å gi noen idè-er her, men det er en måte å rappe heli/fly forran andre som løper mot kjøretøyet og synes det skjer litt ofte 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted April 27, 2012 Ny patch.... men fiksa de DART? - godt eksempel på egoisme i BF3, bruker de DART for å hjelpe laget......nei.. de løper rett forbi med shockpaddels, men havner på toppen av scoore listen med K/D på sinnsyke ratio. En glitch og bare for å havne på toppen av kill listen. Er virkelig toppen av alt å ha en bra stats? Battlefield handler om battlelog, ikke spillet i seg selv tydligvis CHEEEES ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kongkopa 31 Report post Posted May 2, 2012 Jeg har sikkert litt feil innstilling når det kommer til public. Når jeg går inn i en game aleine så tar jeg for gitt at 90% av laget mitt er noen forbanna idioter, og jeg gjør mer eller mindre mitt beste for å ignorere de. Men, jeg bruker jo shockpads og andre "teamplay" tools når jeg kan, og forsøker å spille objective så mye som mulig. De andre på serveren er for meg bare lokkemat til motstander, som gjør det mulig for meg å flanke. Det er "every man for himself". Quote Share this post Link to post Share on other sites