Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Pazuzu

Bytt passord!

Recommended Posts

Må legge til at dette ikke er på våre nåværende servere, og at dette sikkerhetshullet ikke eksisterer der.

Kan også understreke nok en gang at etter bytte av passord vil brukeren ikke være i fare. Det er den gamle databasen som er hacket og det er kun i tilfeller hvor passordene er den samme i den gamle og den nye at man kan komme seg inn på brukeren per dags dato.

Vi ber dere gjøre dette så snart som mulig.

er ikke på forsiden hos meg ?

Ble e-post til brukernavnet også komprimert? Hvis folk bruker samme passord på bf.no som på andre tjenester så kan det være et problem.

Ja. Derfor er det viktig at man bytter passord andre steder hvor man har brukt samme kombinasjon av email/passord.

emailen er iaffal en supergammel email som jeg ikke har brukt siden korstogene. er ikke brukernavnet mitt her lenger en gang. Men får vel bytte passord just in case ;p

Til info: det har blitt sendt ut mail til samtlige brukere som befant seg i databasen som er lagt ut på nett. Ca 19500 mails ble sendt ut for noen timer siden.

Den store aktiviteten på bakgrunn av publisiteten i dag har ført til at forumet er tregere enn vanlig.

Forventer at responsen går tilbake til normalt når trafikken blir redusert.

Hvorfor i all verden ble ikke denne databasen slettet for flere år siden?

Inntil nå har jeg klart å holde innboksen min helt fri for spam. Hvis denne listen sprer seg så endrer nok det seg. Uansett, kanskje greit å bli minnet på en av grunnene til hvorfor man skal enten bruke tjenester som mailinator, eller opprette en sekundær e-postadresse og evt. sette på videresending fra den til hoved-eposten sin når man registrerer seg noe sted.

Har ikke vært logget inn her på flere år, og husket ikke hva det gamle passordet mitt var, så tre spørsmål:

Vil de fortsatt kunne hacke seg fram til det gamle passordet mitt nå selv etter jeg har byttet?

Vil de kunne koble det opp mot den registrerte mailadressen?

Hvis de klarer å hacke det, hvor kan jeg se at de har klart det og hva det er, slik at jeg vet om jeg har brukt det noe andre steder?

Edited by AnthraX

Vil de fortsatt kunne hacke seg fram til det gamle passordet mitt nå selv etter jeg har byttet?

Vil de kunne koble det opp mot den registrerte mailadressen?

Hvis de klarer å hacke det, hvor kan jeg se at de har klart det og hva det er, slik at jeg vet om jeg har brukt det noe andre steder?

ja, ja, du kan ikke se at de har klart det om de ikke offentliggjør det

De som ikke har fått mailen om å bytte passord, betyr det at disse ikke lå i denne databasen?

De lå ikke i databasen og er safe :)

Balina! <3

Du skulle bare visst. Utrolig mange gamle kjente som har kommet innom etter dette. Nesten så vi vurderer å fake et datainnbrudd til snart :p

gudene vet at det i allefall kom mange gamle innom forumet. Sjelden man får kos av både kongkord og Panic på en kveld

men uff, leit det her. Liten trøst at hackerne sin side ble angrepet og tatt ned av andre hackere :lol:

vi har nok ikke noe service på sletting av kontoer sånn i utgangspunktet, ville vært ekstremt tidkrevende. Atm går det i allefall ikke fordi utvikler har fjernet rettigheter til forum for alle midlertidig for å sikre seg mot evnt hacker tar over en konto med power.

Nice, så alle med moderator rettigheter kan ikke moderere atm?

ANARKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111111111111111oneoneone

[edit] ha ha ha, you wish! hilsen Sussi ;)

Det er nok ikke den type rettigheter det siktes til Drozomaboy.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...