Pazuzu 114 Report post Posted March 12, 2012 En gammel database med brukernavn og passord er kommet på avveie. Vi anbefaler alle våre brukere å bytte passord på forumet. Les hele artikkelen... Quote Share this post Link to post Share on other sites
zpam 99 Report post Posted March 12, 2012 Må legge til at dette ikke er på våre nåværende servere, og at dette sikkerhetshullet ikke eksisterer der. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zaxo 185 Report post Posted March 12, 2012 Kan også understreke nok en gang at etter bytte av passord vil brukeren ikke være i fare. Det er den gamle databasen som er hacket og det er kun i tilfeller hvor passordene er den samme i den gamle og den nye at man kan komme seg inn på brukeren per dags dato. Vi ber dere gjøre dette så snart som mulig. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Steiner 8 Report post Posted March 12, 2012 er ikke på forsiden hos meg ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zaxo 185 Report post Posted March 12, 2012 Valgt alle tema? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blindfolded 0 Report post Posted March 12, 2012 Ble e-post til brukernavnet også komprimert? Hvis folk bruker samme passord på bf.no som på andre tjenester så kan det være et problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pazuzu 114 Report post Posted March 12, 2012 Ja. Derfor er det viktig at man bytter passord andre steder hvor man har brukt samme kombinasjon av email/passord. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Photon 77 Report post Posted March 12, 2012 emailen er iaffal en supergammel email som jeg ikke har brukt siden korstogene. er ikke brukernavnet mitt her lenger en gang. Men får vel bytte passord just in case ;p Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zaxo 185 Report post Posted March 12, 2012 Til info: det har blitt sendt ut mail til samtlige brukere som befant seg i databasen som er lagt ut på nett. Ca 19500 mails ble sendt ut for noen timer siden. Den store aktiviteten på bakgrunn av publisiteten i dag har ført til at forumet er tregere enn vanlig. Forventer at responsen går tilbake til normalt når trafikken blir redusert. Quote Share this post Link to post Share on other sites
møkk 0 Report post Posted March 12, 2012 Hvorfor i all verden ble ikke denne databasen slettet for flere år siden? Inntil nå har jeg klart å holde innboksen min helt fri for spam. Hvis denne listen sprer seg så endrer nok det seg. Uansett, kanskje greit å bli minnet på en av grunnene til hvorfor man skal enten bruke tjenester som mailinator, eller opprette en sekundær e-postadresse og evt. sette på videresending fra den til hoved-eposten sin når man registrerer seg noe sted. Quote Share this post Link to post Share on other sites
AnthraX 0 Report post Posted March 12, 2012 (edited) Har ikke vært logget inn her på flere år, og husket ikke hva det gamle passordet mitt var, så tre spørsmål: Vil de fortsatt kunne hacke seg fram til det gamle passordet mitt nå selv etter jeg har byttet? Vil de kunne koble det opp mot den registrerte mailadressen? Hvis de klarer å hacke det, hvor kan jeg se at de har klart det og hva det er, slik at jeg vet om jeg har brukt det noe andre steder? Edited March 12, 2012 by AnthraX Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nitrius 1 Report post Posted March 13, 2012 De som ikke har fått mailen om å bytte passord, betyr det at disse ikke lå i denne databasen? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Krigsforbryter 624 Report post Posted March 13, 2012 Vil de fortsatt kunne hacke seg fram til det gamle passordet mitt nå selv etter jeg har byttet? Vil de kunne koble det opp mot den registrerte mailadressen? Hvis de klarer å hacke det, hvor kan jeg se at de har klart det og hva det er, slik at jeg vet om jeg har brukt det noe andre steder? ja, ja, du kan ikke se at de har klart det om de ikke offentliggjør det De som ikke har fått mailen om å bytte passord, betyr det at disse ikke lå i denne databasen? De lå ikke i databasen og er safe Quote Share this post Link to post Share on other sites
Balina 0 Report post Posted March 13, 2012 Dette gjør dere bare for å få inn gamle brukere! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pazuzu 114 Report post Posted March 13, 2012 Balina! <3 Du skulle bare visst. Utrolig mange gamle kjente som har kommet innom etter dette. Nesten så vi vurderer å fake et datainnbrudd til snart Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted March 13, 2012 gudene vet at det i allefall kom mange gamle innom forumet. Sjelden man får kos av både kongkord og Panic på en kveld men uff, leit det her. Liten trøst at hackerne sin side ble angrepet og tatt ned av andre hackere Quote Share this post Link to post Share on other sites
Deep3D 0 Report post Posted March 13, 2012 Det var godt å høre. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bjelle 0 Report post Posted March 13, 2012 Herro.. Måtte innom og endre passord jeg også gitt. -Kjetil Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sussidal 85 Report post Posted March 13, 2012 Hold på hatten, nå ser jeg spøkelser Hyggelig å se deg igjen Bjelle Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blue_D 0 Report post Posted March 13, 2012 Regner med at battlefield.no eller hostingselskapet som hadde passord/email-adressene anmelder innbruddet? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Donkey 0 Report post Posted March 13, 2012 hvordan sletter jeg brukeren min her? Quote Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted March 13, 2012 vi har nok ikke noe service på sletting av kontoer sånn i utgangspunktet, ville vært ekstremt tidkrevende. Atm går det i allefall ikke fordi utvikler har fjernet rettigheter til forum for alle midlertidig for å sikre seg mot evnt hacker tar over en konto med power. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drozo 68 Report post Posted March 13, 2012 Nice, så alle med moderator rettigheter kan ikke moderere atm? ANARKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111111111111111oneoneone [edit] ha ha ha, you wish! hilsen Sussi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zaxo 185 Report post Posted March 13, 2012 Det er nok ikke den type rettigheter det siktes til Drozomaboy. Quote Share this post Link to post Share on other sites