Sign in to follow this  
Steiner

Trøndere med bil sier jeg....

Recommended Posts

Sjekk ut trøndere på isen:

http://www.adressa.n...icle1792967.ece

:):D

Ja et par pakistanere elns og en blond østlandsbimbo er jo inkarnasjonen av urtrønderen.

• Like 1

legger de seriøst ut med sommerdekk, eller var det så glatt at ingen ting funket?

Går fint til meg men jeg har piggdekk. Veldig mange kjører med piggfritt pga avisene skriver at de er de beste vinterdekkene. Det dem glemmer er at det funker kun med masse snø og ikke is og 0 grader noe Trondheim har 99% av tiden.

Vi hadde helt nye piggdekk tilgjengelig på bilen vi kjøpte og siden oblat koster 1400 for en sesong, så var valget rimelig greit.. Kan jo kjøre piggdekk 3-4 år for prisen det koster for nye piggfrie dekk.

Sånn ellers hadde det vært himla greit å sett hvordan andre deler av verden hadde taklet det.. la oss si England.. Hadde det blitt forbud mot å bevege seg utendørs mon tro?

Haha leste den der, er glad jeg bor langt nord, å slipper å tenke på piggdekk avgift :D

Kjører rund på ispigg/rallypigg store deler av vintern og blitt stoppa ett par ganger da skal jeg si det er noen som blir varme I skallen:-P

Men stålis og litt nedoverbakke hjelper det nesten ikke med vanlige piggdekk heller

Det er slutt på oblat .......

huh? det er ikke forbud????

Har ikke vært det på flere år. Ingen grunner til å ikke kjøre med pigg lengre.

Trondheim har ikke piggdekkavgift, Oslo har fortsatt, hvis noen lurte på hva Avean prater om.

Skjønt: har kjørt piggfritt hele mitt liv og har ikke krasjet eller gått av veien en eneste gang. Greit at piggdekk nok er best under diverse forhold som is og annet, men erfaring og god vurdering tar deg tryggere frem enn pigger...

[edit] @ topic: feit sjanse at piggdekk hadde hjulpet østlandsbimboen i den bakken der...

Forbud: det mest urnorske ordet som finns.

begynner å lure på om hackerne ga mastiphal tilgang til denne kontoen :(

[edit] @ topic: feit sjanse at piggdekk hadde hjulpet østlandsbimboen i den bakken der...

Føler meg trygg på at hu klemte bremsa i bånn, lukka øyene og håpte på det beste.

Det gjorde hun nok, hjulene så jo låste ut basically hele veien. Tviler på at ABS hadde reddet henne dog... det så litt for glatt ut uansett.

Har kun kjørt piggfritt og kan ikke si noe annet enn at det funker fjell, aldri hatt problemer. Kun kjerringer og homser som kjører pigg.

pigg hadde ikke hjulpet deg i Steinberget i dag.

Hadde vært artig og se alle som dømmer henne i samme situasjonen, for på internett er alle eksperter.....

At folk ikke kjører etter forholdene kan man uansett påpeke. Og jeg trenger ingen ekspertise til å si at kvinnfolk bak rattet er dødsdømte greier :(

Tror man skulle vært svært godt skodd for å ikke hatt problemer der. Merkelig at ingen klarte å stoppe folk før de var på vei ned bakken. :hmm:

Piggdekk er ikke nødvendig hvis man stort sett bare kjører i byene. Veiene blir uansett saltet i hjel.

Blir luftkvaliteten målt for dårlig er det fare for at piggdekkgebyret gjeninnføres...

At folk ikke kjører etter forholdene kan man uansett påpeke. Og jeg trenger ingen ekspertise til å si at kvinnfolk bak rattet er dødsdømte greier :(

Tja, jeg skal være enig i at kvinner ofte er mindre flinke til å rygge(der er jo faktisk noen få kvinner som ikke kan rygge i det hele tatt, og på et eller annet mystisk vis likevel har fått lappen) og parkere, men når bilen først er kommet opp i fart syns jeg de ofte er mer fornuftige enn menn. I den forstand at de sjeldnere kjører alt for fort/foretar farlige forbikjøringer. Tipper at kvinner sjeldnere fyllekjører også. Så oppsummert så er kvinner mindre flinke å kjøre bil rent teknisk, men de er flinkere til å vurdere risiko.

• Like 1

i forhold til ulykkesinvolvering er de i allefall ekstremt mye mer fornuftig og flinke enn oss menn :)

Så oppsummert så er kvinner mindre flinke å kjøre bil rent teknisk, men de er flinkere til å vurdere risiko.

^2

Men det skal sies, jeg har sett en drøss med kvinner råkjøre på veier jeg, spesielt de som stiger opp i sine store SUVer.. Tror det kan ha litt å gjøre med hvor mye de kjører til vanlig også.. Frua ble i det minste langt "råere" i trafikken etter at hun begynte å kjøre daglig til jobb. Dessuten gjelder det kun strekningen hun alltid kjører. Med en gang vi har oss en langtur og hun er bak rattet så roer hun ned. Slår aldri feil.