Sign in to follow this  
cri74

Niklas Fegraeus (BF3 lead designer) frir til Counter-Strike spillere

Recommended Posts

Det kommer som sagt en ny DLC til Battlefield 3, det skal handle om nærkamp og strid i Battlefield 3: Close Quarters. Forrige måneden ble EA sin plan om å erobre FPS markedet innen 2014 fortalt. COO i EA Peter Moore mener at de vil eie shooter sjangeren innen 5 år, slik var/er målet. EA hviler ikke når de har satt et mål og starten på kampanjen har vi sett allerede. I begynnelsen gikk det hardt utover EA sin værste konkurrent Activision, hvor jeg kan huske videoer som "we didnt start the flaming" der det blir gjort narr av COD spillere. EA sa at de ville knuse COD og ertet Activision for at de ikke hadde teknologi nok til å lage skikkelige spill. Nå frir altså Battlefields lead designer til Counterstrike spillerne, men kommer de til å følge, og hva er neste sted i kampanjen om å erobre FPS markedet? Hva sier CS miljøet her i forumet? Og ikke minst... hva mener Battlefield veteranene om at deres elskede spill blir omgjort til en Counterstrike slagmark for å ønske nye spillere velkommen?

Her er sitat fra innlegget

Hi everyone. This is Niklas Fegraeus, Lead Designer on Battlefield 3: Close Quarters. Above is an early test video we recorded during a play test to judge the effect of our new destruction. But first things first:

In 2001, while making games for the Sega Dreamcast, I began a career as a clan player in Counter-Strike. This eventually became a semiprofessional part time job, as I got a sponsor, won several LAN tournaments and competed in the Cyber athlete Professional League.

Now, in 2012, my competitive mouse is put on the shelf, but I consider the experiences from those days invaluable to my role as game designer making Battlefield games.

Counter-Strike is a very tactical and precise art of close quarters shooting, so I can comfortably say I know a little about how those tight shooter experiences play, and how they should play.

I remembered those nights at my sponsor’s Internet café, where I and my clan for hours on end practiced the best way to attack a well-defended room, using only a few grenades and the business end of our rifles. There is something very unique about an indoor fire fight. You have to cover angles in new ways, use sound to track your enemies, navigate with much more careful precision and most importantly, you’re never safe. Danger is always no more than a few meters away. It’s a scenario that always makes me feel 100% in the fight. There is no dull moment, you’re always on your toes, on the edge.

The closest you come to this type of tight combat scenario in Battlefield 3 is on Operation Métro. We know this is one of our most popular maps, which tells us that our gameplay has what it takes to perform in such unique and frantic conditions.

Edited by cri74

Random comment under artikkelen i linken din Cri:

Conquest is already shit as it is, and rush being dumbed down like fuck to cater the attention deficit console players, this trash was just what battlefield needed. More counter strike. Shove this garbage up your CC playing ass.

The best game of this genre was and is Battlefield Bad Company 2.

Rush is the only thing that made the game stand out, with its AWESOME, ENORMOUS maps where you could literally play a different game each time.

Rush maps for BF3 are GARBAGE, in comparison, because they’re so NARROW, and don’t even get me talking about the ticket count.

I’m quite certain that BFBC2′s awesome rush maps and rush mode are NOT your ideas, because you definitely look like one player that can’t recognize ‘good game’ even if it were to give him free pussy.

counter strike… go to hell.

This ‘addon’ is just another hit on the nail of dumbification and retardation of the bf3 series, with even narrower maps, and even less skill (spawn camping and spawn kills anyone?)

I dont want to live on this planet anymore:-/

Det første de må gjøre om alt de ønsker å gjøre er å tiltrekke seg cs-spillere er å fjerne ironsights og endre recoil/spread systemet fullstendig. Men cs kommer likevel til å være bedre på sitt felt, så hvorfor prøve? Eneste de oppnår er å jage bort alle som spiller spillet fordi det er forskjellig fra cs.

Kan jeg le av EA?

Skal EA fri til CS spillerne må de først fikse noen elementære ting.

• Fiks mulighet for å ta demoer ingame
  • fikse first person spec av spillere
  • fikse mulighet for plugins og mods

EA ønsker selv full kontroll over serverne og kun autoriserte folk får hoste servere for de med strenge regler.

Valve ønsker hjelp til å lage plugins, maps og mods til spillet.

Ser man som CSS Surf, dette var opprinnelig en bug i spillmotoren som skapte, i stedet for å bare fikse bugen så lagde de en servervariabel på det så man bevist kunne gjenskape bugen, og woala. Surf forblir :D

Bare han som er leder for utviklingen av ingame adminverktøy har tosiffret steam-ID, enten er han/har vært eller kjenner noen som jobber i steam.

The closest you come to this type of tight combat scenario in Battlefield 3 is on Operation Métro. We know this is one of our most popular maps, which tells us that our gameplay has what it takes to perform in such unique and frantic conditions

Jeg tror vi kan skylde på alle Metro spillerne, og serverne, det er tross alt det mest populære kartet i Battlefield 3. I seg selv så forteller det jo at det ikke er særlig mange Battlefield spillere i Battlefield 3? Når BF båten har gått, så satses det på CS og COD - Neste DLC skal de vel lokke til seg ArmA spillere også, men det skal godt gjøres å etterligne et PC spill med Frostbite 2 tror jeg......håper jeg....Ikke rør ArmA pls!

CS starta som en mod til Half Life... jeg husker den, og jeg likte den ikke fordi jeg synes Half Life MP var mye bedre. Det er drit lenge siden, så jeg skjønner godt hvorfor han har 2 sifret...det var den gangen Steam fungerte dårligere enn Origin :p

Edited by cri74

Metro er pop pga lettere å ranke selv jeg spiller det av og til :p bare for poeng sin skyld....

At dem tror dem blir størst er egentlig bare skremmende i seg selv, det vil si dem er veldig fornøyd med BF3 og utviklingen :(

DiCE sluttet å ta gjennomtenkte beslutninger i desember 2005, det var vel omtrent på det tidspunktet de ble kjøpt opp av EA? Løsningen er åpenbar, gtfo EA! :)

Kanskje blir det flere funksjoner i Battlelog også, mtp at de som har laget Battlelog også har laget systemer for Counter Strike communities tidligere. Det er godt mulig at man de tar litt "inspirasjon" fra funksjonene som er brukt der for å gjøre Battlelog mer egnet til kompetitiv, noe DICE sa at BF skulle bli. Nå er det i alle fall tent et lys for implementering av Battle Recorder.

Edited by cri74

Noen CS spillere som kan sammenligne litt CQ og CS ?

Spiller ikke CS selv, men det hadde vært gøy å høre litt meninger om hvordan CS måler seg mot helt ferskt Battlefield 3 Close Quarters :)

Tror aldri at cs spillere vil be tiltrekt til masse bugs og ctd's..

Counter-Strike GO kommer snart også btw..